Jösses, här har det hänt mycket sen jag var borta.
Min stora fråga. Hur många som diskuterar har erfarenhet? Ni verkar inte veta vad det finns för klasser att tävla i och ni har för övrigt ingen aning om hur mycket det skulle kosta att köra bana öht, så lägg bara ner. En miata är perfekt för Roadsport, men en Skyline är inte det.
Allt har ju förstås att göra med hur mycket pengar killen är sugen på att lägga ner på sin hobby. Chrno, du vet ju efter alla våra samtal hur mycket skillnad det är på våra slitdelar.
Men visst, är 140k bara inköp inkl bygge så är ju en RX7 ett mycket bra alternativ. Känner han däremot att dessa 140k är hans samlade sparpengar och att det blir knapert framöver så rekommenderar jag honom en mindre, lättare bil såsom Civic/CRX eller tex Miata.
Supran är tokfel att ratta runt på banan med utan att bygga om den totalt och lägga ner åtskilliga 100000:- på bilen. Den är tung, den är tung och den är tung. Har personligen använt en sådan klump som omkörningspunkt på banan. Jag har redan tidigare i tråden bett om att dom som inte har erfarenhet ska inte lägga sig i. Det där med "fett grym väghållnig yo" passar helt enkelt inte in här om du inte har perspektiv att sätta det i.
Japanska best motoring filmer passar heller inte in här, det finns ju inga gränser för vad dom kan lägga ner på sina bilar och hur många timmar dom ligger och justerar hjulvinklar mm. Verkligheten är här i Sverige. Vad är en bra bil, för en vanlig kille med en vanlig lön? Jo, inte är det en Skyline eller en Supra, det är en sak som är säkert. Och igen talar jag om egen erfarenhet. Jag hade inga problem att äga Skylinen om jag bara kört på gatan, men när det kom till att jag skulle köpa R-däck till 17", värre bromsar mm mm och när jag redan vet hur mycket det slits så räknade man snabbt ut att det inte skulle funka.
Aerodynamik: Ja, för RB26DETT är ju en skottsäker maskin...