Bilder som den röda du länka där ArvidsZon är det lite skillnad på. Då det är en "toon" bild. Så det är lättare att bara hitta på lite ljuskällor osv. Då slutresultatet inte är menat att bli realistiskt utan bara häftigt.
Men om du ska brusha en hel bild så måste du i princip ha referensbilder. Där finns ingen som skapar riktiga och bra bilder som inte använder referensbilder.
Referensbilder är heller inte fusk på något sätt. Det är bara hjälp för att få rätt på perspektiv samt ljus/skuggor osv.
Du kan ju testa göra en rebrush på en bild så ska du se hur "lätt" det är när man bara gör det som finns på bilden. Det är mycket svårare än man tror att återskapa en realistisk och bra yta med hjälp av att bara brusha.
Det var som jag skrev innan att rebrusha bilder är väldigt bra brushing träning! då du blir tvungen att pröva nya metoder etc. för att återskapa bilden som den såg ut exakt med hjälp av att bara brusha.
För att hjälpa alla här så kan jag länka en sida med 30,000+ medlemmar som BARA handlar om virtual tuning. Där finns massor med guider, samt otroligt mycket hjälp av professionella photoshopare.
www.autemo.com Registrera er där! Nu vet jag inte om jag får länka till andra sidor här, men jag hoppas det blir förbisett denna gången då jag länkar i "utbildande syfte" eller vad man skall kalla det hehe