3228
Sök

Några som satt på sommardäck än?:)

67 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Är det några som har satt på sommdäcken redan?:)  är rätt sugen på att få på 19"däcken men vet ju inte alls om de blir någon mer snö eller inte. . . vad tro ni?

Bildrulle
499 Inlägg
10 februari 2008
Tog aldrig av sommardäcken ens tongue

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

1 079 Inlägg
10 februari 2008
Är väl lite tidigt? Frebruari månad och snö kommer det fortfarande.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
10 februari 2008
finns ju viss risk för snö, skulle iaf vänta till mars innan dom åker på!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

226 Inlägg
10 februari 2008
skulle ha väntat ett tag till ja wink

80 Inlägg
10 februari 2008
Ute och piskade evon i dag med sommarpuckarna på smile Fan +5 och helt torrt i flera dagar i dag här nu... ingen snö nånstans.

Släng på dom! Tar ju bara 20 min att skifta tillbaka om det behövs wink

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
10 februari 2008
Nej, inte än på en månad eller två.

Kommer snö med några timmars förvarning och jag tänker inte köra till jobbet kl 6 en morgon med sommarsulor och snö/is.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 februari 2008
lägga på sommardäck nu mitt i vintern?! hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Stålmannen
465 Inlägg
10 februari 2008
Är väl inte ens lagligt än?

1 779 Inlägg
10 februari 2008
hehe mina har vart på hela vintern. har haft snö en dag denna vintern. å nu har vi runt +6-9 grader om dagarna

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

huh?
10 427 Inlägg
10 februari 2008
Är intresserad av lite vårvärme så man får prova lite nya ostar (ute i god tid tongue) på 'nya' fälgarna.

Hoppas ingen i Dalarna glider omkring på sommardäck iaf, isigt & jävligt till och från häromkring.

2 652 Inlägg
10 februari 2008
sommardäck på smile

House/Trance diggare
287 Inlägg
10 februari 2008
Kört med sommardäck sen i sommras, orka byta om man bor i stan smile
Plus att våra vintrar längre ner i landet inte är nåt att bry sig om typ, thank god

804 Inlägg
10 februari 2008
Master_J skrev:

Lagen säger att vinterdäck ska vara på vid vinterväglag och enligt vv.se är vinterväglag när där är:
snö/snömod, is eller frost på någon del av vägbanan, så saltar vv tillräkligt mycket så vägarna inte fryser till får man köra med sommardäck vid minusgrader och snö bredvid vägen. cool

OnT: Sommarfälgarna har suttit på hela tiden, men bilen är fortfarande inställd i garaget.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
10 februari 2008
har inte ens satt på vinterdäcken denna "vintern"..11 grader varmt och sol idag..
våren är på väg

268 Inlägg
10 februari 2008
Grannen lade på sina sommar däck idag o stod o snacka en massa,, det blir inge mer snö o kallt nu, bla bla bla tongue.. nästan så man önskar att det kommer en 15cm nästa vecka lol Hehe tongue

83 Inlägg
10 februari 2008
Vinterdäck? va é de? smile

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience

julgran
214 Inlägg
10 februari 2008
baaki skrev:
Master_J skrev:

Lagen säger att vinterdäck ska vara på vid vinterväglag och enligt vv.se är vinterväglag när där är:
snö/snömod, is eller frost på någon del av vägbanan, så saltar vv tillräkligt mycket så vägarna inte fryser till får man köra med sommardäck vid minusgrader och snö bredvid vägen. cool

OnT: Sommarfälgarna har suttit på hela tiden, men bilen är fortfarande inställd i garaget.

Är det inte 5 grader som gäller? Om de är under 5 grader räknas det som vinterväglag.

Metallica or die
108 Inlägg
10 februari 2008
har kört med mina blanka vinterhjul sen i sommras tongue

hater
656 Inlägg
10 februari 2008
Har pysslat med bilen hela vintern så, no need for vinterhjul här inte!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Sök