Har varit nere i garaget å grejjat lite med shaved door handle kittet (finns det inget svenskt namn?). Började med att plocka ut allt på köksbordet för att få en överblick, och kopplade ihop för att se om det funkade.
Detta var allt som följde med i förpackningen.
Så här ser dosan ut. Lyser en liten röd lampa när man trycker på en knapp. Om man har fler grejjer inkoppplade (7 el. 8 kanaler är det) får man kombinera olika knappar för att göra olika saker. Jag har inga fler reläer så jag får nöjja mig med dörröppningen så länge. Solenoiden bakom.
Remote boxen, inte så mycket att säga om den
Det där är alla kablar som blir oanvända. När man packade upp allt så tänkte man "hur i helvette ska jag få ihop det här?"
Men det löste sig när man började läsa instruktionen och grena bort allt som inte ska användas.
Å tro det eller ej, DET FUNKADE
Hittade ett bra ställe att fästa solenoiden till slut.
Fanns ingen annanstans att fästa vajjern, det håller säkert.
Same shit different side
Passade även på att limma lite extra med 2-komponents lim på baksidan runt touchscreenen så att man inte råkar trycka loss skärmen när man petar för hårt på den
Till helgen så ska jag dra alla kablar till solenoiderna och fästa reläen och dosorna på nått bra ställe. Även placera ut en "nödöppnarknapp" nånstans på bilen.
Ska även ut med motorn så det blir lättare att trimma å grejja. Å när den är ute så ska jag passa på att lacka motorutrymmet och fnissa till allt som ser risigt ut, dvs det mesta
Nu bär det iväg till Umeå.