du behöver inte få loss insuget för att lyfta toppen. Bara lossa topplocksbultarna och lyft i insugsröret. Dock måste du få bort allt som sitter fast i insuget och toppen.
Ja, dom ventilernna som har mer ihoptryckta fjädrar är krökta. Försök hitta en topp på skroten. Mycket billigare.
När du drar toppen sen så ska bultarna dras i en viss ordning och vissa steg. Hur du ska dra kan närmaste MECA eller mekonomen skriva ut på ett papper åt dig, men du behöver köpa en momentnyckel.
OT: Ta inte illa upp nu, men det syns att det kanske vart liiiite slarv med oljebyterna
![wink](img/smilies/wink.png)
Dock har det inget med rembrottet att göra...
Alltid svårt att beskriva hur man ska göra får att ta väck toppen, men men..
1: töm ut allt vatten ur motorn.
2: lossa allt löst runtikring toppen
3: lossa grenröret eller avgasröret.
4: lossa topplocksbultarna
5: lyft bort toppen
Montering i omvänd ordning, dock så ska man alltid använda nu topppackning och nya bultar.