Jag har aldrig riktigt fattat poängen med att sätta ut t.ex. Min bil sätta på S4 märken blabla men att det egentligen är en vanliga jävla A4?! Vet många som sätter ut R märket på Volvo T5or, varför gör man det när det inte är en R? Visst nu är det ju så (Nu tar jag Volvo för de är vanligast och lättast att förstå) R-vingen är skit-snygg vinge och inte det att man bryr sig om någon velat efterlikna en R eller något men det är det när folk sätter ut att det verkligen är en R fastän det är annan modell. Nu ska man inte låta gnällig men varför gör man det? Har aldrig fått något rejält svar på det och tänkte se om ni har något. Peace
Jag tycker det är helt rätt att montera t.ex. M3-front eller en R-front på en Volvo, de är ju trots allt snygga! Men att sätta på ett M3-märke på en 318i tycker jag är löjligt. Jag tror det är för att man vill verka bättre än vad man är. En M3 eller dylikt kanske kan anses vara lite av en statussymbol och det är det de vill uppnå.
Värt att tänka på är att de som skryter minst, ofta har mest...
amen va fan, enligt mig spelar det ingen roll. folk dels kanske inte har råd, och sen är det väl ifrån person till person om vad man har på sin bil och inte har. spelar väl ingen roll...
Jag tycker det är riktigt töntigt att styla bilen som en värre modell och sedan till och med lacka om till den enda färg som den värre modellen släpptes i *host*
Jag tycker det är riktigt töntigt att styla bilen som en värre modell och sedan till och med lacka om till den enda färg som den värre modellen släpptes i *host*
*pekar på en viss opel och flinar*
Men som vissa säger, låt folk smeta dit ett R märke eller vad det nu gäller. Irriterar du dig på att det är fejk kan du ju visa att du kan göra bättre?!
Jag har både R vingen och R fronten på min bil, varför? inte för att jag vill ha en "R" iallafall. Utan för att det är snyggt! Visst många som kletar dit R märket på volvosar, låt dom göra det? Fritt land
Jag har både R vingen och R fronten på min bil, varför? inte för att jag vill ha en "R" iallafall. Utan för att det är snyggt! Visst många som kletar dit R märket på volvosar, låt dom göra det? Fritt land
De värsta ja sett var vid Backaplan här i gbg, en rätt risig saab 9000 med kromade hjulsidor (bara de..) men de bästa var ändå emblemet som sa att den var 4x4
Nu ska du inte vara sån, ja har faktiskt biltemas kormade hjulsidor på min 900 och nog fan retar de alltid någon.
hehe Dock skulle jag aldrig i livet sätta Lotus-emblem på Omegan, kanske skulle tänkt tanken om den gick som en Lotus också men eftersom det är nära dubbla effekten i dom lär det aldrig hända.
Jag har aldrig riktigt fattat poängen med att sätta ut t.ex. Min bil sätta på S4 märken blabla men att det egentligen är en vanliga jävla A4?!
Vet många som sätter ut R märket på Volvo T5or, varför gör man det när det inte är en R?
Svar: För att den går lika bra... Jaha men det är ju inte en R.
Visst nu är det ju så (Nu tar jag Volvo för de är vanligast och lättast att förstå) R-vingen är skit-snygg vinge och inte det att man bryr sig om någon velat efterlikna en R eller något men det är det när folk sätter ut att det verkligen är en R fastän det är annan modell. Peace
Hade en 850 R-vinge på min gamla 242 från '83. Blev skitsnyggt! Men det var bara en DL för det. Men den blev faktiskt lite bättre efter vägen i högre farter, men låga nog att det skulle märkas i min gamla DL..
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Ja jag tycker med det, Replica för mig är att man verkligen byggt om allt för att det ska vara en R med utrustning och allt.
Men men det är vad jag tycker håller med dig där Peter
Det är mer en Clone än en replika. Alltså, man bygger om en snålare variant an den man vill ha så den matchar till punkt och pricka, men att bara sätta dit andra emblem, kjolar och mer plast utan att göra om motorn är bara fjantigt...
En replika är när man bygger en hel bil från scratch, eller från ett kit. Iaf för mig. T.ex en Cobra replika. Det är varken lätt att hitta en original Cobra, och skulle man hitta en så är dom rejält dyra. Såg en originalcobra fint skick i USA i våras, den var värderad till nära 3 miljoner dollar! Då förstår man att en del bygger replikor. Finns ett gäng fina replikor här på garaget.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.