2872
Sök

Två 08-citat :)

Medlem 34530
908 Inlägg
11 februari 2008
Ellertz skrev:
haha vilka klockrena sthlmare smile  men vissa norrlänningar är liter idiotiska också, stog en tjej och tankade bakom mig häromdagen, för de första så tog de säkert 5 minuter för henne att få upp tanklocket, sen när hon tankat klart så glömde hon stänga av, så när hon drog ut slangen ur bilen så fortsatte soppan att forsa, de slutade med att hon duschade bilen plus spillde bra mkt på sin kompis, sen till den klockrena kommentare... " Men faaaaaannh!!!!! De här är ju inte diesel.... hon hade tankat 95 i en v70 D5, troligtvis pappas tongue  Det hela slutade med att hon gick in och skällde ut han som jobbade.. Sen så la ja mig i baksätet och skrattade ett tag innan ja kunde åka hem smile

Du såg inte om hon försökte köra iväg big_smile

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

MissMarilyn
11 februari 2008
NJ_ skrev:
Urkas skrev:
Madhouse skrev:
Var ute och åkte bil med ett par stockholmare så sprang en hare över vägen och sparkade/sprattlade till som de brukar göra i luften, och en av stockholmarna vräker ur sig "kolla asså värsta karateharen"

Och det är bara stockholmare som säger såna saker?

Jaaa ! det är bara dom som är dumma nog.....

eller så är det bara vi som har humor tongue

blacken
11 februari 2008
Urkas skrev:
NJ_ skrev:
Urkas skrev:

Och det är bara stockholmare som säger såna saker?

Jaaa ! det är bara dom som är dumma nog.....

Ja, eftersom du säger så så stämmer det nog.

Tyvärr så stämmer nog stereotyperna om 08:orna ganska bra. smile Jag har sett och hört en hel del i dom krokarna under årens lopp.

Eldknast
915 Inlägg
11 februari 2008
Kanske inte lika skoj men ändå lite vardagshumor.

På streetrace träff:
En Audi A4 1.8T stylad med S4 prylar kör förbi och någon i publiken säger: Fy fan vad fet S4.
Polaren bredvid säger: Hur vet du att det var en S4?
Killen i publiken: Hörde du inte V8an?

På lugn träff där jag fotograferar:
Kille: Vad har du för objektiv?
Jag: Ett tamron 17-50/2.8.
Kille: Oj, inget zoomobjektiv det inte.

Ni som inte fattar kan jag tyvärr inte hjälpa och var dom tråkiga så skyller jag på att jag är bakis... smile

Tiden är rolig när det går fort... :)

3 113 Inlägg
11 februari 2008
firefreak skrev:
Kanske inte lika skoj men ändå lite vardagshumor.

På streetrace träff:
En Audi A4 1.8T stylad med S4 prylar kör förbi och någon i publiken säger: Fy fan vad fet S4.
Polaren bredvid säger: Hur vet du att det var en S4?
Killen i publiken: Hörde du inte V8an?

På lugn träff där jag fotograferar:
Kille: Vad har du för objektiv?
Jag: Ett tamron 17-50/2.8.
Kille: Oj, inget zoomobjektiv det inte.

Ni som inte fattar kan jag tyvärr inte hjälpa och var dom tråkiga så skyller jag på att jag är bakis... smile

hahahaa..!! lol gud vad folk så självsäkra å så roliga på samma gång big_smile

Semper Fi

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 februari 2008
När ni tog upp "mack-historier" så känner jag en som jobbade länge på en och han hade en hel del roligt att berätta big_smile

T.ex:
Tjej kommer in på macken:
-"Hej. Har ni oljestickor?"
-"Nej.. Men har du tappat bort den du hade eller vad är fel?"
-"Den är för kort. Når inte ner till oljan ju!"

Det kunde ju inte vara oljan som va slut. Klart det är stickan som blivit för kort! big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

blacken
11 februari 2008
John87 skrev:
När ni tog upp "mack-historier" så känner jag en som jobbade länge på en och han hade en hel del roligt att berätta big_smile

T.ex:

Det kunde ju inte vara oljan som va slut. Klart det är stickan som blivit för kort! big_smile

Ska det inte vara "Min oljesticka har blivit utsliten, den når inte ner till oljan".big_smile

Eldknast
915 Inlägg
11 februari 2008
Det här låter som en skröna men när sluttexten till första sagan om ringen filmen gick på biografen så säger en tjej bakom mig:

"Gud vad dåligt slut, bara för att dom ska kunna göra en uppföljare"

Tiden är rolig när det går fort... :)

Norrlänning
1 453 Inlägg
11 februari 2008
VictorW skrev:
Ellertz skrev:
haha vilka klockrena sthlmare smile  men vissa norrlänningar är liter idiotiska också, stog en tjej och tankade bakom mig häromdagen, för de första så tog de säkert 5 minuter för henne att få upp tanklocket, sen när hon tankat klart så glömde hon stänga av, så när hon drog ut slangen ur bilen så fortsatte soppan att forsa, de slutade med att hon duschade bilen plus spillde bra mkt på sin kompis, sen till den klockrena kommentare... " Men faaaaaannh!!!!! De här är ju inte diesel.... hon hade tankat 95 i en v70 D5, troligtvis pappas tongue  Det hela slutade med att hon gick in och skällde ut han som jobbade.. Sen så la ja mig i baksätet och skrattade ett tag innan ja kunde åka hem smile

Du såg inte om hon försökte köra iväg big_smile

Haha nja, hon stog inne och skällde på han som jobbade där ett bra tag iaf smile sen så vet ja inte riktigt, antar att pappan inte blir så glad dock..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Wallo
11 februari 2008
När jag var i sthlm på nyår så åkte vi tunnelbana in till stan. där vi mötte några stockholmstjejer som reagerade på vår "dialekt", dom frågade var vi va ifrån o vi sa nyköping, fick genast svaret
- var ligger det?
- en timme söderut sa vi,
- oj det är som att åka till slussen på mornarna, svarade dom då.
- men enköping det är typ värsta landet eller.?
- har ni kor?
- eeh...
- asså om ni bor på landet så har ni kor, för vi har en stuga i dalarna och där är det kor.
- är ni från dalarna?
- nej nyköping...
- men de är asså inte typ landet.?

där nånstans hoppade vi av...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 februari 2008
kungsylvia skrev:
När jag var i sthlm på nyår så åkte vi tunnelbana in till stan. där vi mötte några stockholmstjejer som reagerade på vår "dialekt", dom frågade var vi va ifrån o vi sa nyköping, fick genast svaret
- var ligger det?
- har ni kor?
- eeh...
- asså om ni bor på landet så har ni kor, för vi har en stuga i dalarna och där är det kor.
- är ni från dalarna?
- nej nyköping...

Varför hoppa av? Du hade ju halva inne där wink

Lada-missbrukare
566 Inlägg
12 februari 2008
När ja nyss hade fyllt 18 så körde jag ju med min "bonn-stylade" Lada 1200L.. Rödlackad me vita "raggar-rutor" längs sidorna... Så skulle jag  å polarn en gång hämta upp en annan polare å hans tjej från hennes... Då såg hans tjejs lillsyrra min bil å blev typ lite fascinerad (hon va typ 13år)
Sen nästa gång vi skulle hämta dom så hade hon frågat av sin storsyrra typ nått sånt här:
- Ska ni mee ut å glida me dendär fina... röda..öööhmm.. dendär "turbo-bilen"...??? big_smile
Det uttrycket hade jag länge roligt åt.. big_smile
Senast redigerat av Lada Tuning (12 februari 2008)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

Large Cap
1 816 Inlägg
12 februari 2008
kungsylvia skrev:
- var ligger det?
- har ni kor?
- eeh...
- är ni från dalarna?
- nej nyköping...

Hahaha! big_smile

870 Inlägg
12 februari 2008
John87 skrev:
När ni tog upp "mack-historier" så känner jag en som jobbade länge på en och han hade en hel del roligt att berätta :D

T.ex:

Det kunde ju inte vara oljan som va slut. Klart det är stickan som blivit för kort! :D

Haha kom till att tänka på en sak som min polare berätta, han jobbar på en bilverkstad, så kom det in en kärring och fråga om han inte kunde hjälpa henne fylla på olja på bilen. Så då på väg ut till bilen sa hon att hon hade provat lite men att det inte gick så bra, det hade tagit väldigt långt tid, så när dom kommer fram till bilen så frågar då min polare var hon fyllde på, och så pekar hon på oljestickan :lol: Haha tro fan att de har tagit långt tid :P
Senast redigerat av NickeJ89 (12 februari 2008)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 februari 2008
NickeJ89 skrev:
Haha kom till att tänka på en sak som min polare berätta, han jobbar på en bilverkstad, så kom det in en kärring och fråga om han inte kunde hjälpa henne fylla på olja på bilen. Så då på väg ut till bilen sa hon att hon hade provat lite men att det inte gick så bra, det hade tagit väldigt långt tid, så när dom kommer fram till bilen så frågar då min polare var hon fyllde på, och så pekar hon på oljestickan lol Haha tro fan att de har tagit långt tid tongue

Roliga människor det finns lol

En annan mackhistoria:
En tjej går in på macken och klagar på att deras "luftpåfyllare" är trasig.
Killen som jobbar där går givetvis ut och kontrollerar. Fungerade jättebra.
Tjejen visste inte att man skulle skruva av ventilhattarna.

90 Inlägg
12 februari 2008
Ja eller varför det tar en sådan jävla tid att fylla på olja när man fyller genom röret för oljestickan...    Och nej det var ingen folkracesaab.
Senast redigerat av MrC (12 februari 2008)

Hällre sist än saab!

2 182 Inlägg
12 februari 2008
Best tråd ever lol

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

JDM
593 Inlägg
12 februari 2008
joni, vi stockholmare är bra dumma asså tongue Är inte detta bara blondinhistorier, finns det ingen historia om 08 killar? Men det jag däremot tycker är en stereotyp är att alla överklasstjejer ser exakt likadana ut allihopa.

Det ska vara JDM och bana!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
12 februari 2008
Var på klassresa till göteborg för 5år sedan å fick väl en å annan rolig kommentar...

Träffade nå moppepojkar som skulle lära oss ett å annat:
GBG:"Nä, de är ingen traktor, de kallas moped"
Vi:"Nähä, de menar du inte?"

Senare:
GBG:"Är de sant att ni har 10 mil till närmaste korvkiosk?"
Vi:"Nä, minst 20..."

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Maizer
12 februari 2008
Ni som lämnat civilisationen och åkt till norrland(norr om uppsala) kan väl dra några roliga om de häftiga skotrgrabbarna med baksnus och häng? Måste väl finnas en hel del!

Sök