ojoj. Om du ska kunna ladda mer än 0,5 bar så behövs massor. 1. kompsänka motorn, tjock eller dubbel topplockspacning är en bit på väg, sen låg kompskolvar och grövre stakar. Större spridare. koplingen kommer behövas en starkare. detta är endel av vad som behövs.
Vet inte vilken av hondas motorer du har men det finns mycket delar till alla. En seriös turbokonvetering hamnar sällan under 30000.- utan gryma kontakter (och då måste man självklart göra allt själv)
Räkna med att orginal stakar räcker till runt eller strax över 200hk. beror på vilken motor du har.
Men tänk på att det går att göra en budget variant. och då är det framförallt tjocktopplockspacning, spridare och en mappning som jag skulle satsa på
just nu har jag ingen honda, bara en citroen xsara men ska straxs säljas för en civic. Och tänkte se hur mycket man behövde lägga ut för att få civicen att rulla lite bättre, om man säger så. Men vad är det för skillnad på B- och D- motor ?