Hejsan och ursäkta om jag lägger mig i diskussionen.
Tänkte bara klargöra lite saker kring när det handlar om olika material i kjolpaket.
Original bmw delar är av absplast - Fördel, de spricker inte så lätt som någon tidigare sagt här men dock när de väl gör det så går det inte att laga + att dessa delar ligger på ungefär dubbla priserna gentemot glasfiber delar om det stoppar.
Glasfiberdelar däremot spricker lite enklare men är ett ypperligt material att jobba med då det alltid går att laga om någon skada sker samt att den dagen man är trött på den design man har kan man ju bygga om sitt paket med väldigt enkla medel.
Personligen skulle jag aldrig montera kjolpaket i abs-plast eller poluretan plast - de håller inte formerna, de är mjuka, och feta i plasten vilket gör att de kan vara svåra att lackera. (detta är min högst personliga åsikt)
Jag jobbar trots allt med denna typen av saker dagligen och jag föredrar glasfiber i alla väder.
Det finns dessutom mängder av kjolpaket som absolut inte ska kallas skit det är som oftast att man får vad man betalar för.
Mitt tips till er alla där ute - Ställ er själva frågan varför ni väljer ett material framför ett annat. Gör en lista med för och nackdelar ur ert perspektiv så kommer ni snart fram till vad som är det bästa valet för just er och er bil.
Gällande trimning av motor med aluminiumblock - Det går visst att överladda dessa motorer.
Har själv testat upp till 0,6 bar och det fungerar hur bra som helst.
Jag kommer själv att montera kompressor på min 328 motor med aluminiumblock och kommer att köra 1 bar i överladd på original motor - Om det håller vet jag inte ännu men det lär jag ju märka.
Även jag har nåtts av dessa rykten att dessa block inte håller men jag har ännu inte hittat någon som faktiskt har gjort speciellt utförliga tester på det och därför kommer jag själv att prova på min motor.
Den som lever får se hur länge det håller och om det fungerar eller ej en längre tid.
De motorer som jag varit involverad i att trimma har i alla fall inte hänt någonting med ännu så länge i alla fall - "Peppar peppar ta i trä"
Ha en fortsatt trevlig helg.
Vill du har mer info och input av mig i val av kjolpaket - Vänligen skicka ett PM.
/Fidde
Senast redigerat av Fidde766 (10 februari 2008)