2393
Sök

volvo v40 krångel med att få i ettans växel

39 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
hej jag har kollat på en ny bil  det var en volvo v40 combi årsmodel -98, motor 1.8i. Har gått ca 17000-18000 mil
när jag provkörde den var det svårt att få i ettans växel... det gick va, men i bland slant den hellre ner i treans läge, ägaren sa att han hade kollat upp det och att det inte var ett dyrt eller svårt fel att fixa.

va kan det vara för fel och är det vanligt? är det svårt att fixa....
och hur mycket tycker du att man kan ge för en sådan bil....

3 235 Inlägg
31 januari 2008
Kan vara synkrringarna som är slitna. Mycket stadskörninng är ju aldrig rba för lådan...sad
Försök först att byta olja i lådan, kanske det hjälper.
Kan också vara styrpinnen från spaken till lådan som måste justeras, men jag tror att alla växlar hade varit konstiga i så fall.

229 Inlägg
31 januari 2008
bjornsson skrev:
hej jag har kollat på en ny bil  det var en volvo v40 combi årsmodel -98, motor 1.8i. Har gått ca 17000-18000 mil
när jag provkörde den var det svårt att få i ettans växel... det gick va, men i bland slant den hellre ner i treans läge, ägaren sa att han hade kollat upp det och att det inte var ett dyrt eller svårt fel att fixa.

va kan det vara för fel och är det vanligt? är det svårt att fixa....
och hur mycket tycker du att man kan ge för en sådan bil....

Sen är väl 1,8i motorn kanske inget att rekomendera... Är mitsubishi motorn (GDI) vart mkt problem med den så fundera noga innan du köper den, kan bli en  dyr affär

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--

Sök