2844
Sök

Lackering på Ebersteinska i Norrköping???

Weber frälst!
223 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Jag går i ettan på fordonsprogrammet i nyköping och ska välja inriktning tills 1/2-08, alltså 1/2-08 är sista ansökningsdagen!,och vill hemskt gärna gå lackeringsutbildningen på ebersteinska nere i Norrköping, någon som har pendlat emellan eller har gått där som kan ge synpunkter på det??t.ex. vart ni hade apu, om pendlingen var okej, vem ni hyrde lägenhet av om ni hade det m.m....

Väljer att fråga er här på garaget då ni har gjort samma val för ett x antal år sen.......
Senast redigerat av _Rydberg (25 januari 2008)

609 Inlägg
25 januari 2008
Är det lackering på ebersteinska eller?

Weber frälst!
223 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
STriiiker skrev:
Är det lackering på ebersteinska eller?

japp, glömde skriva det

609 Inlägg
25 januari 2008
Schysst där gick jag, inte lackering dock, de börja med det när jag sluta, tror det blir bättre om du letar lya, men har APU i Nyköping.

Weber frälst!
223 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
STriiiker skrev:
Schysst där gick jag, inte lackering dock, de börja med det när jag sluta, tror det blir bättre om du letar lya, men har APU i Nyköping.

okej, du bodde i norrköping då lr??ja apu:n tänker jag fixa här i nyköping då men vet inte om jag vill ha lägenhet där nere lr pendla....tar trots allt bara en 30 minuter o pendla ner dit.....

609 Inlägg
25 januari 2008
Jo, ja, jo det är sant.. när du säger pendla, syftar du på tåg eller?

Weber frälst!
223 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
vet inte om d blir tåg eller samåka med ngn.....d bästa vore att samåka med ngn....

vem/vart hyrde du utav då???hur gick du tillväga då??
Senast redigerat av _Rydberg (25 januari 2008)

609 Inlägg
25 januari 2008
Òkey, vet inte hur ditt schema kommer att se ut, men gissar på att det inte blir hela dagar utan mer halvdagar, då blir det bättre o pendla.. och dessutom om du skaffar bil så blir det roligare sen med..

Weber frälst!
223 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
STriiiker skrev:
Òkey, vet inte hur ditt schema kommer att se ut, men gissar på att det inte blir hela dagar utan mer halvdagar, då blir det bättre o pendla.. och dessutom om du skaffar bil så blir det roligare sen med..

vad menar du med halvdagar``???att man bara går till 12 typ lr???vf tror du så??

609 Inlägg
25 januari 2008
_Rydberg skrev:
STriiiker skrev:

vad menar du med halvdagar``???att man bara går till 12 typ lr???vf tror du så??

Ja, jo skulle tro så, så vart det iaf för oss som gick på de andra yrkes-programmen. Men du, ligger inte din utbildning på Bråvalla?

Weber frälst!
223 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
utbildningen jag har nu eller den i norrköping???

609 Inlägg
25 januari 2008
Nere i nrkp. Har för mig att de fick flytta ut fordon m.m. till Bråvalla för det saknades plats, men det kanske bara lastbilsutbildningen som ligger där ute.

Weber frälst!
223 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
STriiiker skrev:
Nere i nrkp. Har för mig att de fick flytta ut fordon m.m. till Bråvalla för det saknades plats, men det kanske bara lastbilsutbildningen som ligger där ute.

vid maxi ligger karosseri utbildningen....men hur mkt "verkstad" hade ni eller vad man ska säga i veckan???när ni inte satt i klassrummet o plugga m.m....

609 Inlägg
25 januari 2008
Eftersom det var ett yrkes-program hade vi nog 80% tid i verkstan, men vi hade mycket fritid överlag, i åk3 vart det mer o mer luckor i schemat, vissa veckor hade vi bara en lektion per dag på kanske 2 timmar..

Weber frälst!
223 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
STriiiker skrev:
Eftersom det var ett yrkes-program hade vi nog 80% tid i verkstan, men vi hade mycket fritid överlag, i åk3 vart det mer o mer luckor i schemat, vissa veckor hade vi bara en lektion per dag på kanske 2 timmar..

okej, tror du det skulle vara så för oss ochså då på lack???för jag hörde att dom pendla emellan 3st skolor:S...

609 Inlägg
25 januari 2008
Mmm kan nog stämma, iaf mellan Bråvalla och eber i stan, sen kanske en tredje beronde på vad man väljer att läsa för kurser i åk3

Weber frälst!
223 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
STriiiker skrev:
Mmm kan nog stämma, iaf mellan Bråvalla och eber i stan, sen kanske en tredje beronde på vad man väljer att läsa för kurser i åk3

okej, är det långt emellan lr typ gångavstånd??

Toyaddict
241 Inlägg
25 januari 2008
Sker inte lackutbildningen på swall? http://www.swall-billack.se/
Och vanliga ämnen på eber.. Gick själv fordon när det låg på ingelsta smile

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

Weber frälst!
223 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
supratjejen skrev:

vi var där på bsök idag och det låg vid maxi, rakt över gatan typ......

Toyaddict
241 Inlägg
25 januari 2008
_Rydberg skrev:
supratjejen skrev:

vi var där på bsök idag och det låg vid maxi, rakt över gatan typ......

Just det! Var också där idag och hämtade mina fälgar smile
Trodde all verkstadsutbildning skedde där och resten på skolan. När jag gick hade vi varannan vecka..

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

Sök