6 februari 2008
Trådstartare
Hej
Sålde en subaru legacy 2.5 gx för 4 månader sen. Köparen på pekade att på ett gammalt besiktningsprotokoll så stod det att lampan för motorstyrning va tänd, jag försäkra honom om att felet va fixat och att inte bara lampan va släkt, så vi skrev med i kontraktet att det inte va några motorfel vid köpet (men står inget i mitt kontrakt om detta när jag kolla nu). Nu har han sett att plastkåpan som sitter runt kamremmen är sprucken på baksidan ( hade jag inte en aning om) Han föreslod att vi skulle dela på kostnden för ny kåpa och kamremsbytte. Frågan är alltså kan han göra så här flera månader efter? Vad är min skylldighet
prata med honom igen det sitter tydligen en packbox bakom kamremskåpan som inte längre haft nåt tryck på sig pga att kamremskåpan är sprucken, Så bilen läcker olja som bara den och det skulle kosta mellan 7-14 ka att fixa enligt subaru mek. Han märkte felet i veckan då bilen började ryka från motorn
Står så här i kontraktet att : bilen och utrustnigen enligt ovan säljs i befintligt skick. Även om bilen sålts i befintligt skick skall den anses vara felaktig om:
1) Bilen inte överensstämmer med uppgifter som lämnats av säljaren före köpet.
2)Säljaren före köpet underlåtit att upplysa om sådant väsentligt förhållande rörande bilens egenskaper eller användning som han känt till, eller
3)Bilen är i väsentligt sämre skick än vad köparen, med hänsyn till bl a bilens pris haft skäl att förutsätta
Säljarens upplysningar dessa fel finns på bilen
Nivåreglering bortkopplad, skada höger bakdäck och rost skärmkant + huv/
Detta borde väll fri skriva mig från ansvar lr?
Bilen va en 98 med 32 000 mil på mätaren som såldes för 30K
Senast redigerat av snackcalahan (6 februari 2008)
just real power
no turbo shit