Jag har en golf 3 och har satt in min stereo precis.. men stereon får ström hela tiden så jag måste stänga av den själv.. och det vill jag inte utan jag vill att den stängs av när jag vrider nyckeln helt.... alltså den skall vara på om jag har tändningen på och stängas av när jag stänger av tändningen..
Jag har en kompis som på något konstigt sätt fixat så att stereon stängs av när man drar ut nyckeln.. hur har han gjort det?
finns 2 strömkablar på din cd.. 1 som troligen är GUL som de hela tiden är ström på sen en som är röd som de kommer ström på när du har tändingen på.. *kopplas på tändningslåset lr annan grej som starta när du sätter på tändningen.*
för att kopla de så de stängs av måste du ha ett tändningslås som har sån spär.. ex saab har det.
Jag har en golf 3 och har satt in min stereo precis.. men stereon får ström hela tiden så jag måste stänga av den själv.. och det vill jag inte utan jag vill att den stängs av när jag vrider nyckeln helt.... alltså den skall vara på om jag har tändningen på och stängas av när jag stänger av tändningen..
Jag har en kompis som på något konstigt sätt fixat så att stereon stängs av när man drar ut nyckeln.. hur har han gjort det?
Det ska vara så att (om du kopplat rätt vill säga) stereon stängs av när du drar ut nyckeln. Dock så blir låsen lite slitna efter ett tag, min stänger av sig med motorn om jag inte trycker in nyckeln i låset.