2841
Sök

DITEC, vad tycker ni ?

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Jg bokade tid idag för ditec behandling ... nån som gjort det och vad har ni märkt för fördelar.. eller nackdelar för den delen ?

Inspiration comes standard

1 072 Inlägg
11 februari 2008
blank och repfri bil kanske? big_smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
me all den faktan kanske du borde öppna eget ditec center tongue ne men asså är det lättare sen när man tvättar och hur pass länge håller glansen o.s.v.

Bildrulle
499 Inlägg
11 februari 2008
Med Ditec slipper du ju hålla på och vaxa o ha dig. Ditec råder en ju till och med att inte vaxa bilen på ett år eller något. Vad jag har hört (hörsägen bara dock) så ska det väl vara en bra investering om man har pengarna till det.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Smålänning
7 887 Inlägg
11 februari 2008
Ja, skiten kommer rinna av lättare när du tvättar, är det bara damm så behöver du i princip bara gå över bilen med högtrycktvätt och kanske svamp.

Glansen håller väll i ca 6 månader - 1 år brukar man säga. Dock är det inte glansen som är det viktiga när man DITEC® behandlar bilen, utan skyddet man får på lacken, och att de även behandlar inredningen med mjukande vätkor och skyddande preparat som ska förhindra att paneler spricker och bleks av solsken, och för att få tillbaka lite av nybilskänslan.
Senast redigerat av twin_cam (11 februari 2008)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
jo det har ja också hört, att man inte behöver gnugga som ett djur för att få bort damm o liknande utan att det ligger "löst" på lacken så att säga.. aja nu e de bestämt iaf hoppas det är värt det, kostar 4300 men det kommer ju en 6 års systemgaranti på lacken om bilen är under 1 år gammal så det är ju bra

417 Inlägg
11 februari 2008
Ditec är bra grejer. Jag har jobbat i den kedjan för länge sen. Men! Det är viktigare att det är en duktig polernisse som gör själva jobbet än vilket lackskydd du väljer. Lackskyddet fyller inte sin funktion om den som polerar inte vet vad han gör helt enkelt. T.ex. ta bort repor kan vilken idiot som helst. Endast ett riktigt proffs kan göra lackytan fri från störande flammighet (syns mest på mörka bilar).

lycka till! mvh/Jocke

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
hmm, men har ju inte mkt till alternativ vi har ju bara en firma här som gör det och jag fick ett brev från ditec för ett tag sen att ja skulle göra det där, sen tar det ju 2 dagar så man kan ju inte åka nånstans över dan för att få de gjort..

417 Inlägg
11 februari 2008
Supra_Micke skrev:
Med Ditec slipper du ju hålla på och vaxa o ha dig. Ditec råder en ju till och med att inte vaxa bilen på ett år eller något. Vad jag har hört (hörsägen bara dock) så ska det väl vara en bra investering om man har pengarna till det.

Ditec är en 2-komponetsplast som appliceras efter ett antal försteg & är en ersättning får vax och dylikt. Man behöver inte vaxa efter en behandling helt enkelt. Lackskyddets hållbarhet underhålls med de något billigare efterbehandlingarna var 18:e månad. Vill du ha lite fräschare bil så gör man tätare efterbehandlingar helt enkelt...

mvh//
Senast redigerat av jockecruiser (11 februari 2008)

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
fan borde ju vara standard på nyare bilar.. men det är värt det då `? fan ska bli skönt att slippa slösa en flaska avfettning per tvätt big_smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 februari 2008
tänkte nog också ta å göra en sån till våren kanske fast vet inte om ja ska ta ditec eller mr cäääp
Senast redigerat av Mortalis (11 februari 2008)

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
vet inte om det är så stor skillnad faktiskt, min kusin gjorde hos mr.cap och det blev bra tycker jag men det är nog inget man märker på utseendet direkt sådär det är nog tiden som visar det..

Yrkesförare
1 073 Inlägg
11 februari 2008
Jag ska göra en Tefcar behandling om två veckor på min.
Gjorde likadant på min förra bil med underbart resultat, blev skitnöjd.

Ditec vet jag inget om men Tefcar is the shit för min del smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
skillnaden är ??

Yrkesförare
1 073 Inlägg
11 februari 2008
Fråga inte mig. Har aldrig gjort Ditec-behandling.

Kan tänka mig att det är samma i grund och botten.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
det tror jag med men det viktiga är att det funkat, bra att ingen hade något negativt att komma med iaf..

2 126 Inlägg
11 februari 2008
Det ända tradiga är att om man inte fortsätter att efterbehandla bilen så kommer det att se ut som klarlacks släpp när plastytan lossnar! Ser för jävligt ut men annars så funkar det skitbra!

417 Inlägg
11 februari 2008
Tega skrev:
Fråga inte mig. Har aldrig gjort Ditec-behandling.

Kan tänka mig att det är samma i grund och botten.

Det finns en del bra lackskydd & de innehåller inte samma ingredienser. Några saker är samma, ja, men uppbyggnaden på dom e olika. Vilket är bäst? Prova er fram! Alla har vi vår favorit.

mvh//

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
jasså, det har jag inte läst nånstans...

89 Inlägg
11 februari 2008
Efter en Ditec behandling på kompisens V70 i vintras så var den lika svårtvättad som innan. Avfettning är ett måste för att ta bort saltet och vägskvätttet på sidorna. Bara glömma att det räcker med högtryckstvätt och schampoo/svamp. Har en Ditec lackförsägling på min bil med sen ny och den är väl lika lätt-tvättad som andra metallic bilar. Tror det är lite överskattat faktiskt..

Sök