Hej hej alla garagare!
Jag tänkte lägga upp en liten projekttråd, så att de som är intresserade kan följa bygget lite.
Jag kan väl börja med att berätta lite om bilen. Det är en Honda CRX Del Sol VTi -95 som jag köpte av en mycket trevlig tjej på kungsholmen i Sthlm i maj -06. Körde med den original den sommaren, men hade faktiskt haft planer för den redan sen flera år tillbaka då jag blev inspirerad av Tessans omtalade Del Sol som då var med i Bilsport.
Så när vintern kom blev det en lång lista på grejer som skulle inhandlas, bl a kjolpaket och ljud. Komplett info finns självklart på min sida om någon är intresserad. Detta är mitt första bygge, och den största läxan man lärt sig är nog att allt tar 3 gånger längre tid än vad man tror. Pga detta var det ett evigthetsjobb kändes det som, skulle varit klart till början av sommaren, men bilen stod inte ihopsatt förrän i augusti. Då blev det lite åka, var på 2 utställningar med den (SCF i Borås och Gasa Summermeet 2) men det blev inga priser. Sedan ställdes den av igen och nu håller jag på att bygga om bagaget. Det ska bli delvis plastat nu istället för bara tyg. Jag har plastat in stegen och det ska även in 2 skärmar i bilen som jag har plastat lite till. Har även med damens hjälp sytt nya damasker till växelspak och handbroms i vit galon. Jag hittade inga riktigt vita att köpa så vi fick göra egna, blev riktigt bra faktiskt och jag lägger upp någon bild sen när de sitter i bilen
Säkert många som undrar varför jag inte har något avgassystem direkt. Det beror på att när jag skulle fixa det i höstas så rök både kopplingen och ABS-sensorn lagom till att jag skulle besikta den. Kopplingen gick på 2200 och sensorn 2800, så där rök pengarna till avgassystemet. Men jag kommer att fixa det när jag ställer på bilen. Men jag kommer nog inte bygga något större utan bara bygga ut original till dubbla 4" japsdämpare. Detta pga att besiktningen nu har hårdare stadgar när det gäller ljudnivån, det måste motsvara original. Kör man då in där med bara japsarna och ljuddämparinsatsen i så borde det väl gå igenom
Här är några bilder på bilen från säsongen -07.
Här kommer lite bilder på vad som händer just nu.
Så kommer stegen att sitta nu, det får inte plats på något annat sätt med tanke på plasten.Fleecetyg uppspännt, redo för plastning.Ska även ha 2 st 7" skärmar.Nu ska vi kladda.Fick hjälp av min goda vän Ingemar "Mr Pyro" (till vänster)Nu var det plastat.Fråga och kommentera jättegärna, och förslag är alltid välkomna
Fler bilder kommer efter hand som bygget går framåt.