4492
Sök

opel astra 1,6 hackar

208 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
Hej jag har en opela astra 1,6-94 som beter sej väldigt konstigt....Den hackar vid gaspådrag på alla växlar oavsett om den är varm eller kall....gasar man föriktigt eller håller jämn fart så går den normalt....det e först när man begär lite av den så börjar den rycka...då e det bara att släppa gasen så slutar den...tänkte höra om nån har en aning om vad det är för fel?..MVH

35 Inlägg
29 januari 2008
ahh skit i förgasarn bara kriss... de funkar

leo_m83
29 januari 2008
kolla upp:

Bränsle pumpen
Stiften
Förgasare / tändkablar
LMM

Brukar vara någon av de grejerna

187 Inlägg
29 januari 2008
en astra -94 är väl ingen förgasare ??

208 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
tror att jag har hittat felet nu.skulle plocka bort tändstiften för att kolla skicket på dom.då upptäckte jag att andra stiftet från höger var typ ingängat en fjärdedel bara....drog åt stiftet och då gick bilen mkt bättre.den tvekar lite ibland men rycker inte alls lika mkt

35 Inlägg
7 februari 2008
det e en elektronisk förgasare på astran 1.6i eco -94

245 Inlägg
8 februari 2008
Mastery skrev:
tror att jag har hittat felet nu.skulle plocka bort tändstiften för att kolla skicket på dom.då upptäckte jag att andra stiftet från höger var typ ingängat en fjärdedel bara....drog åt stiftet och då gick bilen mkt bättre.den tvekar lite ibland men rycker inte alls lika mkt

Påminns om när jag stannade för att hjälpa två damer som stod vid vägkanten med sin bil och kliade sig i skallen. Själv är jag ingen supermek direkt men efter lite kollande hittade jag felet som var att ett tändstift hade gängat ur sig så tillbaks till bilen å hämta tändstiftshylsa mm för att dra i det så funkade bilen sen för dom.

Kändes bra att kunna hjälpa dom cool fast det var så enkelt fel men kan man nada om bilar så är allt svårt.

Sök