2804
Sök

Olje anslutningar till T04e turbo

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Har en T04e men  har inga "anslutningar" till oljan vart får folk tag i dessa? hittar hela "oil feed kits" i usa men inget alls i sverige..någon som vet nått företag i sverige som säljer?

Meister
6 763 Inlägg
25 januari 2008
Finns de inget där du köpte den? Eller köpte du den av någon privat? Jag är lite sugen på 2st sånna så du får gärna säga var du köpte den.  big_smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Inte fått svar på mailet än dom skickade inte med skruvar men packningar till oljeanslutningarna fick jag
vilket kändes skumt och alla andra packningar/skruvar fick man med....

Köpte den hos http://www.cm-racing.se/ är en kopia men duger säkert fint i bruks motorn som man inte vill kasta för mycket pengar på då den bara ska användas i sommar medans jag bygger race motorn...
kanon snabb leverans och priset är ju inget att bråka om återstår bara att se vad den orkar leverera roll

34 Inlägg
25 januari 2008

turboperformanceclub.com #2410

103 Inlägg
26 januari 2008
Du menar kanske banjoskruvarna?

176 Inlägg
26 januari 2008
Din lokala hydraulik verkstad fixar alla slangar och kopplingar, sen returen är lite speciell, den ska ju vara grövre så oljan kan "själv" rinna, sen går den ju ofta genom grenröret så slang kan bli dumt. Då är det läge att kolla efter en "orginal" oljeretur gjord av ett rör med rätt anslutning. Det hittar du ofta hos bil/lastbils tillverkaren som använder den typen av turbo...volvo, vag...
Vikens maskin i uddevalla har det mesta.
Senast redigerat av cossiebool (26 januari 2008)

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

176 Inlägg
26 januari 2008
Banjo brukar iofs vara till vatten anslutningarna, men är det en T04e är det väll bara olja, inte helt säker på detta. En precis på toppen och en i bottten, ett fäste med 2 skruvar. Ett alternativ när att svetsa en nippel eller gänga dit en.

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

Meister
6 763 Inlägg
26 januari 2008
MeloveGolf skrev:
Inte fått svar på mailet än dom skickade inte med skruvar men packningar till oljeanslutningarna fick jag
vilket kändes skumt och alla andra packningar/skruvar fick man med....

Köpte den hos http://www.cm-racing.se/ är en kopia men duger säkert fint i bruks motorn som man inte vill kasta för mycket pengar på då den bara ska användas i sommar medans jag bygger race motorn...
kanon snabb leverans och priset är ju inget att bråka om återstår bara att se vad den orkar leverera roll

De va riktigt billigt. De får bli 2st sånna till nästa år big_smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare

Tackar! precis sådana jag menade!

Sök