2739
Sök

värsta billjudet på garaget?

SQ
1 343 Inlägg
2 februari 2008
måste hålla med om att iceleds golf spelar högt, lyssnat på den, men som sagt, de blir inget fint ljud om man har så mkt skit i bilen.. dom få bilar som satsar på EN bas, riktigt fint framsystem å lite finare byggt samt produkter skulle ja villa säga kommer längst upp på listan! finns en saab med riktigt fina produkter samt ljud!

Ljudnörd!

"There can only be one"
205 Inlägg
2 februari 2008
Maildaemon skrev:
, för RE XXX är väl värre än en 99a, lr?

Är du säker på det MailDeamon?
Du har nog rätt om du räknar priset, då är svaret=ja den är dyrare än 99.
Samt när det gäller vikten? ja den är även mycket tyngre.
Däremot pratar du om prestanda blir svaret mer tveksamt, xxx tål säkert lika mycket effekt som 95/99 och upplevs av vissa lira mer djupbas, men mätmässigt vid optimala förhållanden för varje respektiva bas.... mja ytterst tveksamt då xxx har en allt för massiv mms med för klen motorstruktur för att hänga med när det börjar svänga ordentligt i de övre basregisten.

Dock är xxx en av de absolut effektåligaste produkterna som finns att köpa i Sverige och med rätt låda lirar de sjukt mycket lågbas... Och Z är enligt rykten på väg till Sverige, när var den dyker upp är hemligt wink

Anm: 1  Motorns styrka har massor av faktorer som är mycket viktigarare än fysisk storlek.
Anm: 2  Bas registert består även av toner på 50Hz+ och där skiljs det åt om motorstrukturen orkar hålla den rörliga massan i full kontroll för ha en så linjär basgång som möjligt.

Givetvis är det massor av folk som bara vill ha superdjup bas och de rekomendaras varmt att köpa xxx. Dock är jag av den åsikt att en bas skall lira så linjärt som möjligt upp till ca 100HZ. Din personliga baskaraktär skall du justera med baslådans utformning samt avstämning enligt mig.

Grymmaste billjudsbilen på Garaget är enligt mig EvilAudios oranga best smile Bygge i min smak.
Senast redigerat av Naughty Tee (2 februari 2008)

303 Inlägg
2 februari 2008
iceleds Golf är väl inte byggd för att spela finlir utan högt?  big_smile

399 Inlägg
2 februari 2008
Naughty Tee skrev:
Maildaemon skrev:

sSamt när det gäller vikten? ja den är även mycket tyngre.
Däremot pratar du om prestanda blir svaret mer tveksamt, xxx tål säkert lika mycket effekt som 95/99 och upplevs av vissa lira mer djupbas, men mätmässigt vid optimala förhållanden för varje respektiva bas.... mja ytterst tveksamt då xxx har en allt för massiv mms med för klen motorstruktur för att hänga med när det börjar svänga ordentligt i de övre basregisten.

Dock är xxx en av de absolut effektåligaste produkterna som finns att köpa i Sverige och med rätt låda lirar de sjukt mycket lågbas... Och Z är enligt rykten på väg till Sverige, när var den dyker upp är hemligt wink

Anm: 1  Motorns styrka har massor av faktorer som är mycket viktigarare än fysisk storlek.
Anm: 2  Bas registert består även av toner på 50Hz+ och där skiljs det åt om motorstrukturen orkar hålla den rörliga massan i full kontroll för ha en så linjär basgång som möjligt.

Givetvis är det massor av folk som bara vill ha superdjup bas och de rekomendaras varmt att köpa xxx. Dock är jag av den åsikt att en bas skall lira så linjärt som möjligt upp till ca 100HZ. Din personliga baskaraktär skall du justera med baslådans utformning samt avstämning enligt mig.

Det var ingen snorungefråga... Jag undrade for real så att säga, det borde ju finnas en anledning t att Decibel valde bort sina 9912or, men det kanske är av personliga/återförsäljaranledningar, jag vet inte..

Har en 9510a själv, men inte provat den ännu så jag hoppas den väger upp t förväntningarna

"There can only be one"
205 Inlägg
2 februari 2008
Maildaemon skrev:
Jag undrade for real så att säga, det borde ju finnas en anledning t att Decibel valde bort sina 9912or, men det kanske är av personliga/återförsäljaranledningar, jag vet inte..

Har en 9510a själv, men inte provat den ännu så jag hoppas den väger upp t förväntningarna

Jag är rätt säker att Harry vet bäst själv varför han har xxx istället för 99/95 i sin bil.
hoppas även jag att du blir nöjd med 99/95 serien för det är garanterat jag smile

Bamse940Ltt
2 februari 2008
goggemaster skrev:

säkerligen inte... men det kan ju låta bra om det ändå ska vara högt.. o det låter verkligen inte bra. sen är det rätt drygt o bara höra den när man är intresserad av dom som står framme o tävlar

119 Inlägg
2 februari 2008
Herr Nilssons 850 lägger jag en röst på.

2 911 Inlägg
2 februari 2008
Naughty Tee skrev:
Maildaemon skrev:

Samt när det gäller vikten? ja den är även mycket tyngre.

Grymmaste billjudsbilen på Garaget är enligt mig EvilAudios oranga best smile Bygge i min smak.

Håller med lite där ang DD, man kommer inte ifrån skönheten med DD´s basar och jag lyckas inte återfinna klanget i någon annan serie.
Sure, det finns som du säger andra basar som tål lite stryk också.

Jämfört med 9515 eller 9912 är den skillnad man tänker på inte hur mycket bas det är, utan hur basen låter. DD är lite torrare och plonkigare, för min smak.
XXX15 är lite mer som en DD i JL-kostym, lite mer hemmabiosub-tryck i den utan att den tappar på rappheten.

Att jag kör RE i Volvon är ju då enbart för att vi kör genomgående RE / US Amps i kärran, vår andra "demobil" (Ford Focus) har ju genomgående DD förutom hifonics-steget, och det märket säljer vi inte ens wink

Men ska man se till värsta bygget (som är klart) är nog som sagt EvilAudios kärra det fräckaste hittils.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 februari 2008
Jag tror iceleads golf låter bättre när han inte kör med caoxialerna, så som jag fått för mig kör han endast dom på utställning osv. lår ju låta rättså okej från framsystemet. men inte i klass för att vara bäst här inne, men ändå inte "skit" som många säger

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

452 Inlägg
2 februari 2008
http://www.garaget.org/?car=63201
Nilssons 850 är klart ballast tycker jag, iceleads golf har ju fått stryka av anders bil hela 2007 både i välljud och db.

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

461 Inlägg
2 februari 2008
Herr Nilssons 850 lägger jag en röst på!

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

1 631 Inlägg
2 februari 2008
vickeH skrev:
Någon som vet vem som har det värsta billjudet på garagets hemsida? skulle vara roligt att se smile

j:son på http://www.garaget.org/?car=68017

Best in Sound på SM-finalen. Ett mer kompromisslöst bygge hittar du inte (med inriktning på SQ). big_smile

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
2 februari 2008
goggemaster skrev:

Jovisst det lirar högt.. men man är ute på väldigt djupa vatten genom att skriva loudest car
in sweden på den, för det är den lååååångt ifrån.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
2 februari 2008
tsdi skrev:
men ändå inte "skit" som många säger

Jo den låter faktiskt apa.. Bygget är så långt ifrån korrekt man kan komma.
Det låter mycket och inte mycket mer.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 februari 2008
finns en opel kadett kompi ombyggd till en delevry med grymt fina högtalare i

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Mullan_
2 februari 2008
HÄr har vi något som spelar hög å cleant med.. men om den är värst e jag inte rätt man å dömma..

http://www.garaget.org/?car=49013&image=427861

1 634 Inlägg
2 februari 2008
Nilssons 850 om det skall vara tryck och ändå inte låta helt illa wink Kan ärligt säga att jag tycker att de flesta "demo/spela högtbilar låter riktigt illa, man tröttnar på dom direkt. MEN Nilssons 850 tröttnar jag aldrig på att se och höra big_smile

Numera Saab 9-5 Aero -00

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
2 februari 2008
vickeH skrev:
Någon som vet vem som har det värsta billjudet på garagets hemsida? skulle vara roligt att se smile

BÄSTA ljudet och som lirar på bra har iallafall med 100% säkerhet J:son.

Han vann nämligen titeln iår för bästa ljud i bil, i Sverige.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 februari 2008
Tokken skrev:
tsdi skrev:
men ändå inte "skit" som många säger

Jo den låter faktiskt apa.. Bygget är så långt ifrån korrekt man kan komma.
Det låter mycket och inte mycket mer.

Men dom jl framystemen han har, det är ju ändå okej grejer det är vi överens om ? och steget är också helt okej ? sen är ju inte basarna från rusta heller, jag har dock aldrig hört annat än när han demar med allt inköpplat, men jl + kicker UTAN coaxialerna borde väll låta okej ? jag menar "skit" det räknar jag mera typ orginalljudet i  saab 95 med den instegs stereon som sitter där.

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

"There can only be one"
205 Inlägg
2 februari 2008
gurenius skrev:
vickeH skrev:

j:son på http://www.garaget.org/?car=68017

Best in Sound på SM-finalen. Ett mer kompromisslöst bygge hittar du inte (med inriktning på SQ). big_smile

Hoppas  får tid och inbjudan att lyssna på Caprin under 2008, j:sons åk är utan tvekan ett kompromisslöst bygge smile
Senast redigerat av Naughty Tee (2 februari 2008)

Sök