2426
Sök

världens jobbigaste sport?

Rent A Retard !
674 Inlägg
20 januari 2008
Fotografen_Micke skrev:
Fotboll måste fan vara den sjukaste sporten!!

Se själv, ett flertal idioter springer omkring på en stor gräsmatta och jagar en enda liten uppblåst läderbit. Och när de äntligen får tag i den så sparkar de iväg den för att jaga den igen.... snacka om sjuk sport.

ja kanske det, men sen finns det folk som tjänar lite mer en en miljon i veckan på att göra det också. hade då fan inte tackat nej till att få en miljon i veckan för att spela lite boll.. eller ?

sen så är det ju ändå en av världens största sporter...

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

400 Inlägg
20 januari 2008
Bushmyra --->>
hehe så där blir ju hojen efter ett varv på hemmabanan när de regnat lite tongue

Fotografen_Micke skrev:
Fotboll måste fan vara den sjukaste sporten!!

Se själv, ett flertal idioter springer omkring på en stor gräsmatta och jagar en enda liten uppblåst läderbit. Och när de äntligen får tag i den så sparkar de iväg den för att jaga den igen.... snacka om sjuk sport.

Hahahaha big_smile
Senast redigerat av CroZZeN (20 januari 2008)

Ride Like You´ve Never Been Hurt

400 Inlägg
20 januari 2008
Sushikocken skrev:
De gjorde ett konditionstest på gunde svan när han var i absolut toppform och en cross åkare i sm någon gång... Cross åkaren hade bättre kondis tongue

hellre åker jag skidor när man är slut än kör cross med mjölksyra översvämmning i alla muskler och veta att man måste gasa i 15 min till. Jag har åkt längdskidor och kört cross (gubbsporten Enduro också) men längdskidor blir man inte uttröttad på samma sätt cross är värre enligt mig.

smile

Ride Like You´ve Never Been Hurt

Hjultomte
1 500 Inlägg
20 januari 2008
Komma upp ur sängen anser jag vara världens jobbigaste sport smile Krävs en massa års finslipande av teknik, stil o finess.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
20 januari 2008
CroZZeN skrev:
Sushikocken skrev:
De gjorde ett konditionstest på gunde svan när han var i absolut toppform och en cross åkare i sm någon gång... Cross åkaren hade bättre kondis tongue

hellre åker jag skidor när man är slut än kör cross med mjölksyra översvämmning i alla muskler och veta att man måste gasa i 15 min till. Jag har åkt längdskidor och kört cross (gubbsporten Enduro också) men längdskidor blir man inte uttröttad på samma sätt cross är värre enligt mig.

smile

Precis, i cross använder man vartenda muskel precis hela tiden. Å de värsta e att du KAN inte sluta pressa fullt nånsin! Om du ska vara snabbast vill säga. Även koncentrationen måste vara på topp. I fotboll, hockey bordtennis eller whatever kan du ta iaf 5 sek å lugna dig lite.

Sky´s the limit...

m3-lappis
20 januari 2008
TooS skrev:
Komma upp ur sängen anser jag vara världens jobbigaste sport smile Krävs en massa års finslipande av teknik, stil o finess.

haha en till som tycker som mig wink
vi gör situps varje dag

1 311 Inlägg
20 januari 2008
Boxning är rätt jobbigt... spec. i matcherna... phu

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

BMW-328I
20 januari 2008
Corpze skrev:
Boxning är rätt jobbigt... spec. i matcherna... phu

håller me

221 Inlägg
20 januari 2008
Mr-A skrev:
parkour e grymmast :

http://www.youtube.com/watch?v=WEeqHj3Nj2c

cool

min bror kör parkour

221 Inlägg
20 januari 2008
Rushman skrev:
CroZZeN skrev:
Sushikocken skrev:

smile

Precis, i cross använder man vartenda muskel precis hela tiden. Å de värsta e att du KAN inte sluta pressa fullt nånsin! Om du ska vara snabbast vill säga. Även koncentrationen måste vara på topp. I fotboll, hockey bordtennis eller whatever kan du ta iaf 5 sek å lugna dig lite.

cross e roligt som fan osså!

52 Inlägg
21 januari 2008
Det som kräver bäst syreupptagningsförmåga är rodd i alla fall, grymt krävande. Inte för jag sysslat med det själv men det kräver bäst upptagning iaf, läste om det i skolan. Mer än dubbelt så mycket syreupptagning än vad en hockeyspelare t.ex.
Senast redigerat av Limey (21 januari 2008)

It's nice to be important but it's more important to be nice.

Lat och helgalkis
61 Inlägg
21 januari 2008
Som många andra har skrivit så är cross och långfärds skidåkning dom tuffaste sporterna.
Jag vill faktiskt minnas att långfärds skidåkning ligger på första plats varav cross på 2:a plats enligt Jörgen Nilsson.

Har själv kört cross i 14 år i både USM och JSM innan ja la av 2007.

RE-雨宮
481 Inlägg
21 januari 2008
Är inte detta väldigt subjektivt. En person kanske har sjukt stora benmuskler, medans en annan har väldigt bra lungkapacitet. Jag hävdar att man inte kan mäta detta på något sätt om inte tar säg 100personer, som får  testa eller träna alla sporter som finns. Alla hävdar ju här att deras egnan sport är den jobbigaste, eller att ni har hört ngt om någon annan. Jag har tränat typ 14 sporter aktivt sen jag var liten å jag kan omöjligen säga vilken som är jobbigast med tanke på att jag själv har ett stort ålders spann att räkna in.

RE-Amemiya Kitted FD3S

Lat och helgalkis
61 Inlägg
21 januari 2008
chrno skrev:
Är inte detta väldigt subjektivt. En person kanske har sjukt stora benmuskler, medans en annan har väldigt bra lungkapacitet. Jag hävdar att man inte kan mäta detta på något sätt om inte tar säg 100personer, som får  testa eller träna alla sporter som finns. Alla hävdar ju här att deras egnan sport är den jobbigaste, eller att ni har hört ngt om någon annan. Jag har tränat typ 14 sporter aktivt sen jag var liten å jag kan omöjligen säga vilken som är jobbigast med tanke på att jag själv har ett stort ålders spann att räkna in.

Det finns statistik. Jag har även vart med i en testgrupp på Bosön.
Och med den statistiken antar jag att dom har mätt upp allt vad det nu kan innebära.
Vi gjorde lungtester, fys, max, kondis etcetc.
Senast redigerat av AppleandCoffe (21 januari 2008)

BMW fantast
1 172 Inlägg
22 januari 2008
håler nog med om att puckelpist borde avra en av dom sporterna som sliter mest på kroppen..

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
23 januari 2008
Spelat både ishockey och amerikansk fotboll... sjukt jobbigt, skulle tippa på närliggande sporter som bandy och rugby är minst lika jobbiga, fan all form av kampsport där de inte markerar utan slår ner varandra totalt e nog jobbigt också..

Den jobbigaste både psykiskt o fysiskt är nog krig, allltid nya banor, nya vapen, svårare/mer motståndare, hatad av din motståndare, finns inte alltid en medic i närheten. olika hinder som är svåra att passera typ minor osv smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

905 Inlägg
23 januari 2008
Den mest jobbiga sporten måste väl vara schackboxning, snacka om att kombinera en av dom mest psykiska och fysiska sporterna.
http://site.wcbo.org/content/e7/e353/e740/e763/YSD4358mediumsmall_en.jpg
http://sv.wikipedia.org/wiki/Schackboxning

Student
96 Inlägg
6 december 2008
Kör med Le Parkour/Free running och visst är det jobbigt,
man använder många muskler som i vanliga fall knappt existerar. Det finns en vanlig uppvärmning inom Parkour där du går på alla fyra baklänges upp för en trappa, säger bara testa det i början känns det omöjligt. Men sporten handlar mycket om balans, teknik, kondition, styrka, mod och smidighet
ja ta å blanda allt så får du rätt resultat. Men om man räknar styrka tror jag inte vi yamakasis vinner smile

ne men gud, här luktar ju kiss

blacken
6 december 2008
Det måste vara "zappning" det finns ju hur många kanaler som helst och en del fjärrkontroller har as tröga knappar.. tongue

615 Inlägg
6 december 2008
AeroMalm skrev:
håler nog med om att puckelpist borde avra en av dom sporterna som sliter mest på kroppen..

hur då? I puckelpist åker du ner för en backe sen är det klart.
I motocross så åker du runt på sånna gupp i över en halvtimme.

Let's stance!

Sök