Maildaemon skrev:
, för RE XXX är väl värre än en 99a, lr?
Är du säker på det MailDeamon?
Du har nog rätt om du räknar priset, då är svaret=ja den är dyrare än 99.
Samt när det gäller vikten? ja den är även mycket tyngre.
Däremot pratar du om prestanda blir svaret mer tveksamt, xxx tål säkert lika mycket effekt som 95/99 och upplevs av vissa lira mer djupbas, men mätmässigt vid optimala förhållanden för varje respektiva bas.... mja ytterst tveksamt då xxx har en allt för massiv mms med för klen motorstruktur för att hänga med när det börjar svänga ordentligt i de övre basregisten.
Dock är xxx en av de absolut effektåligaste produkterna som finns att köpa i Sverige och med rätt låda lirar de sjukt mycket lågbas... Och Z är enligt rykten på väg till Sverige, när var den dyker upp är hemligt
Anm: 1 Motorns styrka har massor av faktorer som är mycket viktigarare än fysisk storlek.
Anm: 2 Bas registert består även av toner på 50Hz+ och där skiljs det åt om motorstrukturen orkar hålla den rörliga massan i full kontroll för ha en så linjär basgång som möjligt.
Givetvis är det massor av folk som bara vill ha superdjup bas och de rekomendaras varmt att köpa xxx. Dock är jag av den åsikt att en bas skall lira så linjärt som möjligt upp till ca 100HZ. Din personliga baskaraktär skall du justera med baslådans utformning samt avstämning enligt mig.
Grymmaste billjudsbilen på Garaget är enligt mig EvilAudios oranga best
Bygge i min smak.