4211
Sök

Ang: Köpa ny mobil, men vilken? Tips och råd mottages gärna.

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Tjena!

Ja som topic, nu börjar min gamla mobil ge upp, så nu ska jag ta och köpa nu.
Har flera mobiler i åtanke, men just nu är det 2 st som jag har MYCKET svårt att välja ibland.

Samsung G800 och Sony Ericsson K850i.

Båda kostar sågott som samma, har samma funktioner mm. Men har svårt att bestämma mig.
Så min fråga är; Är det någon som har dom här mobilerna och som kan ge mig råd?

Hur är dom med batteritid? Kameran? Etc...

Alla tips och råd mottages gärna! smile

Mvh/Nicklas

PS: Fundera inte ens på att säga Nokia N95. tongue

Allt för den där jävla hatten!

Snickarjävel
554 Inlägg
16 februari 2008
jag har haft båda dom mobilerna och dom ör inte alls bra.
hade först samsungen, täckningen e skitdålig, spelar ingen roll vilken operatör man har jag provade olika och batteriet varar en dag om du ar tur.
sonyericssonen går knapparna sönder på och hörluren börjar brusa efter ett tag på min.

rekomenderar ingen av dem.

har själv en n95 nu som e hur bra som helst men de vill du inte att man skulle fundera på att skriva tongue

Spara lite pengar och köp något i n95 stilen för dom håler och är bra!

Smålänning
7 887 Inlägg
16 februari 2008
Själv är jag svag för SE då jag har inte alltför goda erfarenheter av samsung... Dock är kvalitén hög och så, bara min bror som fick måndagsex abtagligen

men SE känns mer genomtänkta i menyer m.m

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 120 Inlägg
16 februari 2008
Köp en N95 wink

271 Inlägg
16 februari 2008
Av dom två tar jag lungt  K850i

148 Inlägg
16 februari 2008
Köp Nokia N82 ja har ägt min i en månad snart å e så grymt nöjd med den så du anar inte smile GPSen funkar kanon å den e snabb å kameran slår de mesta smile hehe

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Baloo79 skrev:
Köp Nokia N82 ja har ägt min i en månad snart å e så grymt nöjd med den så du anar inte smile GPSen funkar kanon å den e snabb å kameran slår de mesta smile hehe

Ja tyvärr så har jag extremt dåligt förtroende för Nokia sad. Flera av mina arbetskamrater har det, och dom har bara haft problem med sina. Så en Nokia ska jag inte ha. hmm.

Men jag tackar för råden änsålänge! smile.

Mvh/Nicklas

Allt för den där jävla hatten!

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
18 maj 2008
Lånar denna tråden lite..
Min mobiltelefon gick sönder i fredags.... inte ens betald ännu.... aja jag behöver en ny nu. Så kom med förslag.
Krav
*Den ska vara bättre eller lika sinnad min förra (K800i)
*Kameran är viktig.
*Helst men inte ett måste ska den ta M2 kort.
*Bra batteritid
*Gå att ringa med. roll

/Tribbe.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
19 maj 2008
Var nyss nere på stan och kollade på telefoner. Och dom försökte lura på mig lite allt möjligt men jag tror jag ska vänta på att Denna ska komma. Verkar vara en telefon i min smak. Vad tror ni?

2 079 Inlägg
19 maj 2008
ett tips på en bra telefon är lg:s viewty, har haft min ett tag nu å den är jag nöjd med

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
19 maj 2008
Okej, hur är batteritiden på den?
Såg att den hade en fin design och stor skärm men antar att det slukar batteri?

2 079 Inlägg
19 maj 2008
det är det bästa, den gör ju inte det big_smile jag använder min ganska mycket och batteriet håller typ ett par dagar fär mig ändå

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
19 maj 2008
Okej. Låter ju lovande.

2 079 Inlägg
19 maj 2008
javisst, jag gillar den, och jag är kräsen wink

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
19 maj 2008
Mackanol skrev:
javisst, jag gillar den, och jag är kräsen wink

Såg att den hade riktigt dålig taltid men riktigt bra passningstid.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
19 maj 2008
K850i är väldigt intressant... fast C902 som jag funderar på är stråt vassare och inte lika klumpig.

Läste fel... ser att du skrev k550i. Nja... känns inte aktuellt.
Senast redigerat av Tribbe (19 maj 2008)

fotointresserad
2 307 Inlägg
13 juni 2008
har en liten mobilfråga jag med så lånar den här gamla tråden så man slipper starta en ny..

Är på jakt efter ny mobil, var inställd på en billigare telefon som SE k550i men har nu ställt om funderingarna lite. Tänkte även köpa mig en liten digital kompaktkamera att ha som slit och släng (festkamera) men tänkte att man kanske skulle lägga dom pengarna till mobil istället och satsa på någon med bra kamera i, två flugor i en smäll liksom.

Så funderar lite mellan SE´s alternativ k850i och G900.
Nån som har erfarenhet av dessa och kan komma med lite råd? är intresserad av att veta hur bra kamerorna presterar med =P eller om det helt enkelt är mer värt att köpa nån billig digitalkamera och satsa på en k550i..

EDIT: Eller hade kanske LG Viewty varit något att spana på?
Senast redigerat av Norde (13 juni 2008)

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
13 juni 2008
kan bara säga en sak direkt... köp ingen k850... ja har en nu... ja har redan fått den utbytt för den gammla va inne på lagning 4 ggr på 2 månader... sen ficka ja en ny... ja tror fan att den e värre än den ja hadde ... min tjej köpte en.. den suger lika hårt.. min polare har en o han har inte sett den på 1 månad för den har tillbringat mesta tiden på verkstan... ja ska reklamera min i byta mobil

Inspiration comes standard

Sök