3245
Sök

Lurendrejare eller credstealers på blocket och här på garaget?

Inte Feltema
156 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Tjenare

Vill bara ta upp den här diskussionen.. De borde inte få finnas! Det är så ruttet. Lika illa om det så gäller försäljning som att ta åt sig äran för något någon annan gjort.

Jag har ett bra exempel, ett typiskt exempel. Därför jag vill starta den här diskussionen.. jag och mina kompisar (som båda två varit ägare på denna bilen) blir så förbannade rent ut sagt!

Det gäller bilen http://www.garaget.org/?car=77811 som Mr_EmCom här på Garaget äger. För några veckor sen dök den upp på Blocket (http://www.blocket.se/vi/15065138.htm?ca=3_s), och det var då vi fick se hur han skriver.. I somras köpte min ena kompis bilen för 9000:- av en kille som var ägaren efter han som både bytt motor och stylat den. Redan han vidhöll att det var den stora motorn (B6304S, rak sexa på tre liter), och det är också den som den är inreggad med. Kanske redan han som satte i den trodde detta. Vad vi fick veta var dock att den kom från en 960 -95 (inte en S90 -97 som Mr_EmCom påstår alltså). Vi fick vid byte av toppackning se att det inte stämde, det är en B6254S, lilla sexan på 2,5 liter alltså.

Några månader senare såldes denna bilen till ännu en bekant i stan med korrekta uppgifter (i alla fall de vi visste), och han efter ytterligare några månader bytte bort den till fördel av ett annat projekt. Nu har den alltså dykt upp igen, nu med felaktiga uppgifter. Vi har alla tre försökt kontakt Mr_EmCom och förklara att det inte är stora sexan, och även frågat om han bytt motor samt en hel del annat. I alla fyra fallen så har han antingen raderat våra kommentarer omgående och inte svarat på mailet vi skickat. Dålig stil! Detta bevisar ju att han döljer något, och inte nog med det så tycker jag han verkar ta åt sig lite väl mkt cred för hur bilen ser ut.

Här har vi också tre av mina egna bilder på bilen från i somras:
http://gah.ath.cx/760_1.jpg
http://gah.ath.cx/760_2.jpg
http://gah.ath.cx/760_3.jpg

Hur som helst, jag vet inte varför jag ens bryr mig om detta enskilda fall, men han lär ju inte vara ensam! Har ni ljugit någon gång? Hur mycket kan man "ljuga" när man säljer? Är det okej att inte berätta om alla brister? Hur ser ni på det hela?
Senast redigerat av DiskBengt (6 februari 2008)

Mvh // DiskBengt aka GRDL

hmmmm
1 094 Inlägg
6 februari 2008
kan säga att det finsn folk till allt. min gammla v40 låg ute på blocket med felaktiga uppgifter utav den nuvarande ägaren. så visst det är nog vanligare än vad man kan tro

edit: låg ej ute på blocket längre. ändrade text
Senast redigerat av Gloremir (6 februari 2008)

1 587 Inlägg
6 februari 2008
Hmm.. Jag undrar om nån av er då har nått bra sätt att kolla upp miltalen på.. ?? Ja har en 850 R och jag undrar om de verkligen stämmer att den nu gått 15.200 mil smile !! Den är i jätte fint skick men ratten är liiiite sliten sad.. De e de som får mig o undra liksom .. sad

jag har kontakt med förr förra ägaren o han säger att miltalen stämmer.. Men man kan ju inte tro på alla människor liksom.. Man vill ju ha bevis smile !

Sorry, detta kanske inte ens har med tråden att göra men.. ja va ba tvungen o skriva det, så om nån stör sig på min fråga säg ba till så tar jag bort den smile !

1 Inlägg
6 februari 2008
sorgligt men sant, är ju tråkigt när folk gör sånt, fan lurar folk bara. jag är ägare nummer 30 och jag hittade fel som att den läckte olja från toppen och kolla man på den är det lacksläpp, och takluckan var trasig i fästena samt ingen instrumen belysning och det fanns inte ens kablar till det, likaså fungerade inte varvräknare och tempmätare samt en massa andra småfel som stora problem med växellådan (lägen och kickdown) och annat (allmänt risig alltså). och motorn är då en 2,5 liter på 170 hästar. och jag hade den till slutet av september 2007 då.

bilbytarkung
196 Inlägg
6 februari 2008
Severin skrev:
Hmm.. Jag undrar om nån av er då har nått bra sätt att kolla upp miltalen på.. ?? Ja har en 850 R och jag undrar om de verkligen stämmer att den nu gått 15.200 mil smile !! Den är i jätte fint skick men ratten är liiiite sliten sad.. De e de som får mig o undra liksom .. sad

jag har kontakt med förr förra ägaren o han säger att miltalen stämmer.. Men man kan ju inte tro på alla människor liksom.. Man vill ju ha bevis smile !

Sorry, detta kanske inte ens har med tråden att göra men.. ja va ba tvungen o skriva det, så om nån stör sig på min fråga säg ba till så tar jag bort den smile !

bara att åka te volvo så kollar dom upp milantalet åt dig

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB

Mr.RoadRage
428 Inlägg
6 februari 2008
anderzohn skrev:
Severin skrev:

Jepp, vi (volvo återförsäljaren) har en liten dator som vi kopplar in och inom 2minuter, så har vi fått fram rätt miltal!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

1 639 Inlägg
6 februari 2008
Mangeman skrev:
anderzohn skrev:
Severin skrev:

Jepp, vi (volvo återförsäljaren) har en liten dator som vi kopplar in och inom 2minuter, så har vi fått fram rätt miltal!

Funkar det även på 940 -95 ?

4 506 Inlägg
6 februari 2008
Severin.
Har du kollat på bilens äldre besiktnings papper?
Där loggas miltalet!

Munkis.
Nej du har ej ngt OBD II utag.

Kan du andas kan du dö.

Med.lem
3 759 Inlägg
6 februari 2008
Då ska väll jag försöka reda ut det lite iallfall.

Till att börja med kan ni läsa tråden jag gjorde innan jag köpte bilen!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70426
(hade jag då vetat att fel motor låg i hade jag alldrig köp den)
Bilen köpte jag av en bekant som fått med den i ett byte i någon annan affär.
Jag tyckte den verkade väldans fräsch, lite småfel så som nått blinkers-relä, intrumetbelysning och varvmätare. De tråkiga var ju det där med switchen till lådan. Killen som jag köpte den av sa då att det bara var fel på den lilla dosan som man väljer eco, sport och winter läge på. (har inte testat att byta denna än)

Inredningen var jättefin, snygga fälgar, lite trasig frontspoiler men annars var den klockren.
Så jag köpte den!

Efter att ha låtit en kompis farbror titta på den såg han att det inte stämde med motornummret - regpappret. dvs att det var 2.5 l motorn på endast 170 hk. Då började jag kolla runt lite efter 3.0 grejer och fick tag på vev samt kolvar å stakar ganska billigt, nu återstod det bara att borra upp blocket... sagt och gjort!
Men det jag inte fattar är vad det är för snack om växelådan? "skabbiga lägen"?? Du kan ju inte vara helt frisk i huvet? Lådan är fräsch och den fungerar! Har du inte hört talats om ordet justeringar?
Du skrev även att jag hade raderat meddelanden om vad du hade skrit om vad det var för motor? Har jag någonting att dölja för det?

Bilen ska iallafall säljas då den drar för mycket bensin för min inkomst på 1200 kr per månad.

Bilen i sig är det inga fel på. Men jag lovar er alla, när jag har kontakt med en ev köpare ska jag informera om att motorn är borrad.

Hoppas ni har en lite ljusare bild av mig nu smile
(Ps nästa gång ni tänker hoppa på mig, länka gärna till tråden i ett mail då tongue)
Senast redigerat av Mr_EmCom (6 februari 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

1 722 Inlägg
6 februari 2008
??? vad menar ni med det här??

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

176 Inlägg
6 februari 2008
Lite off topic kanske men vem borrade blocket och vad kostade det? Ska precis borra en m20b20.

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

Med.lem
3 759 Inlägg
6 februari 2008
cossiebool skrev:
Lite off topic kanske men vem borrade blocket och vad kostade det? Ska precis borra en m20b20.

Kan kolla upp det. Jag fick bra med rebatt då jag har polare som jobbar på Pelganders motoslip.

Med.lem
3 759 Inlägg
6 februari 2008
Kanelbullen skrev:
??? vad menar ni med det här??

påhopp kallas det på svenska.

Med.lem
3 759 Inlägg
6 februari 2008
henkebenke skrev:
suck, vem bryr sig wink

typ 3 killar i Mora....

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
6 februari 2008
Mr_EmCom skrev:
henkebenke skrev:
suck, vem bryr sig wink

typ 3 killar i Mora....

Attans att du inte ville byta bil med mej... Gillar den där 740´n tongue he he

Sump Runk Rätt O Slätt!

33 Inlägg
6 februari 2008
Tja du proffsmekaren du som har lagt upp den här tråden på grund av att du är avensjuk elr bara rent slut i huvet !? men varför talar du massa om sånt du inte vet någonting om ? hur fan kan du veta vad som är gjort med motorn NU? enbart för att du böt toppackning när du ägde bilen ! Snacka om att tala om sånt man inte förstår sej på ? äran för vad någon annan har gjort? vad fan menar du med det ?`
Jag sejer då det det finns för mkt nötter på ´garaget ! ;P

Livet ska levas på bredden !

176 Inlägg
6 februari 2008
Mr_EmCom skrev:
cossiebool skrev:

Kan kolla upp det. Jag fick bra med rebatt då jag har polare som jobbar på Pelganders motoslip.

Kanon, annars kan jag ringa dit själv. Letat febrilt efter någon som kan borra och o-ringa till en vettig penning. Tackar!

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

12 086 Inlägg
7 februari 2008
Orka byr sig vad någon ljuger ihop i en bilannons.
Bilen är ju hans nu och vad han ljuger ihop känns ju lite som hans sak. Inget jag skulle gå i taket för iaf, jag skulle garanterat rynkat på näsan men inte mer. Men sen är vi alla olika iofs..

Hojmek
748 Inlägg
7 februari 2008
Mycket moget att kasta skit på en användare så här :S Skulle någon göra så mot mig skulle jag fan bli galen

Sök