2266
Sök

Bästa baslådan, låg budget!

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
8 december 2005
Köp en DLS MW12 + deras 30 literslåda (eller gör egen låda). Spela mycket bra. En testvinnare i flera test. Vet inte exact men runt 3000 kr.

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

24 Inlägg
8 december 2005
Gör en egen låda. Gå till en kunnig person/butik å be dom göra en ritning på en låda till dig. Gå sedan till en liten snickare i närheten. Då kan du nog få lådan färdigsågan bara att smacka ihop för under 500:-
Senast redigerat av Airman (8 december 2005)

-----
Kristoffer Gustafsson
Tiger Supercat XLT
http://www.garaget.org/?car=278266

Butiksägare BRL Jönköping
40 Inlägg
8 december 2005
Jag hade ju kört på UR12 eller SP12 om du vill få ur mycke kräm ur basen

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
8 december 2005
de är ju steget man ska lägga pengar på inte högtalarna eller basen.

en grymmt bra bas kan man spela sönder på ett poar minuter med ett uselt steg.  tänk på de.

har 4   10" du kan få för 500 spänn   big_smile

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

305 Inlägg
8 december 2005
vadå 8 ohm ?? jo ellementen är på 8 ohm men det är kopplat på 4 ohm . vilket är valbart .  plast jo som dekoration på sidorna .  burkigt?? nepp

väldigt destinkt kraftig punsch   . förmodar du har en själv? smile

tja den passar bak i min scorpio  tror den passar fint i en 740 utan problem alls .
har bild på den på min 1994 scorpio  här
Senast redigerat av Stefan1973 (8 december 2005)

412 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
Stefan1973 skrev:
vadå 8 ohm ?? jo ellementen är på 8 ohm men det är kopplat på 4 ohm . vilket är valbart .  plast jo som dekoration på sidorna .  burkigt?? nepp

Vad vill du ha sagt med detta? förstår inte riktigt meningen med inlägget? vill inte verka otrevlig eller nått, bara nyfiken smile

305 Inlägg
8 december 2005
ja du har på sidan valbart om du vill köra elementen i 8 ohm eller 4  du kopplar (bryggar kanske det kallas) i hop elementen  . följer med beskrivning på det till å med smile   
funkar grymt bra smile

412 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
Stefan1973 skrev:
ja du har på sidan valbart om du vill köra elementen i 8 ohm eller 4  du kopplar (bryggar kanske det kallas) i hop elementen  . följer med beskrivning på det till å med smile   
funkar grymt bra smile

Okej, så du tycker att denna låda är värd sina pengar?
Vill ha mer att spela med än i dom sketna fanatic 12" smile

305 Inlägg
8 december 2005
japp  jag är nöjd  fått strypa ner den rätt bra  den leverar massiva mängder bas .

412 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
Stefan1973 skrev:
japp  jag är nöjd  fått strypa ner den rätt bra  den leverar massiva mängder bas .

Okej, Du har en scorpio? eller?
Tror du den går in i en 740? Vad hette den nu igen?
Vad går frakten på?
Blir nog en sådan då?
stor skillnad på 10"arna och 12"arna?

305 Inlägg
8 december 2005
jo har en scorpio jupp
men den är på www.brl.se  kolla där
Rockford Fosgate PL2210 har jag   
finns med 12:or med  Rockford Fosgate PL2212  kostar 4495 kronor

frakt verkar vara 129 kronor.

6 851 Inlägg
8 december 2005
Stefan1973 skrev:

tja den passar bak i min scorpio  tror den passar fint i en 740 utan problem alls .

Har du öppnat lådan och kollat hur det ser ut innuti? På sidan så sittar där plasten rakt in i själva lådan. Har haft en förut, men tröttnade på den då jag tyckte den va för dålig.
Sen om du kollar i lådan så finns där ingen direkt stagning på så stor låda, det betyder att sidorna och baffeln kommer att vibrera för det är inte gjort i direkt tjock MDF, (16 har jag för mej vi mätte upp till).
Det finns heller ingen som helst dämpning i lådan..

412 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
Tiaz skrev:
Stefan1973 skrev:

Har du öppnat lådan och kollat hur det ser ut innuti? På sidan så sittar där plasten rakt in i själva lådan. Har haft en förut, men tröttnade på den då jag tyckte den va för dålig.
Sen om du kollar i lådan så finns där ingen direkt stagning på så stor låda, det betyder att sidorna och baffeln kommer att vibrera för det är inte gjort i direkt tjock MDF, (16 har jag för mej vi mätte upp till).

Rekommendera en bättre låda då.

6 851 Inlägg
8 december 2005
Ja själv tycker jag tex. att kickers  DCVR12 låda är bättre.
Tycker dessutom att GAS baslådor låter bättre om man ser till priset.
Men självklart så blir det oftast bättre att bygga själv..
Vet att den jag har spelar bättre med en av mina 12" än vad RF lådan gör.
Kanske inte högre med en, men kör jag med 2 av basarna så vet jag med säkerhet att jag spelar högre oxå..(med samma steg oxå förståss)

elsmurfo skrev:
Tiaz skrev:
Stefan1973 skrev:

Rekommendera en bättre låda då.

412 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
Röstning!

Det gäller nu medan:

1. Comp VR baslåda (finns att hitta på: http://www.dbakuten.se/ "

2. Rockford Fosgate PL2210 " http://www.brl.se/ "

3. MDS X-MAX Fanatic 2.12XM " http://www.mds.se/?artnr=52212 "

Rösta med att skriva namnet och motivering!

6 851 Inlägg
8 december 2005
Jag lägger väl min på Kicker lådan iaf.

4 554 Inlägg
8 december 2005
ja håller med tiaz.. kicker är helt klart de bättre

Team Tondöv
649 Inlägg
8 december 2005
Kicker, utan tvekan!!
Men jag tycker ändå du ska bygga själv..

35 Inlägg
8 december 2005
Om du tvunget ska köpa färdigt så röstar jag på Kickerlådan

781 Inlägg
8 december 2005
har hört MDS lådan å den spelar bra som fanken.. även deras biligare varianter kicker lådan spelar bra med! särskilt om du lägger till lite till å köper L7 an 10" lr 12" den andra har ja inte hört så ja kan inte prata om de.. billigast blir någ som sakt om du köper å bygger själv utan tvekan! å sen får du måten som du vill men annars så köp kickern lr mds lådan! glöm inte köp steg i samma klass som lådan bara för då får du inte ut den efekten du vill ändå! men de vet du väl vid detta laget:P

Sök