Har lite frågor här på grejer jag har liggandes..
M-kam är det ngt att ha??
T-kam? satt i en lättryckare..
på vilka motorer hittar man 531, 405 topp samt H-kam?
Vad är skilnaden på gröna och gula insprut?
Är det någon skillnad på insuget på en lätttrycksturbo motor och på en vanlig b230f?
med andra ord, vinner man ngt på att slänga över sprutet(grönt) samt insuget och T-kammen från en lätttryckare till en vanlig b230f??
1 Sitter orginal i b230F och funkar som blomsterpinne eller grogblandare.
2 Släng den så långt du orkar och lite till.
3 B23ET 405 b230ET och b230FB har 531.
Gula är orginal i b230F mm och dom Grön kallas för 968 och sitter i R modellerna.
Eller menar du dom turkosa som sitter i b230FT/FK ?
Insuget skiljer sig inte mycket. några fler vakumutag på FK/FT.
Skulle inte lägga pengar på det för du känner ingen skillnad. Med andra ord inga fler hk.
Större spridare
E85
v-kam
Höjd tändning.
Btr
extraktorgrenrör.
2½ " avg
öppet luftfilter.
Där har du en bra början. bilen kommer att gå betydligt bättre.
_________________________________________
Varför köra rakt fram när man kan köra på tvären.
__________________________________________