2795
Sök

Hur skall jag koppla?

458 Inlägg
12 december 2005
Trådstartare
Jag har en golf 3 och har satt in min stereo precis.. men stereon får ström hela tiden så jag måste stänga av den själv.. och det vill jag inte utan jag vill att den stängs av när jag vrider nyckeln helt.... alltså den skall vara på om jag har tändningen på och stängas av när jag stänger av tändningen..

Jag har en kompis som på något konstigt sätt fixat så att stereon stängs av när man drar ut nyckeln.. hur har han gjort det?

BMW Power
2 362 Inlägg
12 december 2005
det är ju därför att den är kopplad till batteriet direkt ?
alltså därför du måste stänga av den själv..
Senast redigerat av FugitivE (12 december 2005)

BMW, bogsering med wire :/

458 Inlägg
12 december 2005
Trådstartare
FugitivE skrev:
det är ju därför att den är kopplad till batteriet direkt ?
alltså därför du måste stänga av den själv..

Men det är det jag inte vill.. jag vill att den skall stängas av när jag stänger av tändningen eller när jag drar ut nyckeln..
hur gör jag??

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
12 december 2005
du tar bort ständig strömförsörjning.. vi kan gärna byta, har så på min nu..

( han tappar minnet hela tiden, tack vare detta.. sket sköj.. eller inte.. )

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

Evolution
1 627 Inlägg
12 december 2005
på min sterio fanns en kabel för direkt ström från batteriet och en kabel som får ström från tändning  borde finnas de på den med

Fäll ner pungen och landa

781 Inlägg
12 december 2005
finns 2 strömkablar på din cd.. 1 som troligen är GUL som de hela tiden är ström på sen en som är röd som de kommer ström på när du har tändingen på.. *kopplas på tändningslåset lr annan grej som starta när du sätter på tändningen.*

för att kopla de så de stängs av måste du ha ett tändningslås som har sån spär.. ex saab har det.

781 Inlägg
12 december 2005
de du säger n0ll att minet försvinner från cd beror på att du koplat båda strömkablarna på tändningen å inte delat upp dom..

om ja nu fatta dit inlägg rätt så hade du de felet:P

3 173 Inlägg
12 december 2005
det e en remote kabel som e blå/vit randig som inte e kopplad som den ska //mvh SKalman

SaltySailor
32 Inlägg
19 maj 2008
Kojloj skrev:
Jag har en golf 3 och har satt in min stereo precis.. men stereon får ström hela tiden så jag måste stänga av den själv.. och det vill jag inte utan jag vill att den stängs av när jag vrider nyckeln helt.... alltså den skall vara på om jag har tändningen på och stängas av när jag stänger av tändningen..

Jag har en kompis som på något konstigt sätt fixat så att stereon stängs av när man drar ut nyckeln.. hur har han gjort det?

Det ska vara så att (om du kopplat rätt vill säga) stereon stängs av när du drar ut nyckeln. Dock så blir låsen lite slitna efter ett tag, min stänger av sig med motorn om jag inte trycker in nyckeln i låset.

21 761 Inlägg
19 maj 2008
Alltså, tråden är ju ca 2,5 år gammal wink.

Sök