1859
Sök

köpråd solfilm...

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
7 februari 2008
Jag e la kanske inte det där proffset du talar om....men kan nog allt svar på din fråga iaf! smile

Nej, det e tyvär ej tillåtet med någon som helst solfim framför bilens B-stolpe!
Sorligt nog för det e då verkligen assnyggt! tongue
Sen e det ju upp till var å en om man vill ta den risken lr ej, själv så har jag toning runt om på audin, nice säger jag då bara! big_smile

På en vinröd metallic audi A4 så skulle jag då gärna se ljust på framdörrarna å sen mörkare å mörkare desto längre bak du kommer. Men absolut INTE tok mörkt baktill å ingen toning alls på framdörrarna.
Vill du inte ta risken å tona framdörrarna så e det snyggast enligt mig iaf med en ljusare toning så kontrasten inte blir allt för stor mellan tonade å otonade rutor.
Men som sagt smaken e ju som baken!

Har du några frågor så e du hjärtligt välkommen att kontakta mig via PM.

Stort lycka till med ditt val!

Mvh // Cissi

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

1337
1 343 Inlägg
8 februari 2008
getost skrev:
eftersom vi har proffs här nu så måste jag fråga.. e de lagligt att ha solfilm på framdörranra????
sen undrar jag en sak till... vad skulle passa på en vinröd metallic audi a4.. antingen helsvart eller lite ljusare??

Jag ska ge dig ett korrekt svar på din fråga istället.
Du får lov att ha film på alla rutor på bilen OM
vindrutan släpper genom 75% ljus och sidorutorna fram släpper genom minst 70% efter montage..
Detta är alltså det rätta svaret på frågan.

Skulle jag välja nyans på din bil skulle jag välja 20% framdörrar och bak..

I'm not a fighter, I'm a lover!

44 Inlägg
9 februari 2008
Xtravagant skrev:
Som svar på dina frågor...
Jag tycker inte att det är svårt att forma men för någon som inte gjort det tidigare är det svårt ja.
Ta bort filmen är inga problem. Det blir limrester kvar efter man dragit bort filmen och dessa tar man
bort med en rakbladsskrapa och lite såpa. obs! detta kan inte göras på bakrutan eftersom det finns värmeslingor där. På bakrutan får man använda tex. T-röd..

Sen vad det gäller nyansen så är det en smaksak.
Har man behovet av att dölja saker eller minska insynen så är det 5% som gäller.
Har man inte det behovet tycker jag personligen att 20% ger ett mer elegant utseende..

Tack så mycket.
Nä självklart kan det vara svårt för en nybörjare, men men man blir ju inte bättre om man inte prova.
Är det såhär du gör när du forma?
Måtta ut och skär ungefärlig storlek, skrapa ur allt vatten under och när det kommer så att säga långa bubblor så värmer du dem försiktigt med värmepistolen, filmen kommer då krympa och dra ihop sig så du slipper vecken. Spraya vattenlösning och skrapa, gör om tills du fått bort alla veck.. när filmen ligger fint mot bakrutan så skär du till den slutgiltiga formen på filmen.. 

Eller har du något annat knep?

Mvh Niklas

I <3 my Honda
483 Inlägg
9 februari 2008
Var köpa man ganska ljus toningfilm som kosta inte för mk? Kanske 50% ljusinsläpp eller mer.

Administratör
2 981 Inlägg
9 februari 2008
Är det inte så oxo att bilar som har fabriksfärgade rutor ex grön redan har i princip max toning vad man får ha då på sidorutorna? Jag räknar ju kallt med att få riva av min toning på framrutorna vid ev poliskontroll...

En kopp av den svarta såsen...

1337
1 343 Inlägg
9 februari 2008
nicke_kart skrev:
Xtravagant skrev:
Jag tycker inte att det är svårt att forma men för någon som inte gjort det tidigare är det svårt ja.
Ta bort filmen är inga problem. Det blir limrester kvar efter man dragit bort filmen och dessa tar man
bort med en rakbladsskrapa och lite såpa. obs! detta kan inte göras på bakrutan eftersom det finns värmeslingor där. På bakrutan får man använda tex. T-röd..

Har man behovet av att dölja saker eller minska insynen så är det 5% som gäller.
Har man inte det behovet tycker jag personligen att 20% ger ett mer elegant utseende..

Tack så mycket.
Nä självklart kan det vara svårt för en nybörjare, men men man blir ju inte bättre om man inte prova.
Måtta ut och skär ungefärlig storlek, skrapa ur allt vatten under och när det kommer så att säga långa bubblor så värmer du dem försiktigt med värmepistolen, filmen kommer då krympa och dra ihop sig så du slipper vecken. Spraya vattenlösning och skrapa, gör om tills du fått bort alla veck.. när filmen ligger fint mot bakrutan så skär du till den slutgiltiga formen på filmen.. 

Mvh Niklas

Detta du beskriver görs på utsidan på rutan och när formen är klar och du skurit ut rätt lägger du in filmen på plats.. Det är riktigt.

Racing84 skrev:
Var köpa man ganska ljus toningfilm som kosta inte för mk? Kanske 50% ljusinsläpp eller mer.

Det kan du köpa av mig webshop.xtravagant.nu

Goffen skrev:
Är det inte så oxo att bilar som har fabriksfärgade rutor ex grön redan har i princip max toning vad man får ha då på sidorutorna? Jag räknar ju kallt med att få riva av min toning på framrutorna vid ev poliskontroll...

Det stämmer bra.
Många nya bilar idag ligger precis på gränsen vad de får lov att vara.
Tar man de nya Volvo så ligger de precis över gränsen tom...
Så att vara beredd att dra filmen kan vara en bra idé..

44 Inlägg
9 februari 2008
Xtravagant skrev:
nicke_kart skrev:
Xtravagant skrev:

Tack så mycket.

Mvh Niklas

Detta du beskriver görs på utsidan på rutan och när formen är klar och du skurit ut rätt lägger du in filmen på plats.. Det är riktigt.

Tack igen, lägger snart in en order på Vario-kit Universal 52x150 + 76x150, Anthracite Style
vilket borde räcka till min bil big_smile

1337
1 343 Inlägg
9 februari 2008
nicke_kart skrev:
Xtravagant skrev:
nicke_kart skrev:

Tack så mycket.

Mvh Niklas

Tack igen, lägger snart in en order på Vario-kit Universal 52x150 + 76x150, Anthracite Style
vilket borde räcka till min bil big_smile

Gör du så..
du är välkommen.

Sök