3735
Sök

Göran Persson och hushållsnära tjänster

Teddan
2 495 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
ja som ni säkert vet så var ju sossarna med göran i spetsen imot detta med avdrag för hushållsnära tjänster.

men vem är det som har begärt skatteavdrag pga detta nu då ???
herregud folk pratar om falska moderater . men sossarna då?

vad jag vet så finns det flera sossar som köpt svart arbetskraft, inte betalt tv licens osv.
Ja dom lever verkligen inte som dom lär iaf
Mona sahlin är ju ett prakt exempel:lol:

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

blacken
1 februari 2008
Göran Persson ja, han ville nog bli borgelig politiker, men han kunde inte skilja på höger eller vänster, så han klev in genom fel dörr. big_smile Annars så är det lite osökt att hänvisa en viss "färg" som extra jävlig, utan det är släktet (politiker) som sådant.

8 883 Inlägg
1 februari 2008
Han följer ju bara gällande lagstiftning ser inget fel i det. Sedan att han var emot det när han var aktiv hör ju knappast hit längre.

Fotograf på tierpidag.se

Teddan
2 495 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
blacken skrev:
Göran Persson ja, han ville nog bli borgelig politiker, men han kunde inte skilja på höger eller vänster, så han klev in genom fel dörr. big_smile Annars så är det lite osökt att hänvisa en viss "färg" som extra jävlig, utan det är släktet (politiker) som sådant.

hehehe, ja hur skall det gå med mig.
min mamma har varit politiker och min styvfar lika så.

blacken
1 februari 2008
Hamilton skrev:
Han följer ju bara gällande lagstiftning ser inget fel i det. Sedan att han var emot det när han var aktiv hör ju knappast hit längre.

Visserligen så "följde" han "lagen", men om har bekänner sig till en viss "färg" så ska han banne mig föregå med gott exempel och agera som hans parti tillhörighet lär.

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
Klart att han va emot det. De finns ingen människa med normal lön som har råd med sånt. Alltså gynnade de de som har mycke pengar(moderater). Nu har göra mycke pengar så han har råd. Kan man göra avdrag så gör man de, man vill ju spara pengar

blacken
1 februari 2008
r-ted skrev:
blacken skrev:

Ta det inte så personligt, det är bara det att jag har noll förtroende för politiker.  Är det så att jag har stött dig på något sätt för mitt yttrande, så får jag be dig så hemskt mycket om ursäkt.

Teddan
2 495 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
blacken skrev:
r-ted skrev:
blacken skrev:

Ta det inte så personligt, det är bara det att jag har noll förtroende för politiker.  Är det så att jag har stött dig på något sätt för mitt yttrande, så får jag be dig så hemskt mycket om ursäkt.

nej fan jag är itne så lättstött alltså, jag ser det mer som att vi har olika åsikter och det är jätte viktigt i ett samhälle.

skulle alla tycka samma så eller kanske bli tvingade att tycka samma , då har vi ett problem .

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
blacken skrev:
Hamilton skrev:

Visserligen så "följde" han "lagen", men om har bekänner sig till en viss "färg" så ska han banne mig föregå med gott exempel och agera som hans parti tillhörighet lär.

Varför skulle han inte utnyttja det bara för att han var emot att införa de? Om en vanlig svensson skulle ha råd så skulle den åxo göra avdrag..

Teddan
2 495 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Klart att han va emot det. De finns ingen människa med normal lön som har råd med sånt. Alltså gynnade de de som har mycke pengar(moderater). Nu har göra mycke pengar så han har råd. Kan man göra avdrag så gör man de, man vill ju spara pengar

va har inte normalt folk råd med lite städhjälp ?
jag utnyttjar detta men då jag skattar i annat land så kan jag heller inte dra av för detta , men min sambo får det avdraget istället.

Jag tror det är fler än du kan tänka dig som nyttjar hushållsnära tjänster.

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
r-ted skrev:
camaro67 skrev:

va har inte normalt folk råd med lite städhjälp ?
jag utnyttjar detta men då jag skattar i annat land så kan jag heller inte dra av för detta , men min sambo får det avdraget istället.

Jag tror det är fler än du kan tänka dig som nyttjar hushållsnära tjänster.

Man behöver nog ha en skaplig lön för att ha råd att lägga de pengarna påstädning. Jag har ingen anning om vad de kostar att få huset städat en gpng i veckan eller hur ofta man nu vill ha det. Men de lär ju inte vara något för medelsvensson..

blacken
1 februari 2008
camaro67 skrev:
blacken skrev:
Hamilton skrev:

Varför skulle han inte utnyttja det bara för att han var emot att införa de? Om en vanlig svensson skulle ha råd så skulle den åxo göra avdrag..

Det handlar om ens trovärdighet inför dom medborgare som han ändå ska representera. Kan du lite på en som säger en sak, och gör sedan diametralt?. Om han begär att du ska agera på ett sätt, och sedan så gör karlkräket tvärtom bara för att gynna sig själv.

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2008
blacken skrev:
camaro67 skrev:
blacken skrev:

Det handlar om ens trovärdighet inför dom medborgare som han ändå ska representera. Kan du lite på en som säger en sak, och gör sedan diametralt?. Om han begär att du ska agera på ett sätt, och sedan så gör karlkräket tvärtom bara för att gynna sig själv.

De som moderaterna har gjort är att möblera om skatterna. Alltså har de höjt på ett annat ställe(bränsle). Sossarna tyckte att de va bra som det var helt enkelt. Sossarna är ju för de med mindre pengar alltså hade inte de gynnat hans väljare ett skit. Men om en fattig människa skulle råka bli rik ska ha inte få göra avdragen då? Jag tycker de liknar skit att man får skit för att man utnyttjar de som ska utnyttjas..

Teddan
2 495 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
blacken skrev:
camaro67 skrev:

De som moderaterna har gjort är att möblera om skatterna. Alltså har de höjt på ett annat ställe(bränsle). Sossarna tyckte att de va bra som det var helt enkelt. Sossarna är ju för de med mindre pengar alltså hade inte de gynnat hans väljare ett skit. Men om en fattig människa skulle råka bli rik ska ha inte få göra avdragen då? Jag tycker de liknar skit att man får skit för att man utnyttjar de som ska utnyttjas..

sossarna hadde oxå höjt bränslet , men dom hadde däremot aldrig sänkt inkomstskatten

8 883 Inlägg
1 februari 2008
blacken skrev:
Hamilton skrev:

så det är bättre att han inte tar upp det överhuvudtaget i deklarationen då eller menar du att han inte har rätt att använda sig av den tjänten?
Det han tyckte som aktiv kanske han inte gör längre, i så fall knappast den första eller sista som ändrar sig.

Fotograf på tierpidag.se

8 883 Inlägg
1 februari 2008
camaro67 skrev:

Jag använder mig av dessa sk tjänster och inte fan måste man tjäna mycket för att göra det.
Handlar om prioriteringar som med så mycket annat

Fotograf på tierpidag.se

509 Inlägg
1 februari 2008
Men kollar persons hus! Det är ju gigantiskt! Folk som beställer detta har oftast stora hus och med det bra med pengar!

89 Inlägg
1 februari 2008
Hamilton skrev:

Håller med. Han anpassar sig ju bara efter gällande regler, dum vore han ju annars.
Han använder sig ju inte av svarta hushållstjänster i alle fall smile

Teddan
2 495 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
R170 skrev:
Hamilton skrev:

Håller med. Han anpassar sig ju bara efter gällande regler, dum vore han ju annars.
Han använder sig ju inte av svarta hushållstjänster i alle fall smile

ne men det är inte bara moderater som har svart arbetskraft , det är även sossar;)

Sök