3835
Sök

2-Vägs LCD Alarm FM med fjärrstart

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
funderar på att installera ett sånt till bilen frågan är bara om det är svårt ? sen om fjärrstart skadar bilen på nått sätt---

själva larmet finns på http://www.ridetech.se/ under larm såklart...

Inspiration comes standard

804 Inlägg
29 januari 2008
Köp isf från vikinglarm.se istället för att stödja ridetech (mysponsbluffen). http://www.vikinglarm.se/exInfo.asp?pID … amp;page=1
Har pillat lite med en sierra automatare med sånt larm, dock bara 1-2 dagar till jobbet så hann inte bekanta mig riktigt med det. Tufft att fjärrstarta motorn på kvällen på jobbet innan man gick och bytade om så var bilen varm när man kom och skulle köra. smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
ser likadana ut ju, jaa de e ju inte helt fel fan,,, men vill inte ge några tusen på installationen heller fan så de va därför ja undrade--

804 Inlägg
29 januari 2008
Han som hade installerat det i sierran tyckte det var rätt jobbigt och han är annars rätt glad för att pilla in massa elektriska saker i bilarna han har, så är man grön på det lär det ta lite tid om man ger sig på att installera själv.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
e de så illa, ska fan kolla me chrysler vad dom skulle ta för att fixa de men han hade inte problem me fjärrstarten.. ?

804 Inlägg
29 januari 2008
Edvinoo skrev:
e de så illa, ska fan kolla me chrysler vad dom skulle ta för att fixa de men han hade inte problem me fjärrstarten.. ?

Nej fjärrstarten funkade bra, har för mig där ska vara säkerhetsspärr så den bara funkar när växellådan är i neutral, så bilen inte krockar, fast jag vågade inte testa det själv då det inte var min egen bil..

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
men i parkeringsläge da `?

804 Inlägg
29 januari 2008
Edvinoo skrev:

Har för mig det var i parkeringsläget jag använde fjärrstarten, vill ha för mig att automatare så är parkeringsläge som neutral bara att där är en spärr med som gör att växellåda/hjul inte kan gå runt. Hur det fungerar rent tekniskt där vill jag inte ge mig in på då jag inte är en mekaniker. smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
aa men p e ju de annars kan man ju inte ta ut nyckeln big_smile men ja kör fan på den ska kolla me grabbarna på chrysler imorn men ska kolla om man kan behålla originalgrejerna o bara ha fjärrstart..

66 Inlägg
30 januari 2008
ta en tit på tradera eller nån annan annons sait.... köppte ett larm med fjärstyrt motor larm dok inte lcd för 150:-

blacken
30 januari 2008
baaki skrev:
Edvinoo skrev:

Har för mig det var i parkeringsläget jag använde fjärrstarten, vill ha för mig att automatare så är parkeringsläge som neutral bara att där är en spärr med som gör att växellåda/hjul inte kan gå runt. Hur det fungerar rent tekniskt där vill jag inte ge mig in på då jag inte är en mekaniker. smile

Det är en fjäderbelastad tapp, som går in i ett stjärnhjul som sitter på utgående axeln. tongue

ElectroRaggare
885 Inlägg
30 januari 2008
PÅ chrysler är det nog inga problem, men när jag köpte fjärrstart till E30:in så hann aldrig motor starta innan fjärrstarten slog ifrån igen, den gick bara någon sekund. (E30:in behövde pyttelite gas för att starta)
Men som sagt, nog inga större problem på en så ny bil.
Men jag tror inte att någon på Chrysler monterar in en sådan fjärrstart/larm på din bil tyvärr.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
tror du inte ? för MOPAR har ju annars en original fjärrstart som finns att köpas till chrysler o dodge o.s.v.
http://www.wyckoffchryslerparts.com/morest2adkit.html

ElectroRaggare
885 Inlägg
31 januari 2008
Möjligtvis om du köper det kitet då hos återförsäljaren, men inte ett eftermarknadslarm av "ridetech" kvalitet.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
men mopar är ju ett bimärke från chrysler så om ja köper hos dom så borde ju chrysler kunna installera det och att de då är försäkringsdugigt...

ElectroRaggare
885 Inlägg
31 januari 2008
Den frågan får du ställa till återförsäljaren! Jag är lite tveksam, men man vet aldrig. De kanske är jätte trevliga hos dig?  Snygg bil förresten. smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
ska göra det, har haft lite problem med dom men inget som lite skrik inte har kunnat lösa så de blir nog bra big_smile tack detsamma smile

Sök