3032
Sök

Bitumen-/Asfaltsmatta inte bra att dämpa dörrsidor med enligt mekonomen?

24 januari 2008
#21
camaro67 skrev:
mickinho skrev:
lånar tråden lite om det är okej smile.
vad har ni att säga om Peak Off? bra/dåligt?

Ingen anning.. Vet inte vad de är sad

här har du Peak Off
http://www.carbonize.se/catalog/product … cts_id=552

Meister
6 763 Inlägg
24 januari 2008
#22
mickinho skrev:
camaro67 skrev:
mickinho skrev:
lånar tråden lite om det är okej smile.
vad har ni att säga om Peak Off? bra/dåligt?

Ingen anning.. Vet inte vad de är sad

här har du Peak Off
http://www.carbonize.se/catalog/product … cts_id=552

Okej de är alltså motsvarigheten till biltemas body. Jag har biltemas body på golvet i Camaron. Jag har ju inte kört med den men jag kan tänka mig att de dämpar lite men inte så värst mycke big_smile


Skyracer
917 Inlägg
24 januari 2008
#23
Jag kör med butylgummimassa med skyddande aluminiumfolie i dörrarna på Skylinen. Blev stor skillnad. smile

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

24 januari 2008
#24
camaro67 skrev:
mickinho skrev:
camaro67 skrev:

Ingen anning.. Vet inte vad de är sad

här har du Peak Off
http://www.carbonize.se/catalog/product … cts_id=552

Okej de är alltså motsvarigheten till biltemas body. Jag har biltemas body på golvet i Camaron. Jag har ju inte kört med den men jag kan tänka mig att de dämpar lite men inte så värst mycke big_smile

okok. jag läste lite på lazzat, och där var många positiva till Peak Off. men man behöver ha några lager för att det ska bli stumt. jag vill ju helst inte ha asfaltsmattor då dom väger så jäkla mycket. kanske blir lite asfaltsmatta i bagageutrymmet, men inte i hela bilen smile.

210 Inlägg
24 januari 2008
#25
camaro67 skrev:
_fillan_ skrev:
BilstereoSEX skrev:
Krona o krona ........ska inte va så petig wink

MVH  B i M

om man nu itne ska vara så petig varför ska man då lägga ut så jävla mycket pengar på dynamat ? smile

kör på dubbla lager asfaltsmatta smile

Vikt! Sen va de ju någon som sa att de blev kladdigt vid typ 20 grader

Japp !.....O till er alla ..........Det finns ingen genväg till det perfekta resultatet  wink

Fråga farbror BARBRO   hahahahahahahahaha !!!!!!


MVH  B i M


230 Inlägg
24 januari 2008
#26
I Sverige får man betala från 2500kr (jag har hittat för 2700:- och 2990:-) för ett helt Dynamat Xtreme Bulk Pack som innehåller 9st "ark" á 457x812mm. På amazon.com betalar man ca $136 för ett likadant paket. Med dagens valuta räknat blir det ca 880kr. Då kanske det tillkommer tull och moms vilket jag inte vet några exakta procentenheter på.

Men vad jag vill ha sagt är att man sparar MINST 1000kr genom att beställa från USA. Anledningen är att visa vilka jävla överpriser svenska företag tar ut.

Second place is the first loser

202 Inlägg
24 januari 2008
#27
empe skrev:
I Sverige får man betala från 2500kr (jag har hittat för 2700:- och 2990:-) för ett helt Dynamat Xtreme Bulk Pack som innehåller 9st "ark" á 457x812mm. På amazon.com betalar man ca $136 för ett likadant paket. Med dagens valuta räknat blir det ca 880kr. Då kanske det tillkommer tull och moms vilket jag inte vet några exakta procentenheter på.

Men vad jag vill ha sagt är att man sparar MINST 1000kr genom att beställa från USA. Anledningen är att visa vilka jävla överpriser svenska företag tar ut.

Du kan inte spara 1000 spänn när du lagt på moms, tull & frakt.

75 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
#28
Phaetoon skrev:
Hmm. Hon kan inte ha misstagit den för en platta? Finns ju bitumenark i papp-modell?

Hon visade en tjockare tyngre platta, och sa att det även fanns en papp-variant.

MawE skrev:
Har arbetat en hel del med bitumen och kan ju tillägga att det smälter och börjar bli klibbigt vid typ 20 grader.

Och detta är då dåligt? 20 grader är ju inte svårt att få i en bil.

Som många påpekat så är ju vikten en faktor. Men om dynamat kostar så jävulskt mycket så låter det ju inget vidare. Vad finns det mer för varianter man kan köra med? Det där Peak-Off verkar skumt. smile


210 Inlägg
24 januari 2008
#29
empe skrev:
I Sverige får man betala från 2500kr (jag har hittat för 2700:- och 2990:-) för ett helt Dynamat Xtreme Bulk Pack som innehåller 9st "ark" á 457x812mm. På amazon.com betalar man ca $136 för ett likadant paket. Med dagens valuta räknat blir det ca 880kr. Då kanske det tillkommer tull och moms vilket jag inte vet några exakta procentenheter på.

Men vad jag vill ha sagt är att man sparar MINST 1000kr genom att beställa från USA. Anledningen är att visa vilka jävla överpriser svenska företag tar ut.

Kan inte du ta hem o börja sälja det !

Då borde du käna massa stålar  wink

MVH cool


1 631 Inlägg
24 januari 2008
#30
Du får handla precis var du vill.

Men tro inte att det är några överpriser i Sverige. Priset du betalar här är en konsvekvens av hur vi allihop valt att vårt samhälle ska fungera. Bilstereohandlarna har det tufft, framförallt de mindre.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

202 Inlägg
24 januari 2008
#31
filigran skrev:
Phaetoon skrev:
Hmm. Hon kan inte ha misstagit den för en platta? Finns ju bitumenark i papp-modell?

Hon visade en tjockare tyngre platta, och sa att det även fanns en papp-variant.

MawE skrev:
Har arbetat en hel del med bitumen och kan ju tillägga att det smälter och börjar bli klibbigt vid typ 20 grader.

Och detta är då dåligt? 20 grader är ju inte svårt att få i en bil.

Som många påpekat så är ju vikten en faktor. Men om dynamat kostar så jävulskt mycket så låter det ju inget vidare. Vad finns det mer för varianter man kan köra med? Det där Peak-Off verkar skumt. smile

Vem bryr sig om vikt när man har en motor i bilen:lol:

1 631 Inlägg
24 januari 2008
#32
filigran skrev:
Som många påpekat så är ju vikten en faktor. Men om dynamat kostar så jävulskt mycket så låter det ju inget vidare. Vad finns det mer för varianter man kan köra med? Det där Peak-Off verkar skumt. smile

Är priset en avgörande faktor så är bitumen oslagbart. Inget kommer i närheten med dämpning per krona.

Alternativ är som du nämnde Peak-Off och liknande. Är också dyrt. Swedac Acoustic säljer en liknande sprutbar massa som är hyfsat billig. Köps i rätt stor mängd dock.

Som alternativ till Dynamat finns flera andra liknande produkter från andra märken. Roadkill från Stinger är minst lika bra men billigare (finns tex hos Ljudbyggaren). BRL, DLS och MDS har också bitumen-varianter.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

1 634 Inlägg
24 januari 2008
#33
Tror det kvittar vilket man använder. Tror inte en sekund på att dynamat skulle dämpa bättre än vanlig bitumen, snarare tvärt om då jag fått för mig att bitumen är mycket tjockare. Akustiska egenskaper tror jag inte heller så mycket på då det finns så fruktansvärt mycket andra avgörande faktorer i en bil.

Jag använder även STP-mattor, dessa är inte speciellt billiga (kolla hos BRL), anledningen till att jag använde dem var bla att jag fick fint pris på dom, men framför allt så är de så otroligt smidiga att arbeta med, sedan väger de ju inte mycket men det skiter jag i.

Som jag kan se det är enda anledningen till att man använder Dynamat och bla STP vikten, samt att de är väldigt smidiga att arbeta med.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

trucken
563 Inlägg
24 januari 2008
#34
bitumen dämpar till enviss del, själv har jag 2 lager bitumenmatta påytter plåten och ett på insidan, mattan sitter där den skall men luktar en delvid varma sommardagar. men nu tilldet roliga..på högerdörren har jag roadkill från stinger, ett lager på insidan och ett lager på utsidan och den dörren är fasen så mycket tystare. jag skulle villja påstå såhär: bitumen tynger ner plåten så den inte skall röra sej, roadkill spänner tynger pålten mindre, men har en alufolie som stabiliserar. vilket gör den lättare och tystare

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
24 januari 2008
#35
Jag kör med 2 lager bitumen på de flesta ytor i bilen.
Sen kladdat med Swedac Acoustics dämpmassa ovanpå detta.

Hoppa på att det kommer bli tyst.


Men det som trådskaparen skrev om vad dom på mekonomen sa
är nog mest okunskap.
Finns många i säljbranchen som inte vet vad dom säljer tyvärr big_smile
Kanske inte heter säljare utan expediter då tongue

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

28 Inlägg
24 januari 2008
#36
http://i259.photobucket.com/albums/hh296/platinumtn/02.jpg

Jag kör med en dämpmatta som ser ut såhära.. den är inte märkvärt dyr ... en kopia på Dynamat.. tycker den funkar mkt bra.. inte alls lika tung som bitium mattorna... blir riktigt bra resultat
Senast redigerat av Tommyboy (24 januari 2008)

Audi S4 4.2 - DLS/ALPINE

75 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
#37
Och denna säljs vart? Till vilket pris?


16 197 Inlägg
24 januari 2008
#38
filigran skrev:
Och denna säljs vart? Till vilket pris?

www.brl.se

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
24 januari 2008
#39
ja satt in bitumenmatta i dörrarna på jettan för ca 3 år sen å de har då inte släppt... bara man värmer mattan när man sätter dit den å har helt ren yta så lovar ja att de sitter..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

BilstereoNörd
576 Inlägg
25 januari 2008
#40
En liten rekommendation så här då slutet på denna tråd!

Har ni problem med för mycket vägljud???

Spela högre!! Går inte det, då finns det mer stereoprylar till salu!! big_smilebig_smilebig_smile
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl


Sök