Då ska väll jag försöka reda ut det lite iallfall.
Till att börja med kan ni läsa tråden jag gjorde innan jag köpte bilen! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70426(hade jag då vetat att fel motor låg i hade jag alldrig köp den)
Bilen köpte jag av en bekant som fått med den i ett byte i någon annan affär.
Jag tyckte den verkade väldans fräsch, lite småfel så som nått blinkers-relä, intrumetbelysning och varvmätare. De tråkiga var ju det där med switchen till lådan. Killen som jag köpte den av sa då att det bara var fel på den lilla dosan som man väljer eco, sport och winter läge på. (har inte testat att byta denna än)
Inredningen var jättefin, snygga fälgar, lite trasig frontspoiler men annars var den klockren.
Så jag köpte den!
Efter att ha låtit en kompis farbror titta på den såg han att det inte stämde med motornummret - regpappret. dvs att det var 2.5 l motorn på endast 170 hk. Då började jag kolla runt lite efter 3.0 grejer och fick tag på vev samt kolvar å stakar ganska billigt, nu återstod det bara att borra upp blocket... sagt och gjort!
Men det jag inte fattar är vad det är för snack om växelådan? "skabbiga lägen"?? Du kan ju inte vara helt frisk i huvet? Lådan är fräsch och den fungerar! Har du inte hört talats om ordet justeringar?
Du skrev även att jag hade raderat meddelanden om vad du hade skrit om vad det var för motor? Har jag någonting att dölja för det?
Bilen ska iallafall säljas då den drar för mycket bensin för min inkomst på 1200 kr per månad.
Bilen i sig är det inga fel på. Men jag lovar er alla, när jag har kontakt med en ev köpare ska jag informera om att motorn är borrad.
Hoppas ni har en lite ljusare bild av mig nu
(Ps nästa gång ni tänker hoppa på mig, länka gärna till tråden i ett mail då
)