3650
Sök

Windows XP problem

Design Engineer
29 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Har ett hemskt konstigt problem med mitt Xp som ingen (inte ens datoråterförsäljaren här i stan) har hört talas om och kan lösningen på.. Och Microsoft kan jag inte ringa till eftersom jag har en OEM-version, dvs. XP följde med datorn när jag köpte den..
Så jag tänkte att nån kanske är hemskt duktig på datorer här? smile

Så här ligger det till;
Öppnar man t.ex. IE eller någon mapp så ska ju fönstret synas som en "knapp" i aktivitesfältet längst ner. Det gör det inte, så jag får alt-taba mig mellan allt.. Jag har provat allt möjligt men ingenting fungerar..

Nån som kan lösningen på detta?! Börjar bli lagomt less..!

//Johan

945 Inlägg
15 januari 2008
har det strulat länge?
prova och gör en sys återställning, om du inte har gjort d.

blinka blått om du vill rejsa!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 januari 2008
Har du någon startmeny eller är hela menyraden längst ner borta?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Design Engineer
29 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
TTTTT skrev:
har det strulat länge?
prova och gör en sys återställning, om du inte har gjort d.

Nja, en vecka kanske..?
Jag lyckades iochförsig få till det en gång, men efter en omstart blev det lika igen helt plötsligt.. =/ Nu går det inte att göra likadant..
Har gjort syst.återställning men det är kvar ändå..

//Johan

Design Engineer
29 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Har du någon startmeny eller är hela menyraden längst ner borta?

Jag har startmeny, snabbikoner och fältet där klockan är.. Men inget annat..
Bilden visar alltså nuläget, då jag sitter med två chatfönster och två IE fönster öppna.

http://www.garaget.org/gallery/archive/1034/232557_c8dcvu.jpg
Felet..

//Johan

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 januari 2008
Du har inte ett program som ger dig fler skrivbord?
Man trycker ctrl+pil höger/vänster för att byta skrivbord och då kan man ha t.ex MSN på ett och t.ex IE på ett.
När man tittar på ett skrivbord så syns bara det man öppnat på det, byter man så försvinner program och fönster från aktivitetsfältet längst ner trots att man fortfarande har öppet programmet.

Jag använder det hemma. Kommer dock inte ihåg vad det heter.
Ska försöka hitta det..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Design Engineer
29 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Du har inte ett program som ger dig fler skrivbord?
Man trycker ctrl+pil höger/vänster för att byta skrivbord och då kan man ha t.ex MSN på ett och t.ex IE på ett.
När man tittar på ett skrivbord så syns bara det man öppnat på det, byter man så försvinner program och fönster från aktivitetsfältet längst ner trots att man fortfarande har öppet programmet.

Jag använder det hemma. Kommer dock inte ihåg vad det heter.
Ska försöka hitta det..

Nej, inte vad jag vet iallafall, hehe!
Testade att trycka ctrl-pil, men inget hände då heller..
Men det lät som ett intressant program smile

hmm, funderar.. roll

//Johan

945 Inlägg
15 januari 2008
Antar at du har scannat med anti virus och typ ad aware, men har du gjort det i felsäkert läge. Som bekant så kan man inte svepa prog som går

blinka blått om du vill rejsa!

8 883 Inlägg
16 januari 2008
Har du testat att trycka på F11, ser ut som att du har fullskärmsläge på!

Fotograf på tierpidag.se

1 878 Inlägg
16 januari 2008
Devede skrev:
Har ett hemskt konstigt problem med mitt Xp som ingen (inte ens datoråterförsäljaren här i stan) har hört talas om och kan lösningen på.. Och Microsoft kan jag inte ringa till eftersom jag har en OEM-version, dvs. XP följde med datorn när jag köpte den..

Så här ligger det till;
Öppnar man t.ex. IE eller någon mapp så ska ju fönstret synas som en "knapp" i aktivitesfältet längst ner. Det gör det inte, så jag får alt-taba mig mellan allt.. Jag har provat allt möjligt men ingenting fungerar..

nån bild hade vart fin att se smile

8 883 Inlägg
16 januari 2008
Frozen1985 skrev:
Devede skrev:

Så här ligger det till;

nån bild hade vart fin att se smile

Finns en bild 5 inlägg upp

Fotograf på tierpidag.se

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 januari 2008
Har du prövat att låsa upp aktivitetsfältet (högerklicka där nere å trycka på lås aktivitetsfältet) och flytta runt de olika delarna i den? Ser ut som att alla fönster har flyttats bara. Pröva att dra lite i de iaf, kan va ja som ser fel..i alla lister som finns.

2 230 Inlägg
16 januari 2008
kör en recovery:) det löser allt:D dvs ominstalation:P

så kan det vara då det inte blev som det skulle

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 januari 2008
om du läser så har han prövat det...

2 230 Inlägg
16 januari 2008
Mortalis skrev:

och vart ser du det?? det står att han starta om.. men inte gjort en ominstalation/formatering lägga in allt på nytt.. det tror jag knappast han gjort för har han det så har han gjort fel.

Bärs!
3 456 Inlägg
16 januari 2008
Rojpen skrev:
Mortalis skrev:

och vart ser du det?? det står att han starta om.. men inte gjort en ominstalation/formatering lägga in allt på nytt.. det tror jag knappast han gjort för har han det så har han gjort fel.

Mortalis trodde nog att du menade systemåterställning, för DET har han gjort! wink
Senast redigerat av Aga_Diff (16 januari 2008)

Garaget.org peakade 2008.

2 230 Inlägg
16 januari 2008
troligen.. men jag skrev ju ominstalation tongue men men är ju van att det tas fel.. sitter ju på en data-support så...

Administratör
2 980 Inlägg
16 januari 2008
Vid en ev "formatering" se till att formatera disken ordentligt dvs ej snabb formatering. Vissa inställningar och filer kan finnas kvar när man tar snabb....

En kopp av den svarta såsen...

Design Engineer
29 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
Har du testat att trycka på F11, ser ut som att du har fullskärmsläge på!

F11 var det inte, testade nyss men ingen skillnad..

//Johan

Design Engineer
29 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Har du prövat att låsa upp aktivitetsfältet (högerklicka där nere å trycka på lås aktivitetsfältet) och flytta runt de olika delarna i den? Ser ut som att alla fönster har flyttats bara. Pröva att dra lite i de iaf, kan va ja som ser fel..i alla lister som finns.

Japp, testat det också, men skrev att jag hade fått det att funka en gång men att det senare återgått till "nada".
Då, första gången så gjorde jag som du beskrev nu och då dök de helt plötsligt upp som om de skulle ha gömt sig bakom nått.. Men nu funkar inte det heller.. Nu är de HELT borta.. =/

//Johan

Sök