2546
Sök

krockad bil :/

80 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
tja nu äre så att jag har krockat min bil (bilder finns) körde in med vänster sida in i ett träd och det visade sig att farsan bara hadde fixat halv försäkring fast jag skulle haft hel.
frågan är vad jag får ut av halvförsäkringen har ingen susning om det där :S

hur mycke trorni annars det är värt att lägga ut på bilen för att få den hel igen iställe för at skrota skiten?

Pusss

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
17 januari 2008
ajaj tråkigt att höra.

Tyvärr så får du inte ut någonting om skadan är självförvållad och om man bara har halvförsäkring.

Fotograf
1 319 Inlägg
17 januari 2008
du kommer inte få en krona på försäkringen iaf.  kommer säkert dra iväg med att laga den fall du krökt nå i framvagen eller nå. en skärm kostar väll ca 500-1000kr eller nå. men sen allt annat så vet man alldrig

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

80 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
ja riktigt tråkigt.. man är f*n helt låst utan bilen ju sad har hört att ajg får en ny ruta i alla fall men är det nått mer?

80 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
fredda_king skrev:
du kommer inte få en krona på försäkringen iaf.  kommer säkert dra iväg med att laga den fall du krökt nå i framvagen eller nå. en skärm kostar väll ca 500-1000kr eller nå. men sen allt annat så vet man alldrig

jo det kommer nog att göra det. motor och allt går men nått fel med drivningen är det för att det går inte att köra den alls. när man kollar lite på bilen så ser det ju itn så farligt ut. men men hoppas bara itne att nått viktigt är snett och så....

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
17 januari 2008
eLXr skrev:
ja riktigt tråkigt.. man är f*n helt låst utan bilen ju sad har hört att ajg får en ny ruta i alla fall men är det nått mer?

Inget mer förutom rutan tyvärr.

80 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
laazy skrev:
eLXr skrev:

Inget mer förutom rutan tyvärr.

aha surt hehe får väll se hur mycke det drar iväg med reparationen då hmm lär ju försöka att fixa så mycke som möjligt själv hmm

Rörpulare
1 453 Inlägg
17 januari 2008
Fan va surt... Vart själv av me bilen i helgen för att sedan hitta den smälld så vet hur de känns sad Bara att slanta tyvärr...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

184 Inlägg
19 januari 2008
Surt sånt där sad

550 Inlägg
19 januari 2008
eLXr skrev:

Du kommer inte att få ngn ny ruta. Du har ingen vagnskada så du har inget försäkrings skydd vid självförvållade skador.

Sen behöver du ganska bra kunskap för att laga den själv. Och en hel del delar.

Tex Skärm,Huv, ev Främre stötfångahölje, ev strålkastare, front plasten som håller kylare,strålkastare, huvlås mm.

Och en del riktningsarbete. Och lack.

Så där är säkert delar för runt 30k ink lack...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 januari 2008
Jag vet inte om jag låter negativ men ser inte balken ut att ha fått ganska så mkt stryk?

Kan du svetsa så går det ju att köpa delar av en golf o börja skarva...

Better than God \o/
1 883 Inlägg
19 januari 2008
Farsan fixat? Det var inte din bil alltså?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

245 Inlägg
19 januari 2008
Eller så är det hans bil men farsan får stå för försäkringen så han kommer undan med billigare försäkring. Vad dom som gör så inte tänker på är att försäkringsbolag är djävligt griniga på detta beteende och vid minsta misstanke om bedrägeri vilket det då handlar om så kan dom vägra ersättning och då står den personen där utan bil och ingen ersättning + att försäkringen sägs upp av bolaget då den tecknats under falska premisser.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
19 januari 2008
olirc skrev:
Eller så är det hans bil men farsan får stå för försäkringen så han kommer undan med billigare försäkring. Vad dom som gör så inte tänker på är att försäkringsbolag är djävligt griniga på detta beteende och vid minsta misstanke om bedrägeri vilket det då handlar om så kan dom vägra ersättning och då står den personen där utan bil och ingen ersättning + att försäkringen sägs upp av bolaget då den tecknats under falska premisser.

Det var precis det jag antydde...  cool

Tråkigt att stå utan bil i vart fall, oberoende anledning.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 januari 2008
olirc skrev:
Eller så är det hans bil men farsan får stå för försäkringen så han kommer undan med billigare försäkring.

Ja, farsans bil alltså.

Håller med resten av ditt inlägg. Något alla bör läsa minst en gång.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 januari 2008
olirc skrev:

Tycker det är lika illa om man skriver "sin" bil på mor eller far, så man kommer undan med billigare försäkring. Det är mygel.. mad
Har ägt alla mina bilar och mopeder sen jag var 14 år.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

245 Inlägg
20 januari 2008
Irmscher Vectra skrev:
olirc skrev:

Tycker det är lika illa om man skriver "sin" bil på mor eller far, så man kommer undan med billigare försäkring. Det är mygel.. mad

Japp samma här. Första bilen hade man bara trafik på då hel eller halv inte var att tänka på o skriva på farsan eller morsan existerade inte ens då. Nej jag är inte från stenåldern lol men från -83 så inledde jag min karriär som bilförare med div incidenter under åren men som tur är inga med dödlig utgång iaf.
Senast redigerat av olirc (20 januari 2008)

551 Inlägg
20 januari 2008
e det bara jag som tycker det är underbart o ha gamla bilar som knappt kostar o reparera (740:)).. halv o helförsäkring *ÄH*, synd det med olyckan! hoppas det löser sig

You can't B serious, oh K

BMW Power
2 362 Inlägg
20 januari 2008
Irmscher Vectra skrev:

WOW neutral  du är min idol! smile

Tror faktiskt inte tråden var något om skenförsäkringar att göra, så ni kan ju ta det där snacket i dom trådarna som redan finns om det, då det finns bra många olika åsikter om det.
Senast redigerat av FugitivE (20 januari 2008)

BMW, bogsering med wire :/

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
20 januari 2008
marven skrev:
e det bara jag som tycker det är underbart o ha gamla bilar som knappt kostar o reparera (740:)).. halv o helförsäkring *ÄH*, synd det med olyckan! hoppas det löser sig

håller med både 740 och 240 är ju typ pansarvagnar dom plöjer ner träden istället (om dom inte är för stora)

Sök