Nä, är borta på veckorna. Får se om jag hinner börja i helgen. Ska ur med motorn å fnissa till motorutrymmet. Och jag måste plasta andra dörrsidan också. Å göra klart shaved door kittet.
Gick få bort allt som behövdes för att få loss drivaxlarna, till slut
Sköönt
Efter lite trixande ploppade motorn ur. Å ja, det lät faktiskt "plopp"
Mitt hem dom närmaste helgerna. Det är mycket skit man kan plocka bort, som tex allt till insprutningen, motorvärmarkablar m.m.
Växellådan bortplockad
Satan i helvette va bultarna till svänghjulet sitter. Har värmt med gasol för att limmet ska släppa, men dom vill inte komma loss. Ska ta tag i det imorrn. Nån som har några goda råd? Måste ha bort svänghjulet för att kunna sätta fast motorn på motorstativet.
Brorsan kämpar vidare. Går som en dans
Nu ska det svetsas å finslipas lite, börjar likna något.
Ungefär så här högt/lågt kommer vingen sitta, betydligt snyggare än som det var med orginalfästena.
Blir nog rätt snyggt bakifrån. Hoppas på skönsång med 3" direkt från turbon till dom Första uppstart kommer givetvis filmas å läggas ut. Längtar som faan
Insuget blir riktigt bra det:) ser proffs gjort ut såg jädrigt trångt ut i motorrummet iaf ^^, men du lyckades ju iaf få ut den ska även bli skoj att höra vad du får för ljud i dom där ljuddämparna lär se maffigt ut bakifrån iaf:) var det ett biltema luftfilter det där eller? har hört att de är rätt bra va?
Insuget blir riktigt bra det:) ser proffs gjort ut såg jädrigt trångt ut i motorrummet iaf ^^, men du lyckades ju iaf få ut den ska även bli skoj att höra vad du får för ljud i dom där ljuddämparna lär se maffigt ut bakifrån iaf:) var det ett biltema luftfilter det där eller? har hört att de är rätt bra va?
fortsätt jobba på
mvh stångberg
Tack, ska hälsa det till brorsan
Ja, det var ganska trångt. Fick skruva bort några motorfästen helt och luta motorn så växellådan kom sist. Det var skönt när den kom ut. Ja, det ska bli intressant att höra hur den låter, turbon tar ju bort en del ljud men jag ska ju kunna lyssna på musik också. (är det tänkt iaf )
Luftfiltret kommer från realcar tror jag, eller creatix. Har ingen aning om det är bra eller dåligt. Men antagligen så kommer det att funka till belåtenhet.