3744
Sök

Körkortstillstånd

31 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
Blev av med körkortet för ett år sedan.Ansökte om nytt körkortstillstånd för tre veckor sedan fick tillståndet förra veckan.Nu till frågan.Åkte dit för olovlig körning på nyårsafton.Hur kunde jag då få nytt körkortstillstånd?

259 Inlägg
27 januari 2008
det kanske inte har kommit till länsstyrelsen än.

så där blev de för mig åkte fast för olovlig körning i oktober 2006, men fick ändå körkortstillståndet. tog körkortet i maj 2007 sen i juli fick jag ett brev hem från länsstyrelsen att jag blev av med körkortet i 4 månader.'

så de kan ta sin lilla tid hos dom.

31 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
Det Kan alltså ta sju månader innan länsstyrelsen får reda på en olovlig körning.Bra då hinner jag ju ta nytt.Att vara utan i fyra  mån klarar man ju om man vet att man får tillbaks det.

8 886 Inlägg
27 januari 2008
iander22 skrev:
Det Kan alltså ta sju månader innan länsstyrelsen får reda på en olovlig körning.Bra då hinner jag ju ta nytt.Att vara utan i fyra  mån klarar man ju om man vet att man får tillbaks det.

Bara för att du fått körkortstillståndet så betyder det inte att länstyrelsen utfärdar ett nytt körkort.
Tillståndet kan dras in i efterhand eller änu värre du får ingen tid för uppkörning pga din ovliga körning.

Fotograf på tierpidag.se

31 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
Med körkortstillstånd kan jag boka tid för uppkörning om sedan körkortet dras in är en annan sak.

Sök