Tycker det är så komiskt när folk snackar om vad som är inne eller ute när det gäller fälgar. Speciellt det här med svart centrum och polerad kant, har man hört många gånger om hur 2004 det är m.m
Intressanta var att morsan körde på den kombon på sin Golf med BBS fälgar på 80 talet. Farsan körde på breddade plåtisar med svart centrum och silvrig bana i början av 70 talet.
Satt och bläddra i en fälgkatalog ifrån 89 för några veckor sedan och det slog mig att den fälgdesign som alltid kommar vara "het" är om du köper någon form av krysseker.
Ägnade några timmar att bläddra igenom katalogerna (min morbror har samlat en hel del) och det jag kunde konstantera var hur mycket fälgutbudet förfulats med tiden. Dem enda fälgarna som jag är egentligen fann tilltalande i modern tid är sådana fälgar som du kan hitta designdrag från långt bak i tiden.
Sedan är det väl iofs kul att vi på senare tid funnit lacksprutan och kunnat piffa till fula modeller så dem ser okej ut
![smile](img/smilies/smile.png)
Summa summarum på detta långa inlägg är att den fälg som för tillfället är "hetast" kanske helt enkelt inte gör sig på din bil. Visst är det kanske tråkigt med samma fälg som så många andra, men då får man ju antingen skaffa sig en udda bilmodell eller så får man göra något udda med sin bil, och då kanske dem där överhypade nymodigheterna passar in också
![wink](img/smilies/wink.png)