3422
Sök

Bra företag som byter bilar?

576 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
Någon som känner till ett bra företag där man kan byta in sin bil mot en av deras? (om bilarna har samma värde)

DFFL
9 020 Inlägg
15 februari 2008
I stort sett alla bilfirmor.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

576 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:

T.ex. en bilfirma jag var intresserad av erbjud runt 110 000 för en bil värd 170 000SEK+

Undrar om det finns firmor där man kan byta sin bil, alltså utan att få betala drömsiffror för bytet.

DFFL
9 020 Inlägg
15 februari 2008
Traz skrev:
FireTraXX skrev:

T.ex. en bilfirma jag var intresserad av erbjud runt 110 000 för en bil värd 170 000SEK+

Undrar om det finns firmor där man kan byta sin bil, alltså utan att få betala drömsiffror för bytet.

ALLA bilfirmor vill tjäna på affären.
DU kommer aldrig att kunnar byta in en bil och gå med plus därifrån.
Det är liksom det de lever på.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

576 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Traz skrev:
FireTraXX skrev:

ALLA bilfirmor vill tjäna på affären.
DU kommer aldrig att kunnar byta in en bil och gå med plus därifrån.
Det är liksom det de lever på.

Hur ska man då göra? Sälja till en privatperson?

Kanske man kan byta mot en BMW i Tyskland, för där kostar de ju mindre och de tjänar på affären?

Teddan
2 495 Inlägg
15 februari 2008
Traz skrev:
FireTraXX skrev:

vem säger att bilen var värd 170 000kr då?

kan ju inte tro att du kan gå in på en bilfirma och byta jämnt mot något som kostar exakt samma, det är därför man får ett inbytespris

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 februari 2008
Smartast är ju att ta med bilen och plånboken och sen byta.
Ska du ha något i samma prisklass får du nog lägga in några kronor emellan.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

576 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
r-ted skrev:
Traz skrev:
FireTraXX skrev:

kan ju inte tro att du kan gå in på en bilfirma och byta jämnt mot något som kostar exakt samma, det är därför man får ett inbytespris

Kollat på olika hemsidor, medelpriset för just den bilen är 170 000SEK.

Hur mycket kan det kosta att importera från Tyskland TOTALT, om man gör det själv?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 februari 2008
Traz skrev:
Hur mycket kan det kosta att importera från Tyskland TOTALT, om man gör det själv?

Gå in på http://www.autopower.se/
Tryck på "Importguiden" till vänster.
Läs.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

576 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Traz skrev:

Gå in på http://www.autopower.se/
Tryck på "Importguiden" till vänster.
Läs.

Gjort det flera gånger.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 februari 2008
Varför fråga då tongue

345 Inlägg
15 februari 2008
beror på hur lång tid de tar o hitta rätt bil när du väl är nere i tyskland t ex, jag har räknat lite på de med hotell osv och 10k kan man nog räkna med GROVT räknat alltså. går o komma mkt billigare undan men som sagt grovt räknat och det är med bilresa ner.

Mvh

DFFL
9 020 Inlägg
15 februari 2008
Om din bil är värd 170 000kr. (Ifall det är vad folk får för likadana på Blocket.se e.dyl.)
Så kan du åka in till en bilhandlare och säga att du vill ha en annan bil som kostar 170 000kr inne hos de.
Då säger de: "Javisst, skriv under här och ge mig 45 000kr"

Importerar du en bil och dagen efter registreringen kommer in och säger samma sak, så säger de: "Javisst, skriv under här och ge mig 60 000kr"

Russel Crowe, Gladiator.

Teddan
2 495 Inlägg
16 februari 2008
Traz skrev:
r-ted skrev:
Traz skrev:

Kollat på olika hemsidor, medelpriset för just den bilen är 170 000SEK.

jag sålde ju min M3 cab nu i januari, svensksåld -03 med allt som gick att få + hardtop.
5000mil och nyservad.

blev bjuden lite över 200 000kr hos bmw för den , sålde den veckan efter privat istället för 320 000kr.

men man kan ju se det så här köper du en dyr bil hos en bilhandlare så kan du få bra betalt för din bil, köper du en billig bil så får du dåligt.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sök