2692
Sök

supra, skyline eller 3000gt, välja som ny bil?

RS
886 Inlägg
10 februari 2008
#61
Oboy6 skrev:
Anubis skrev:
Oboy6 skrev:
Mitt röst hamnar på en vänsterstyrd supra. Är ju redan orginal snygga och går att trimma som satan!!
o de går inte med en skyline eller 3000gt då eller tongue
Du som har en Skyline borde väl veta att det inte finns några vänsterstyrda smile Sen har ju inte 3000 gt en suck gällande utseende mot supran! Finns nog betydligt större utbud till supra me än till 3000gt! Men vill man ha en brevbärarbil så visst! Tänk va jobbigt det blir i drivein på Mcdonalds tongue
Det är bara att backa in! cool

Focus RS

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
10 februari 2008
#62
Tuhkanen skrev:
ta in en supra från usa kostar ju en hel del faktiskt, billigare att hitta nån i europa och har kommit frma till att jag inte riktigt har råd med en supra nu så köper en skyline r33 istället, nöjd med det valet endå, får köpa en supra senare i livet istället
Ehm, jag hittade en W-RF Sport MKIV Toyota Supra '98 med 2JZGTE motorn för 8.800 dollar.. Skulle kosta sammanlagt 94.000 kr att få in den i sverige, men hann inte med auktionen.

Så, det är MYCKET billigare, och man får drygt 350 - 430.000 kr för en eurospec.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

582 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
#63
hittade du den på ebay? dom jag har hittat kostar ju iallafall 20 000 dollar och uppåt, ska ju sägas också att jag enbart är ute efter en manuell


318 Inlägg
10 februari 2008
#64
Bostrom skrev:
Oboy6 skrev:
Anubis skrev:

o de går inte med en skyline eller 3000gt då eller tongue
Du som har en Skyline borde väl veta att det inte finns några vänsterstyrda smile Sen har ju inte 3000 gt en suck gällande utseende mot supran! Finns nog betydligt större utbud till supra me än till 3000gt! Men vill man ha en brevbärarbil så visst! Tänk va jobbigt det blir i drivein på Mcdonalds tongue
Det är bara att backa in! cool
Tja, har ju själv en högerstyrd och visst kan det vara jobbigt med att sitta på fel sida men det är så några ställen som det märks... är inte ofta som man åker omkring själv (iaf jag) då man skulle lida av det som tex mcdonalds eller parkeringshus och dyl...

Nu har jag inte kört någon supra eller 3000gt men jag skulle absolut inte tänka mig någon annan än min gtr att äga... - fast den drömmen om att äga en r32:a gtr föddes tidigt dock och det sitter mer i utseende och körglädje för mig då...  smile


582 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
#65
men en trimmad gts kan ju inte vara mycket sämre än en gtr, en singelturbo borde väl gå bättre än en tt eftersom jag har sett att fler med mer hästar och mer vrid kör men singelturbo, eller har jag fel?


318 Inlägg
10 februari 2008
#66
Nu vet jag inte om det stämmer men som jag hört så kör man mer med singelturbo vid högre effekter dels för att det kan vara billigare (en turbo osv) och för att det är mer beprövat / vanligare mer trimm som är utformat för singel än att köra med dubbel...

Jag kommer iaf att försöka att bygga vidare med dubbelt iallafall och närma mig 700hk - målet iaf  smile


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
10 februari 2008
#67
Tuhkanen skrev:
men en trimmad gts kan ju inte vara mycket sämre än en gtr, en singelturbo borde väl gå bättre än en tt eftersom jag har sett att fler med mer hästar och mer vrid kör men singelturbo, eller har jag fel?
Med dubbelturbo så har man en turbin som reagerar på låga varv, och en som reagerar på höga varv. Det är balanserat.

Singelturbo tar några sekunder att spoola, sen är det bara brutalt med kraft. Men det är inte så stabilt.

22.000 dollar = 142.000 kr ungefär. Så dom ligger inte så skyhögt genom att dom är vänsterstyrda. Man kan hitta en högerstyrd för typ 6.000 dollar eftersom högerstyrt inte är värt ett skit i USA.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 661 Inlägg
10 februari 2008
#68
Turbomatte skrev:
Takashi skrev:
Hmm, rätt svårt val..

Skyline: Det beror ju på vilken Skyline du ska ha, ska du ha GTR så är det ju ett bra val att satsa på den, men om du däremot ska köpa en GTS så är det lika bra och skita i det.

Supra MKIV: Original är den tung och slö. Men visst, trimma går ju alltid, men det kostar.. roll

3000 GT: Kan inte uttala mig så mycket om den då kunskapen om 3000 GT inte är den bästa.. tongue Men original är det väll ca 320 hk och 0-100 på ca 5.0 sek? big_smile

Så, vilken hade jag valt? Ptjaa, om nu plånboken skulle tillåta dig att köpa en R33 GTR (för det var väll en R33 du skulle satsa på om det blev en Skyline?) så hade jag satstat på en sån. Men har du inte råd med en Skyline GTR så hade det nog blivit en 3000 GT eftersom den har 4WD och är väldigt bra motormässigt original. Men ja, svårt val du står inför som sagt..

Lycka Till!
Ja supran är ju verkligen skitslö, fan kommer ihåg när jag lånade morsans fiat panda och rejsa mot en supra och vann.




Tillbaka till ämnet

Shit, ingen av bilarna är speciellt slöa, ok det finns en bil av dem som inte har en sportbilsvikt och det är 3000gt.

Alla 3 är trevliga bilar och jämna i prestanda kunnigheten om alla billar är god och delar går att fixa till alla 3 så ja som någon innan skrivigt det är utseendet och dem små finesserna som blir det avgörande.

Själv skulle jag tagit en supra alla gånger, skyline är pisstråkigt nuförtiden då alla ska ha en skyline, lika så evo. Så fort sommaren kommer så är det evos och skylines överallt iaf här i lkpg. Några 3000gt finns det med men man ser fanimej aldrig några supror.

Lycka till med valet
haha, vafan! Det finns ju 4 ggr så många supror som 3000GT, Suprorna är grymt överskattade och upp hypade i pris sedan F&F. 3000GT har precis lika goda trimförutsättningar och Gen2 har även dem en 6vxl Getrag låda.
Så ska man köpa en av dessa tre så får man mest bil får pengarna om man köper 3000GT. Jag skulle inte tacka nej till Supra men en manuell vänsterstyrd är dubbelt så dyr som en 3000GT gen2.
Men smaken är som baken, jag gillar att sitta på rätt sidan iallfall.
MVH

152 Inlägg
16 februari 2008
#69
Med dubbelturbo så har man en turbin som reagerar på låga varv, och en som reagerar på höga varv. Det är balanserat.
Stämmer inte GTRen har 2 lika stora turbosar.

Kan du inte skruva bil själv så rekomenderar jag inte skyline.
Finns inte många firmor som tar in skylines. Nissanverkstäder kan du troligtvis glömma.

Det finns relativt lite kännedom om dom i sverige om vad de tål mm.

En bil som gtr kostar en del att underhålla olja till motor låda diffar, fördelningslåda mm blir lite mer än på en RWD bil.
Kan säga att det tickar på snabbt när du ska göra ett kompett byte om du köper vettiga oljor.

Försäkring kan variera kraftigt beronde på var du bor och hur gammal du är.

Äger själv en gtr och är nöjd, GTS finns det absolut inget fel i att köpa,

Den är billigare, går att skrämma skiten ur om man bara vill.


Sök