Det är plastbussningarna till växelspak och länkage som gett upp. Dessa slits ner och spaken bli slapp, detta medför att lägena kommer ur spår och därför blir det problem att få i de första växlarna pga backspärren.
Det är plastbussningarna till växelspak och länkage som gett upp. Dessa slits ner och spaken bli slapp, detta medför att lägena kommer ur spår och därför blir det problem att få i de första växlarna pga backspärren.
Det är plastbussningarna till växelspak och länkage som gett upp. Dessa slits ner och spaken bli slapp, detta medför att lägena kommer ur spår och därför blir det problem att få i de första växlarna pga backspärren.
Det är plastbussningarna till växelspak och länkage som gett upp. Dessa slits ner och spaken bli slapp, detta medför att lägena kommer ur spår och därför blir det problem att få i de första växlarna pga backspärren.
Går det lättare att växla mellan ettan och tvåan om du håller uppe backspärren?.
För jag tror mera på att du behöver justera backspärren. För allmänt när ettan och tvåan är svår att få i på m46/47 lådorna så brukar det vara backspärren man får justera. Ska finnas brickor under damasken man kan justera ut en bit.
Men det är även bra att byta bussningarna till spaken också. Kommer bli ny bils känsla istället för att röra runt i grytan.
tycke de låter som de där plastbitarna som håller spaken på plast som typ tidigare har nämnt brukar oftast va de felen på dom ..m46 ska stå pall för typ 250 hk så om du körde med 200 är jag helt 100 på att de är de där plast grejjerna
För jag tror mera på att du behöver justera backspärren. För allmänt när ettan och tvåan är svår att få i på m46/47 lådorna så brukar det vara backspärren man får justera..
Anledningen till att man måste justera backspärren är just att bussningarna är slitna. Fixa felet, inte symptomet;)
Jag har liknande problem med min m46! Får ibland inte i växlarna och tvåan går alltid i lite segare än andra växlarna. När jag tex rullar bakåt med kopplingen nere och lägger i backen så slutar bilen att rulla?! det är alldeles som om ettan ligger halvt i samtidigt som jag har backen i. och alla växlarna funkar helt okej ända tills jag lägger i backen och backar lite och ska sen köra framåt, då får jag inte i ettan och tvåan, men trean och fyran glider i, så jag måste få den att gå framåt lite på trean, då går det att få i ettan och tvåan igen. Kan det vara plastbussningen som är slut? för det är som alla kallar det här som att "röra runt i grytan" den är skit glapp i sidled.
Snälla hjälp! Och sry till dig som har denna topic:)
tycke de låter som de där plastbitarna som håller spaken på plast som typ tidigare har nämnt brukar oftast va de felen på dom ..m46 ska stå pall för typ 250 hk så om du körde med 200 är jag helt 100 på att de är de där plast grejjerna
En m46 går att döda med betydligt mindre än 250 hk utan att behöva vålda allt för mycket
Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
händer även att lamellen kärvar på utgående axel.ger samma symptom
hur löser jag det då? är jag tvungen att plocka isär eller går det att göra någon annan fuling?
nej till en början kollar man väl över bussningarna, funkar inte de blir de nog till att plocka ner lådan å se så att lamellen löper lätt på ingående axeln i lådan.
händer även att lamellen kärvar på utgående axel.ger samma symptom
hur löser jag det då? är jag tvungen att plocka isär eller går det att göra någon annan fuling?
nej till en början kollar man väl över bussningarna, funkar inte de blir de nog till att plocka ner lådan å se så att lamellen löper lätt på ingående axeln i lådan.