2622
Sök

världens jobbigaste sport?

Muttley
6 december 2008
måste nog säga kampsport smile.
varför?
har du bra motstånd som är igång hela tiden och du inte kör en passiv match så är du slut efter 3-6 minuter.
körde taekwondo innan och tävlade rätt mycket. fastän jag tränade 2 timmars pass gånger 3 i veckan alltså 6 timmar kampsport och även sprang på fritiden så var man rätt slut efter en tävling.

tävlade då 3*3 minuter per match. efter en match fick man vila rätt duktigt. då ingen passiv match.

men de är väl som sagt upp till varje person.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
6 december 2008
boxning tycker jag

Nissan Silvia

Mästare
2 947 Inlägg
6 december 2008
Chatta på msn kräver mycket teknik och kan vara jobbigt om man snackar med någon som har dyslexi... roll

Annars har jag inte en aning, Googla på det kanske!
Hittade annars något slags klipp: http://www.metacafe.com/watch/1585218/t … by_boxing/

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

403 Inlägg
7 december 2008
Ganska säker på att
DRAGKAMP och KAJAK/KANOT är bland de jobbigaste och hårdaste sporter du kan utöva
har själv provat dragkamp då jag tidigare har styrketränat och tävlat i de så orkade jag med 2 träningspass sen var jag död och sa aldrig mer , de kan stå och hålla över 10 minuter ibland allt vad de orkar.
kan tillägga att lina ofta ligger under knähöjd.

http://www.youtube.com/watch?v=wOw4yiaj … re=related litet klipp
Och tro det eller ej så är det väldigt många tjejjer som drar dragkamp
Senast redigerat av LartiC (7 december 2008)

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
7 december 2008
ölhävning i tyskamästerskapen på oktoberfest

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

446 Inlägg
7 december 2008
jag kör cross och har aldrig provat en sport som är lika jobbig och kul smile

4 682 Inlägg
7 december 2008
terrängskidåkning, du e helt slut i varje kroppsdel efter ett hårt lopp.

189 Inlägg
7 december 2008
Alla sporter är nog jobbiga på sitt sätt.. en del kräver ett psyke av granit och en del en fysik som hulken..

719 Inlägg
7 december 2008
Känns svårt att definera ordet "jobbigaste" Mest fysiskt krävande Styrka, Kondition, Psyke. Går ju inte att jämnföra. Min definition av jobbigaste skulle vara en sport man orka utöva kortast tid innan kropp och psyke ger vid = du ger upp/tuppar av. Vilket troligen är någon form av kampsport.

live free, die young.

Master of the obvious
636 Inlägg
8 december 2008
Skoter är rätt krävande om man åker och leker hela tiden och inte fis kör på leden.

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

3 714 Inlägg
8 december 2008
amerikanst fotboll borde ju vara rätt jobbigt iaf big_smile

eller cross kanske

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

7 Inlägg
17 februari 2009
HAHAHAHAHA big_smile
JAAA!
Jag visste det! Visst är enduro jobbigare än längdskidor att utöva?
Fyfan mina kompisr tror inte på mig att enduro är en uttav de högst rankade sporterna i styrka och kondition.

340 Inlägg
17 februari 2009
Thriathlon är mitt tips och den berömda distansen "ironman" som består av 3.8km simning--->18mil cykling och 4,2mil löpning. Kan ni jiddra om era fjantsporter sedan..

1 814 Inlägg
17 februari 2009
tjompa skrev:
Thriathlon är mitt tips och den berömda distansen "ironman" som består av 3.8km simning--->18mil cykling och 4,2mil löpning. Kan ni jiddra om era fjantsporter sedan..

Msåte nog hålla med, här pressar man kroppen hårt och länge yikes

7 100 Inlägg
18 februari 2009
bmx och downhill cool

det är ju fusk i cross/enduro,för där har man ju en motor att ta sej fram med!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 002 Inlägg
18 februari 2009
tjompa skrev:

Håller med.! Har en polare som gjort ett par ironman.! Dom håller på något längre än en endurotävling etc.

...

84 Inlägg
18 februari 2009
TobbeE_87 skrev:
Sushikocken skrev:
De gjorde ett konditionstest på gunde svan när han var i absolut toppform och en cross åkare i sm någon gång... Cross åkaren hade bättre kondis tongue

Läste att Charlotte Kalla hade de högsta uppmätta konditionsvärdet nånsin på en svensk tjej också...

sätt na på en cross i två år sen har det bästa värdet av alla killar med wink

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
18 februari 2009
Som ngr sagt, svårt att avgöra eftersom olika sporter kräver olika sorters prestationer. Uthållighet/styrka/explosivitet/kondition är ju olika saker.

Kan jämföra med "min" sport distansritt, där man rider upp till 16 mil under en tävling. Krävs för för det första 2-5 års träning av hästen. Under tävlingarna står man upp alternativt rider lätt (=reser sig upp och ned) konstant. Krävs muskelstyrka i armar och ben, corestyrka, kondition och uthållighet etc. Ett lopp tar upp till 15 timmar att rida. Sen måste man även ha full koll på hur hästen arbetar. Sitter man 1 cm snett t ex, så belastar hästen sin kropp fel och blir till slut halt = uteslutning.

Distans kräver inte mkt explosivitet men jag tror inte att man som t ex crossåkare nödvändigtvis skulle klara 15h i sadeln för det. smile

/ichi

blacken
18 februari 2009
Att köra ett F 1 lopp, måste nog vara ett av dom svåraste och krävande sporterna  man måste vara 210% aktiv både fysiskt och psykiskt i timmar..

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
18 februari 2009
har tävlat  motocross sen ja va 10 år gammal å nu e ja 18 snart 19 å förra året testade ja på enduro för första gången å ja tyckte inte de va nå speciellt, som ett lungt tränings pass på hemmabanan så ja tycker cross e bra mycket jobbigare än enduro smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Sök