2805
Sök

DITEC, vad tycker ni ?

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#21
du e faktiskt den första som skriver det ...

Inspiration comes standard

417 Inlägg
11 februari 2008
#22
Big_JN skrev:
Det ända tradiga är att om man inte fortsätter att efterbehandla bilen så kommer det att se ut som klarlacks släpp när plastytan lossnar! Ser för jävligt ut men annars så funkar det skitbra!

låter som en skröna, men har du bildbevis så vill vi se dom i tråden!

mvh//

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#23
aa det lät faktiskt lite konstigt borde ju stå nått om det ...

Inspiration comes standard

Japan Quality
670 Inlägg
11 februari 2008
#24
Har gjort lackförsegling hos BVS är jättenöjd med deras jobb. Som alternativ till DITEC. Nu rullar emellertid min bil bara under vår/sommarperioden.

Hälsningar

/Patrik

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

1 072 Inlägg
11 februari 2008
#25
Enligt mina egna erfarenheter då jag har haft 2 bilar där inne. Lacken ska skyddas i 18 (vilket är bullshit) som tidigare sagt så är avfettning ett måste på vintern, salt sitter berget och ger en ful yta. MEN glansen i lacken är garanterad i flera år och att bilen är repfri! Jag lämnar in mina varje år och den ena rullar så lite så skiten rinner av den oavsett smile
Tror DITEC är bland de bättre oavsett och en återbehandling går på 2lopper för min del..


Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#26
ajaa det låter som att det va bra att jag bokade, ingen kom ju med några negativa saker, iaf inga som verkar troliga tongue men priser da det verkar vara likadant överallt...

Inspiration comes standard

417 Inlägg
11 februari 2008
#27
R170 skrev:
Efter en Ditec behandling på kompisens V70 i vintras så var den lika svårtvättad som innan. Avfettning är ett måste för att ta bort saltet och vägskvätttet på sidorna. Bara glömma att det räcker med högtryckstvätt och schampoo/svamp. Har en Ditec lackförsägling på min bil med sen ny och den är väl lika lätt-tvättad som andra metallic bilar. Tror det är lite överskattat faktiskt..

Mr Cap, Ditec, Tefcar eller whatever. Använder man inte kallavfettning på vintern så får du inte bilen ren om du använder bilen ofta. Det där snacket med att man bara ska blåsa av bilen, ev. svampa den lite är det klassiska säljsnacket som endel kör med fortfarande tyvärr, oavsett kedja. Grejen med det är att det är lite enklare att hålla bilen ren.

mvh//

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#28
ja förväntar mig inte att vinden ska blåsa bort allt skit från bilen men jag har sett när ja har sett bilar med ditec märket på brukar se glansigare och renare ut, det finns en som jag brukar se ofta och hans e alltid glansigare

Inspiration comes standard

2 126 Inlägg
11 februari 2008
#29
jockecruiser skrev:
Big_JN skrev:
Det ända tradiga är att om man inte fortsätter att efterbehandla bilen så kommer det att se ut som klarlacks släpp när plastytan lossnar! Ser för jävligt ut men annars så funkar det skitbra!

låter som en skröna, men har du bildbevis så vill vi se dom i tråden!

mvh//

Har tyvärr inga bildbevis men när jag jobbade på en Bilrek fick jag in 2 st inbytesbilar ifrån en bilfirma som hade Ditec behandlats men sedan inte fått efter behanlingarna! Såg precis ut som klarlacks släpp men med den skillnaden att lacken var fin under plasten!


1 072 Inlägg
11 februari 2008
#30
Big_JN skrev:
jockecruiser skrev:
Big_JN skrev:
Det ända tradiga är att om man inte fortsätter att efterbehandla bilen så kommer det att se ut som klarlacks släpp när plastytan lossnar! Ser för jävligt ut men annars så funkar det skitbra!

låter som en skröna, men har du bildbevis så vill vi se dom i tråden!

mvh//

Har tyvärr inga bildbevis men när jag jobbade på en Bilrek fick jag in 2 st inbytesbilar ifrån en bilfirma som hade Ditec behandlats men sedan inte fått efter behanlingarna! Såg precis ut som klarlacks släpp men med den skillnaden att lacken var fin under plasten!

Precis! Saltet har förmågan att tränga in under skyddet och skapa bruna fläckar under. Men kallavfettning råder bot på den delen..


Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#31
men om jag nu får 6 års systemgaranti så påverkar inte det mig big_smile

Inspiration comes standard

1 072 Inlägg
11 februari 2008
#32
Edvinoo skrev:
men om jag nu får 6 års systemgaranti så påverkar inte det mig big_smile

Nope, och sen kan du tillägga att du är jäkligt pedant och kommer syna allt. Fusk finns bland alla kategorier! Men att säga en sån sak gör att de skärper sig..


Jonazz
11 februari 2008
#33
sik skrev:
Big_JN skrev:
jockecruiser skrev:

låter som en skröna, men har du bildbevis så vill vi se dom i tråden!

mvh//

Har tyvärr inga bildbevis men när jag jobbade på en Bilrek fick jag in 2 st inbytesbilar ifrån en bilfirma som hade Ditec behandlats men sedan inte fått efter behanlingarna! Såg precis ut som klarlacks släpp men med den skillnaden att lacken var fin under plasten!

Precis! Saltet har förmågan att tränga in under skyddet och skapa bruna fläckar under. Men kallavfettning råder bot på den delen..

Lackskyddet ligger inte som en hinna med klarlack som du kan pilla bort! Det du har sett är nog just klarlacksläpp! Det där med bruna fläckar är inte att saltet tränger in under lackskyddet utan antingen rost eller s.k "flygrost". Flygrost uppstår när bitar från dubb slår i lacken och där bildas järnoxid. Så var det med det!
Mvh Jonas

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#34
grejen är den att den som äger stället är en bekant till familjen så bäst att han e nogrann stället e www.waxman.se i tranås

Inspiration comes standard

1 072 Inlägg
11 februari 2008
#35
Edvinoo skrev:
grejen är den att den som äger stället är en bekant till familjen så bäst att han e nogrann stället e www.waxman.se i tranås

Haha vilken trevlig sida big_smile


OEM <3
6 957 Inlägg
11 februari 2008
#36
Mr.Cap ska få äran att ta hand om min bil till våren, dock inte saaben utan nästkommande bil smile

OEM <3

2 126 Inlägg
11 februari 2008
#37
Jonazz skrev:
sik skrev:
Big_JN skrev:

Har tyvärr inga bildbevis men när jag jobbade på en Bilrek fick jag in 2 st inbytesbilar ifrån en bilfirma som hade Ditec behandlats men sedan inte fått efter behanlingarna! Såg precis ut som klarlacks släpp men med den skillnaden att lacken var fin under plasten!

Precis! Saltet har förmågan att tränga in under skyddet och skapa bruna fläckar under. Men kallavfettning råder bot på den delen..

Lackskyddet ligger inte som en hinna med klarlack som du kan pilla bort! Det du har sett är nog just klarlacksläpp! Det där med bruna fläckar är inte att saltet tränger in under lackskyddet utan antingen rost eller s.k "flygrost". Flygrost uppstår när bitar från dubb slår i lacken och där bildas järnoxid. Så var det med det!
Mvh Jonas

Nä det är ju deras plastfilm dom lägger på som lackskydd som släpper! Lacken är hel och fin under den ytan!!!!


Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
#38
Big_JN skrev:
Jonazz skrev:
sik skrev:

Precis! Saltet har förmågan att tränga in under skyddet och skapa bruna fläckar under. Men kallavfettning råder bot på den delen..

Lackskyddet ligger inte som en hinna med klarlack som du kan pilla bort! Det du har sett är nog just klarlacksläpp! Det där med bruna fläckar är inte att saltet tränger in under lackskyddet utan antingen rost eller s.k "flygrost". Flygrost uppstår när bitar från dubb slår i lacken och där bildas järnoxid. Så var det med det!
Mvh Jonas

Nä det är ju deras plastfilm dom lägger på som lackskydd som släpper! Lacken är hel och fin under den ytan!!!!

aja det där e inget ja hört eller sett såååå kan ju inte va stor risk för att det händer..

Inspiration comes standard

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
11 februari 2008
#39
Det spelar ingen roll vilket företag du anlitar, det handlar om den som står bakom maskinen.
Och sen att vilken jävel som helst kan få bort repor är så fel som det kan vara, fel kille/tjej bakom maskinen och du har fler repor än innan - Jag vet, jag har blivit drabbad.

Så det viktigaste är inte att hänga upp sig på om det är ditec, mr cap osv. Utan mitt råd till dig är att syna några bilar som behandlats där för att bilda en egen uppfattning.

2 126 Inlägg
11 februari 2008
#40
Edvinoo skrev:
Big_JN skrev:
Nä det är ju deras plastfilm dom lägger på som lackskydd som släpper! Lacken är hel och fin under den ytan!!!!

aja det där e inget ja hört eller sett såååå kan ju inte va stor risk för att det händer..

Nä det ingen fara händer bara som sagt när man inte gör efterbehandlingarna! Det var ju inga nya bilar jag fick in utan det var som sagt inbytesbilar! Har inte hört något negativt om deras lackbehandlingar så du kan vara lugn! wink



Sök