Efterlyst (Programmet på TV3)

c0nne
9 februari 2008 · 401 Inlägg

MickeTuncer skrev:

evilaudio skrev:

MickeTuncer skrev:

Ja för jag blir upprörd och tar åt mig när folk drar alla oskyldiga över en kam!
Jag skriver av mina egna erfarenheter..

själv anser ja att vi ska stänga vår gräns tills vi ordnat om de skit vi har här nu.. å missköter man sig minsta lilla så åker man ut... inte svårare än så.. sen skiter ja blankt i varför man kommer hit,om man e jagad i sitt hemland elle annat, om de nu skulle vara så så ska man sköta sig till de land man kommer.

Hur blir det med dom som är svensk medborgare då?!

Får man bli svensk medborgare om man har ett fullt brottsregister?

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
evilaudio
9 februari 2008 · 16 195 Inlägg

MickeTuncer skrev:

evilaudio skrev:

MickeTuncer skrev:

Ja för jag blir upprörd och tar åt mig när folk drar alla oskyldiga över en kam!
Jag skriver av mina egna erfarenheter..

själv anser ja att vi ska stänga vår gräns tills vi ordnat om de skit vi har här nu.. å missköter man sig minsta lilla så åker man ut... inte svårare än så.. sen skiter ja blankt i varför man kommer hit,om man e jagad i sitt hemland elle annat, om de nu skulle vara så så ska man sköta sig till de land man kommer.

Hur blir det med dom som är svensk medborgare då?!

i mina ögon e man inte svensk bara för man e svenskmedborgare..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
MickeTuncer Fotograf
9 februari 2008 · 966 Inlägg

c0nne skrev:

MickeTuncer skrev:

evilaudio skrev:

själv anser ja att vi ska stänga vår gräns tills vi ordnat om de skit vi har här nu.. å missköter man sig minsta lilla så åker man ut... inte svårare än så.. sen skiter ja blankt i varför man kommer hit,om man e jagad i sitt hemland elle annat, om de nu skulle vara så så ska man sköta sig till de land man kommer.

Hur blir det med dom som är svensk medborgare då?!

Får man bli svensk medborgare om man har ett fullt brottsregister?

D har jag ingen aning om men det jag ville säga var OM man nu är invandrare och kommer till sverige och bor här länge nog för att bli Svensk medborgare och håller på med kriminella saker efter åt?

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
richardoo290 VOLVO for life..
9 februari 2008 · 2 113 Inlägg

MickeTuncer skrev:

richardoo290 skrev:

MickeTuncer skrev:
Varför ska Moskeerna rivas?!?! Det är ju för sjutton Muslimernas Guds Hem!
Ska då alla kristnas kyrkor rivas i muslimska länder?!

Visa lite respekt för folks troér!

inte en chans på jorden att de finns kristna kyrkor i ett muslimskt land,
lol

och om de skulle finnas skulle de vara utsatta för sååå mkt mer än moosker´ i sverige

Det finns dussintals Kyrkor i Turkiet.. Och Turkiet är Muslimskt land!
Jag har aldrig sett eller hört om nån som har jävlats med kristnas kyrkor!

Finns nog många flera Muslimska länder som har Kyrkor!

nu är turkiet inte sådär jättemuslimskt, roll
och dem kyrkorna ligger inte mitt på centrala muslim-torget.
utan en bra bit därifrån .. nära semester-orter osv..
och jofan har dem blivigt utsatta för klotter o stenkastning o sånt..

föreställ dig istället en svensk kyrka mitt i irak, .. hur länge tror du den hade stått upp? hmm

MickeTuncer Fotograf
9 februari 2008 · 966 Inlägg

evilaudio skrev:

MickeTuncer skrev:

evilaudio skrev:

själv anser ja att vi ska stänga vår gräns tills vi ordnat om de skit vi har här nu.. å missköter man sig minsta lilla så åker man ut... inte svårare än så.. sen skiter ja blankt i varför man kommer hit,om man e jagad i sitt hemland elle annat, om de nu skulle vara så så ska man sköta sig till de land man kommer.

Hur blir det med dom som är svensk medborgare då?!

i mina ögon e man inte svensk bara för man e svenskmedborgare..

Ja men det va ju i dina ögon eller hur.. Jag är född uppväxt i det här landet.. Om jag skulle nu få för mig och göra nånting kriminellt.. skulle jag då skickas, vart?!

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
richardoo290 VOLVO for life..
9 februari 2008 · 2 113 Inlägg

MickeTuncer skrev:

richardoo290 skrev:
hela tiden vill du få fram att de finns snälla invandrare och man måste respektera dem,
jag håller med, sköter dom sig så är dom hjärtligt välkommna..

Ja för jag blir upprörd och tar åt mig när folk drar alla oskyldiga över en kam!
Jag skriver av mina egna erfarenheter..

ja drar inte alla över en kam, utan de som sköter sig är hjärtligt välkommna, ja känner ett flertal!
men däremot de som missköter sig kan lika gärna åka hem igen?

c0nne
9 februari 2008 · 401 Inlägg

evilaudio skrev:

c0nne skrev:

evilaudio skrev:

tänker igenom va ja skriver..


anser inte att man ska blanda folk me för olika religoner elle annan tillhörighet i samma land..

Menade inte dig, det var väl inte du som skrev att moskeérna skulle rivas eller hur?

Sen att du tycker att folk med olika religioner inte skulle få blandas, vem är du som bestämmer vad folk får tro och inte tro? Detta är ingen diktatur!
Folk får tro på vad de vill och läsa vad de vill!
BARA de följer Sveriges lagar!
Kan ju bara säga att ditt påstående säger emot en av Sveriges grundlagar vilken är Yttrandefriheten.

men vi har inte yttrandefrihet i de här landet... för så fort man öppnar käften å säger nåt "illa" om tex invandrare elle andra så e de "hets mot folk grupp"..

men får yttra sig så länge de e bra saker men inte annars..

Varför skulle man vilja snacka illa om invandrare?
Att snacka illa om kriminella invandare är en annan sak, men nu är ju inte alla invandrare kriminella eller hur?

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
MickeTuncer Fotograf
9 februari 2008 · 966 Inlägg

richardoo290 skrev:

MickeTuncer skrev:

richardoo290 skrev:
inte en chans på jorden att de finns kristna kyrkor i ett muslimskt land,
lol

och om de skulle finnas skulle de vara utsatta för sååå mkt mer än moosker´ i sverige

Det finns dussintals Kyrkor i Turkiet.. Och Turkiet är Muslimskt land!
Jag har aldrig sett eller hört om nån som har jävlats med kristnas kyrkor!

Finns nog många flera Muslimska länder som har Kyrkor!

nu är turkiet inte sådär jättemuslimskt, roll
och dem kyrkorna ligger inte mitt på centrala muslim-torget.
utan en bra bit därifrån .. nära semester-orter osv..
och jofan har dem blivigt utsatta för klotter o stenkastning o sånt..

föreställ dig istället en svensk kyrka mitt i irak, .. hur länge tror du den hade stått upp? hmm

Vem har sagt att Turkiet är icke "jätte muslimskt" land?!
Ursäkta men VA FAN vet du om kyrkorna i Turkiet när du inte äns har en blekaste aning om att det finns kyrkor i muslimska länder?! Största kyrkan i Turkiet ligger i Istanbul! och det är en av dom största städerna i Turkiet, om det inte är den största vill säga..

Senast redigerat av MickeTuncer (9 februari 2008)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
MickeTuncer Fotograf
9 februari 2008 · 966 Inlägg

richardoo290 skrev:

MickeTuncer skrev:

richardoo290 skrev:
hela tiden vill du få fram att de finns snälla invandrare och man måste respektera dem,
jag håller med, sköter dom sig så är dom hjärtligt välkommna..

Ja för jag blir upprörd och tar åt mig när folk drar alla oskyldiga över en kam!
Jag skriver av mina egna erfarenheter..

ja drar inte alla över en kam, utan de som sköter sig är hjärtligt välkommna, ja känner ett flertal!
men däremot de som missköter sig kan lika gärna åka hem igen?

Ooja! Det håller jag med om att dom borde göras! För att det finns alltid nån/några som förstör för alla..
Om en, ta tex EN Turk, rånar/mördar någon/några så ska då inte alla andra TURKAR få den rånar/mördar stämpeln! Alla är inte lika. Jag vet inte hur jag ska förtydliga mig men hoppas ni förstår vad jag försöker mena här..

Senast redigerat av MickeTuncer (9 februari 2008)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
evilaudio
9 februari 2008 · 16 195 Inlägg

c0nne skrev:

evilaudio skrev:

c0nne skrev:

Menade inte dig, det var väl inte du som skrev att moskeérna skulle rivas eller hur?

Sen att du tycker att folk med olika religioner inte skulle få blandas, vem är du som bestämmer vad folk får tro och inte tro? Detta är ingen diktatur!
Folk får tro på vad de vill och läsa vad de vill!
BARA de följer Sveriges lagar!
Kan ju bara säga att ditt påstående säger emot en av Sveriges grundlagar vilken är Yttrandefriheten.

men vi har inte yttrandefrihet i de här landet... för så fort man öppnar käften å säger nåt "illa" om tex invandrare elle andra så e de "hets mot folk grupp"..

men får yttra sig så länge de e bra saker men inte annars..

Varför skulle man vilja snacka illa om invandrare?
Att snacka illa om kriminella invandare är en annan sak, men nu är ju inte alla invandrare kriminella eller hur?

ja har aldrigt sagt att ALLA e de.. men de som har "attityd" elle missköter sig har inte häär å göra anser ja..

om man nu har/hade de så dåligt i den landet man kom ifrån så ska man va tacksam att man får komma hit å ska man göra ALLT man kan själv för att passa in i de samhället man kommer till.. elle??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
9 februari 2008 · 16 195 Inlägg

MickeTuncer skrev:

evilaudio skrev:

MickeTuncer skrev:

Hur blir det med dom som är svensk medborgare då?!

i mina ögon e man inte svensk bara för man e svenskmedborgare..

Ja men det va ju i dina ögon eller hur.. Jag är född uppväxt i det här landet.. Om jag skulle nu få för mig och göra nånting kriminellt.. skulle jag då skickas, vart?!

ut... sen vart du tar vägen kvittar..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
c0nne
9 februari 2008 · 401 Inlägg

evilaudio skrev:

c0nne skrev:

evilaudio skrev:

men vi har inte yttrandefrihet i de här landet... för så fort man öppnar käften å säger nåt "illa" om tex invandrare elle andra så e de "hets mot folk grupp"..

men får yttra sig så länge de e bra saker men inte annars..

Varför skulle man vilja snacka illa om invandrare?
Att snacka illa om kriminella invandare är en annan sak, men nu är ju inte alla invandrare kriminella eller hur?

ja har aldrigt sagt att ALLA e de.. men de som har "attityd" elle missköter sig har inte häär å göra anser ja..

om man nu har/hade de så dåligt i den landet man kom ifrån så ska man va tacksam att man får komma hit å ska man göra ALLT man kan själv för att passa in i de samhället man kommer till.. elle??

Ja där håller jag med dig!
Missköter man sig så pass illa så får man ta smällen med att åka tillbaka.
Personen har ju bara sig själv att skylla ifall det skulle hända.

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
richardoo290 VOLVO for life..
9 februari 2008 · 2 113 Inlägg

MickeTuncer skrev:

richardoo290 skrev:

MickeTuncer skrev:

Det finns dussintals Kyrkor i Turkiet.. Och Turkiet är Muslimskt land!
Jag har aldrig sett eller hört om nån som har jävlats med kristnas kyrkor!

Finns nog många flera Muslimska länder som har Kyrkor!

nu är turkiet inte sådär jättemuslimskt, roll
och dem kyrkorna ligger inte mitt på centrala muslim-torget.
utan en bra bit därifrån .. nära semester-orter osv..
och jofan har dem blivigt utsatta för klotter o stenkastning o sånt..

föreställ dig istället en svensk kyrka mitt i irak, .. hur länge tror du den hade stått upp? hmm

Vem har sagt att Turkiet är icke "jätte muslimskt" land?!
Ursäkta men VA FAN vet du om kyrkorna i Turkiet när du inte äns har en blekaste aning om att det finns kyrkor i muslimska länder?! Största kyrkan i Turkiet ligger i Istanbul! och det är en av dom största städerna i Turkiet, om det inte är den största vill säga..

wikipedia!!!!!

"I det område som utgör dagens Turkiet har flera historiska riken uppstått, såsom Bysantinska riket och Osmanska riket. Turkiet är en viktig regional makt i denna del av Eurasien med starkt kulturellt och ekonomiskt inflytande i området mellan Adriatiska havet i väster och Kina i öster, Ryssland i norr och Mellanöstern i söder, och har kommit att få en ökande strategisk betydelse"

Turkiet är en sekulär enhetsstat med republikanskt statsskick. Republiken Turkiet upprättades 1923 under ledning av Mustafa Kemal Atatürk, sedan Osmanska riket upplösts efter Första världskriget. Sedan dess har Turkiet blivit allt mer integrerat med väst, samtidigt som det odlar förbindelser med öst. Turkiet tillhör grundarländerna till FN, Islamiska konferensen, är medlem av Europarådet sedan 1949, och av Nato sedan 1952. Turkiet förhandlar sedan 2005 med Europeiska unionen om medlemskap, och har varit associerad medlem av EU sedan 1963. Turkiet är även medlem av G20, som samlar de 20 största ekonomierna i världen.


- vad säger detta dig? ja det är ett muslimskt land till stor del, men det finns många blandade relioner där.
dem är inte lika extrema som många andra muslimska länder..

MickeTuncer Fotograf
9 februari 2008 · 966 Inlägg

evilaudio skrev:

MickeTuncer skrev:

evilaudio skrev:

i mina ögon e man inte svensk bara för man e svenskmedborgare..

Ja men det va ju i dina ögon eller hur.. Jag är född uppväxt i det här landet.. Om jag skulle nu få för mig och göra nånting kriminellt.. skulle jag då skickas, vart?!

ut... sen vart du tar vägen kvittar..

Hehe okey d va d bästa du kunde säga? Ut, det kvittar vart.. Jag vet allvarligt inte vad jag skriva för någe åt d där svaret..

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
MickeTuncer Fotograf
9 februari 2008 · 966 Inlägg

richardoo290 skrev:

MickeTuncer skrev:

richardoo290 skrev:

nu är turkiet inte sådär jättemuslimskt, roll
och dem kyrkorna ligger inte mitt på centrala muslim-torget.
utan en bra bit därifrån .. nära semester-orter osv..
och jofan har dem blivigt utsatta för klotter o stenkastning o sånt..

föreställ dig istället en svensk kyrka mitt i irak, .. hur länge tror du den hade stått upp? hmm

Vem har sagt att Turkiet är icke "jätte muslimskt" land?!
Ursäkta men VA FAN vet du om kyrkorna i Turkiet när du inte äns har en blekaste aning om att det finns kyrkor i muslimska länder?! Största kyrkan i Turkiet ligger i Istanbul! och det är en av dom största städerna i Turkiet, om det inte är den största vill säga..

wikipedia!!!!!

"I det område som utgör dagens Turkiet har flera historiska riken uppstått, såsom Bysantinska riket och Osmanska riket. Turkiet är en viktig regional makt i denna del av Eurasien med starkt kulturellt och ekonomiskt inflytande i området mellan Adriatiska havet i väster och Kina i öster, Ryssland i norr och Mellanöstern i söder, och har kommit att få en ökande strategisk betydelse"

Turkiet är en sekulär enhetsstat med republikanskt statsskick. Republiken Turkiet upprättades 1923 under ledning av Mustafa Kemal Atatürk, sedan Osmanska riket upplösts efter Första världskriget. Sedan dess har Turkiet blivit allt mer integrerat med väst, samtidigt som det odlar förbindelser med öst. Turkiet tillhör grundarländerna till FN, Islamiska konferensen, är medlem av Europarådet sedan 1949, och av Nato sedan 1952. Turkiet förhandlar sedan 2005 med Europeiska unionen om medlemskap, och har varit associerad medlem av EU sedan 1963. Turkiet är även medlem av G20, som samlar de 20 största ekonomierna i världen.


- vad säger detta dig? ja det är ett muslimskt land till stor del, men det finns många blandade relioner där.
dem är inte lika extrema som många andra muslimska länder..

Okey håller med d där men det är dock muslimskt land, visst det finns kristna åxå därför finns det många kyrkor åxå.

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
richardoo290 VOLVO for life..
9 februari 2008 · 2 113 Inlägg

MickeTuncer skrev:
Ooja! Det håller jag med om att dom borde göras! För att det finns alltid nån/några som förstör för alla..
Om en, ta tex EN Turk, rånar/mördar någon/några så ska då inte alla andra TURKAR få den rånar/mördar stämpeln! Alla är inte lika. Jag vet inte hur jag ska förtydliga mig men hoppas ni förstår vad jag försöker mena här..

ja fattar, shysta invandrare borde verkligen inte behöva bli trakasserade eller få en råna/mörda stämpel.
därför kan man kicka ut de som begår  brott och behålla de skötsamma?

det lönar sig för dem snälla invandrarna och det lönar sig för svenskar som e trött på våld.

evilaudio
9 februari 2008 · 16 195 Inlägg

MickeTuncer skrev:

evilaudio skrev:

MickeTuncer skrev:

Ja men det va ju i dina ögon eller hur.. Jag är född uppväxt i det här landet.. Om jag skulle nu få för mig och göra nånting kriminellt.. skulle jag då skickas, vart?!

ut... sen vart du tar vägen kvittar..

Hehe okey d va d bästa du kunde säga? Ut, det kvittar vart.. Jag vet allvarligt inte vad jag skriva för någe åt d där svaret..

anser fortfarande att man skulle stängt gränsen för länge sen så hade de inte blivit som de e i sverige nu..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
MickeTuncer Fotograf
9 februari 2008 · 966 Inlägg

evilaudio skrev:

MickeTuncer skrev:

evilaudio skrev:

ut... sen vart du tar vägen kvittar..

Hehe okey d va d bästa du kunde säga? Ut, det kvittar vart.. Jag vet allvarligt inte vad jag skriva för någe åt d där svaret..

anser fortfarande att man skulle stängt gränsen för länge sen så hade de inte blivit som de e i sverige nu..

Hur tror du att Sverige skulle sett ut om inte det skulle finnas invandring, bortsett från den kriminella sidan..

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
MickeTuncer Fotograf
9 februari 2008 · 966 Inlägg

richardoo290 skrev:

MickeTuncer skrev:
Ooja! Det håller jag med om att dom borde göras! För att det finns alltid nån/några som förstör för alla..
Om en, ta tex EN Turk, rånar/mördar någon/några så ska då inte alla andra TURKAR få den rånar/mördar stämpeln! Alla är inte lika. Jag vet inte hur jag ska förtydliga mig men hoppas ni förstår vad jag försöker mena här..

ja fattar, shysta invandrare borde verkligen inte behöva bli trakasserade eller få en råna/mörda stämpel.
därför kan man kicka ut de som begår  brott och behålla de skötsamma?

det lönar sig för dem snälla invandrarna och det lönar sig för svenskar som e trött på våld.

tack, nån som förstår iallfall..

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
evilaudio
9 februari 2008 · 16 195 Inlägg

MickeTuncer skrev:

evilaudio skrev:

MickeTuncer skrev:

Hehe okey d va d bästa du kunde säga? Ut, det kvittar vart.. Jag vet allvarligt inte vad jag skriva för någe åt d där svaret..

anser fortfarande att man skulle stängt gränsen för länge sen så hade de inte blivit som de e i sverige nu..

Hur tror du att Sverige skulle sett ut om inte det skulle finnas invandring, bortsett från den kriminella sidan..

vet iaf att vi hade sluppit mycke av de problem vi har idag..


sen hade de kanske funnits mer resturanger me svensk mat smile smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang