Irmscher Vectra skrev:
Team-Adolfsson skrev:
som topic
låg runt 110 på 90 väg men kan varit över
vem är det som får böterna och eventuelt blir av med kortet ?
bilden togs kl 4 på natten ca 20 mil härifrån ^^
men undrar såklart om det är jag som blir av med kortet
(haft det i en veckan) eller om det är morsan
och om morsan blir av med det hur lång tid brukar det ta innan man får tillbaka det
hon har haft körkort i 30år och aldrig blivit tagen för fortkörning
behöver verkligen få reda på detta
har inte kunnat sova och kallsvettas som fan
Ja, det är lätt hänt om man inte vet om kamerorna...
Ska inte predika om att du kör för fort med färskt körkort. Det har tydligen andra klarat av. Och vem av oss har inte gasat lite extra när man nyss fått lappen?
IAF: Jag blev fotad på en för mig känd sträcka med många kameror (E45 söderut).
Låg och väntade på att få passera kameran, så jag kunde få köra om sega gubben i den vita Audin.
(Hade lite bråttom hem till tjejen
)
Antagligen hade jag väl nuddat gasen lite väl tidigt då det blixtrade till. EN billängd från bilen!
Jag trodde inte jag körde för fort, men efter nästan 5 veckor kom det ett kuvert. 77 på 70 sträcka.
Jag kände mig så jävla dum! Men det är helt och hållet mitt fel, så jag erkände, skrev på och skickade in. 1500 spänn fattigare.
Så det händer även oss som har haft körkort i mer än 10 år. Rättare sagt 15 år nu i september...
Men 110 eller mer på 90 och med prövotid på kortet, får du nog tyvärr kanske räkna med mer än bara böter.
Men eftersom du körde din mors bil, så har du fått lite alternativ från så många andra, så jag behöver inte skriva nåt.
Utan jag önskar dig lycka till samtidigt som rättvisan ska ha sin gång.
MVH Thomas
EDIT: BTW...
MrTobias skrev:
Du verkar inte vara allt för smart. Man förlorar inte körkortet om man kör 110 på 90 väg. De krävs att du kör 120 för att du ska förlora körkortet. Hur många gånger har de skrivits i tråden?
OM du kör 120 på 90 väg och har prövotid så blir du av med kortet och får ta om det om 3 månader.
OM du kör 120 på 90 väg och inte har prövotid så får du tillbaka kortet efter 3 månader.!
Det krävs 123 på 90-väg innan lappen ryker. Åkte fast 2006 med prick 120 på lasern, men fick behålla kortet och fick böter. Polisen sa att det var på gränsen. "Hade du kört tre km fortare hade det blivit tråkigt". Så med personlig erfarenhet kan jag med säkerhet säga, att polisen har en viss tolerans p.g.a felvisande hastighetsmätare.