80W låter lite för lite för den datorn.
Jag har gått och köpt mig en Barebone dator på 1Ghz, 200GB HD, 512 RAM, 64MB GeForce grafik, DVD-brännare, 5.1 ljud, m.m.
Enligt mp3car.com så är hårddisken inget större problem, den tål både kyla och stötar bra!
Men jag skulle också rekommendera någon form av upphängning, eller lägga något mjukt runt, som t.ex. två band av frigolit eller dylikt, för att låta värmen passera ut.
Angående nätaggregatet, finns det färdiga nätaggregat anpassade för 6-24 volt, ett jag har tittat på är på 160W för 12V, som bör vara lagom för min dator åtminstone. Finns guider på mp3car.com för ungefär hur mycket Watt datorn drar.
Sen kopplar man 3,5mm utgångarna med RCA-converters, alltså med en 3,5mm hane i ena änden, och 2 RCA honor i andra. Och rakt in i slutsteget!
Remoten kan man köra på en Molex-kontakt (strömkontakten till tex dvd och hd) för det ligger 12V i den. (Samma som remoten
)
Om man vill dra fram dvd-spelaren till bilens instrumentpanel, finns det omkoppling från datorkontakten till USB, och så får man förlänga strömkontakten helt enkelt.
Alltså fördel om du kan löda lite, och har krympslang!
Finns billigt på Biltema.
Sen är det lättaste och säkraste en 7" touchscreen, och så kallad Front End programvara, som Roadrunner (sök på mp3car.com, det finns installationer där), Front End programmen är anpassade för bilar, med stora knappar där det står NAVI, PHONE, STEREO m.m.
Angående X-boxen är dom på 12V också, vet inte om man drar direkt ström, eller kopplar kanske på cigg-kontakt, men sen är det bara att koppla till en skärm och spela på...