3695
Sök

Ännu en luftfilter tråd, behöver lite hjälp.

191 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
Tjo..
Suttit o ögnat igenom massa trådar hit o dit, och lite klokare har man ju blitt..
Men min fundering lyder:
Funderar på att köpa ett OptiFlow kit från bsr, har sett och träffat en del som har det och dom verkar nöjda.. Men hur är det med ljudnivån?
Liksom, är ute efter skönare ljud och kanske nått litet fnys från dumpen, men ja vill inte att de ska låta som en jävla trumpet, menar, orka åka omkring som en jävla kalle anka me sina 200 häst big_smile
Så, hur låter det? Någon som har en a4 med optiflow kit som kan ge en liten beskrivning/alternativt filma lite?
Vill bara undvika "Lunarstorm" syndromet, glida runt på stan och sprida dumpljud över halva stan, ingen höjdare i mina ögon/öron..

Länk: http://sv.bsr.se/products/4900418/

Hoppas på lite respons, tack på förhand smile

// Saelen
Senast redigerat av Saelen (12 februari 2008)

Just another sick man in this sick world..

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
12 februari 2008
Undvik alla luftfilter som förknippas med K&N. Det är mitt enda tips.

Annars så kan du ju kolla in några tyska firmor. Dom är ena jävlar på att trimma Audi.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

244 Inlägg
12 februari 2008
Siarnaq skrev:

Annars så kan du ju kolla in några tyska firmor. Dom är ena jävlar på att trimma Audi.

varför undvika K&N??

244 Inlägg
12 februari 2008
Saelen skrev:
Tjo..
Suttit o ögnat igenom massa trådar hit o dit, och lite klokare har man ju blitt..
Men min fundering lyder:
Funderar på att köpa ett OptiFlow kit från bsr, har sett och träffat en del som har det och dom verkar nöjda.. Men hur är det med ljudnivån?
Liksom, är ute efter skönare ljud och kanske nått litet fnys från dumpen, men ja vill inte att de ska låta som en jävla trumpet, menar, orka åka omkring som en jävla kalle anka me sina 200 häst big_smile
Så, hur låter det? Någon som har en a4 med optiflow kit som kan ge en liten beskrivning/alternativt filma lite?
Vill bara undvika "Lunarstorm" syndromet, glida runt på stan och sprida dumpljud över halva stan, ingen höjdare i mina ögon/öron..

Länk: http://sv.bsr.se/products/4900418/

Hoppas på lite respons, tack på förhand smile

// Saelen

var försiktig med öppna filter till audi bilar.. känsliga och dyra luftmassemätare..

1 072 Inlägg
12 februari 2008
cleo355 skrev:
Siarnaq skrev:

varför undvika K&N??

Han har fått för sig att de är livsfarliga. lol

191 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
Jo, men dom jag känner som har det säger att det inte är några större problem sålänge man sköter dom rätt.. Inte överoljar osv, utan man oljar lagom och rengör det vid jämna intervaller. Dom har inte haft några problem iaf..
O de ja också funderar över som jag skrivit, är ljudnivån, vill inte dumpa som en elefant, utan lite dumpljud och allmänt skönare ljud är vad jag är ute efter smile

1 072 Inlägg
13 februari 2008
Saelen skrev:
Jo, men dom jag känner som har det säger att det inte är några större problem sålänge man sköter dom rätt.. Inte överoljar osv, utan man oljar lagom och rengör det vid jämna intervaller. Dom har inte haft några problem iaf..
O de ja också funderar över som jag skrivit, är ljudnivån, vill inte dumpa som en elefant, utan lite dumpljud och allmänt skönare ljud är vad jag är ute efter smile

Precis, att sköta filtret är A-O annars spelar de ingen roll vilket. Står ju till O med det hehe. Har aldrig haft problem med mina K&N.. Annars flödar Pipercross och ITG bättre

244 Inlägg
13 februari 2008
sik skrev:
cleo355 skrev:
Siarnaq skrev:

varför undvika K&N??

Han har fått för sig att de är livsfarliga. lol

en kille som dränkt sina filter i olja kanske.. fått ett par trasiga luftmassemätare.. lol

191 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
haha tongue Men de ja undrar mest över nu är ljudnivån, tänkte främst på dumpljudet.. Pyser det konstant vid minsta gassläpp, eller måste man varva på lite för att få den o fnysa till? smile Vill inte pysa som en ballong big_smile

1 072 Inlägg
13 februari 2008
Den kommer inte låta mycket, mer turbovin när den laddar. Pysa nått tror jag inte den gör då jag har vänner som har liknande på sina. Fast då inte Audi tongue
Man kan nog säga att det kommer låta lagom helt enkelt..

Better than God \o/
1 883 Inlägg
13 februari 2008
Pappersfilter renar bäst! Och ren luft är viktigt för motorns hållbarhet!

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

191 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Är lagom jag är ute efter smile Tror ja satsar på ett OptiFlow.. smile

Sök