2808
Sök

Vilket lim ska man satsa på?

341 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
Funderar på vilket lim man ska använda för styling. Hört att Sikaflex är bra?

Drive it like you stole it

(none)
1 725 Inlägg
19 januari 2008
Styling? Asså Sikaflex funkar ju på det mesta inom plast. Men vad är det mer du tänker på för styling du vill limma?

--Lev i går som det vore i morgon--

Diktator
433 Inlägg
19 januari 2008
Ska du t.ex limma fast en vinge så är Pl400 underbart.. Du får tillochmed andvända PL400 för rostlagning enligt bilprovningen. tongue

Varför köra sakta när man kan köra fort?

812 Inlägg
19 januari 2008
PL 400 fäster väldigt bra men fogen blir helt stel, jag har för mig att fogen i sicaflex kan röra sig lite

Diktator
433 Inlägg
19 januari 2008
Fogen blir inte stel med pl 400.. den är lite elastisk för att den inte ska spricka. "Det kan följa materialets naturliga röresler" Som det står på förpackningen som jag har här brevid mig. tongue

Varför köra sakta när man kan köra fort?

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
19 januari 2008
Har kört me pl 400 i alla år och kommer köra på så länge det finns! Har givetvis testat andra med men inget har varit bättre hittills.....

(none)
1 725 Inlägg
19 januari 2008
pl 400 funkar kanon de med. Har använt båda och är nöjd med båda limmen. Skulle nog i längden hålla mig på pl 400 - då Sikaflex är något dyrare.

--Lev i går som det vore i morgon--

400 Inlägg
19 januari 2008
Ska kolla upp vad jag har hemma från casco...TRor de hette superflex nåt i den stilen...sitter som BERGET smile

Ride Like You´ve Never Been Hurt

94 Inlägg
19 januari 2008
PL 400! Som alla andra oxå sagt;)

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
19 januari 2008
jag kör med wurts limtätmassa....!! grymt bra och övermålnings bar även innan den hunnit härda...!! elastisk är den också

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

16 197 Inlägg
19 januari 2008
Pl400 e i mina ögon helt kass!! de går ju inte å slipa skiten å går inte å lacka på de heller..  3Ms "svarta" lim e hur grynt som helst.. de limmade vi fast min polars kolfibertak me på hans bil smile   de går att slipa,lacka å även köra i ung big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

12 086 Inlägg
19 januari 2008
Jag måste flika in, Alla säger Sikaflex hit o dit. När jag söker på sikaflex får jag upp minst 10 olika sorter. Vilken ska man ha? Lite elastisk vill man ju oftast ha. Mitt kjolkitt är i urethan med, fet plast och vet inte om pl 400 lr sika funkar på de?

16 197 Inlägg
19 januari 2008
JapMax skrev:
Jag måste flika in, Alla säger Sikaflex hit o dit. När jag söker på sikaflex får jag upp minst 10 olika sorter. Vilken ska man ha? Lite elastisk vill man ju oftast ha. Mitt kjolkitt är i urethan med, fet plast och vet inte om pl 400 lr sika funkar på de?

PL400 e ju kasst eftersom du inte kan få/forma en snygg fog..sad  sikaflex e typ ett fabrikat på fog å finns ju MASSOR av de.. men de finns ett som e till för just karossfogar på typ bilar,bussar å husvagnar. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 117 Inlägg
19 januari 2008
Sikaflex-260
Extra starkt lim för montering av metall, plast, glas, trä mm.

Sikaflex-221
1-komponent allroundlim och förseglingsmassa som vidhäftar mot en mängd olika underlag och ger en permanent elastisk fog med hög styrka. Slip- och övermålningsbar. Stöt- och vibrationsdämpande.

Sikabond-T2
Flexibelt polyuretanlim för limning av byggnadskonstruktioner med mycket höga krav på hållfasthet.

Jag försökte få tag på 260 resp 221 (har god erfarenhet av dem sedan tidigare) i Göteborg men det var svårt - beställningsvara. Sikabond-T2 blev det istället. Finner du hos bla Hornbach. Mycket starkare än PL400

12 086 Inlägg
19 januari 2008
evilaudio skrev:
JapMax skrev:

PL400 e ju kasst eftersom du inte kan få/forma en snygg fog..sad  sikaflex e typ ett fabrikat på fog å finns ju MASSOR av de.. men de finns ett som e till för just karossfogar på typ bilar,bussar å husvagnar. smile

JO.. de jag sa typ. Alltså vilken sika ska man ha? yikes

341 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Det var många delade meningar här :-)

Det ska ju användas för att limma fast sidokjolar och även fram- och bakkjol för att få det att sitta bättre..

Jag får väl köra på PL 400 eftersom de flesta rekommenderar det :-) tack!

Drive it like you stole it

ArtDirector
462 Inlägg
20 januari 2008
vart får man då tag på pl 400 enklast???

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

435 Inlägg
20 januari 2008
G-Bruno skrev:

jula har då..

No risk, No reward

ArtDirector
462 Inlägg
20 januari 2008
Perss0n skrev:
G-Bruno skrev:

jula har då..

lysande, promenadavstånd...
om man ska montera mot lackerad yta.. bara att rengöra med typ rösprit innan och sen montera stumt?

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

Sök