4077
Sök

allmänt Scania snack Bild På nya R-Serien Topline!.

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
st220hgv skrev:
v80_ecke skrev:
http://www.garaget.org/gallery/archive/46861/276746_cmcx60.jpg
Måste lägga upp denna bild på min scania i 18wos convoy

Måste ju lägga upp en bild på min i wheels of steel Haulin med dubbeltrailer modell lång tongue ...http://img296.imageshack.us/img296/6861 … 024gp3.png

Kan du skcika den lastbilen till mig på min msn?

Erik H

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Albin_V8 skrev:
st220hgv skrev:
Albin_V8 skrev:

Ola var köpte du ditt 18 Wheels of steel haulin ? smile

....eh köpte??

Jajaja ladda ner då, vart ?
Hittar inga full nånstans, hjälp ?
Har ju bara 2 mbit så de kommer gå SEGT SEGT SEGT!

Jag ladda ned det på the pirate bay!

Erik H

Norrlänning
1 453 Inlägg
17 mars 2008
Ja mötte en jäkla fin scania bil idag.. smile En Vit, grön och röd, stog schenker ovanför hytten, och på sidan stog de nått om svart saft tongue haha, ingen som vet vem de är ? De var runt 15 tiden utanför s-vall iaf smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

155 Inlägg
18 mars 2008
Ellertz skrev:
Ja mötte en jäkla fin scania bil idag.. smile En Vit, grön och röd, stog schenker ovanför hytten, och på sidan stog de nått om svart saft tongue haha, ingen som vet vem de är ? De var runt 15 tiden utanför s-vall iaf smile

Kan vara Arne Erlandsson, stämmer in på dina uppgifter. Men svart saft vetifasn tongue

Snyggast Behöver inte Vara Bäst!
Syns du inte, finns du inte!

Norrlänning
1 453 Inlägg
18 mars 2008
Albin_V8 skrev:
Ellertz skrev:

Kan vara Arne Erlandsson, stämmer in på dina uppgifter. Men svart saft vetifasn tongue

Hehe okje smile Den var riktigt fin iaf, såg ut att vara mkt bling bling fram på den big_smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

7 100 Inlägg
18 mars 2008
börjar att jobba på sbtab den 25;de,och dom håller på med scania smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Scania, javisst.
237 Inlägg
22 mars 2008
NJ_ skrev:
GranatMagnuS skrev:
Vääldigt kul spel, tror dock att euro truck simulator kommer vara överlägset 18wos tongue

Förresten så bytte jag nyss till 18wos pedal to the metal istället för haulin efter som det finns norge map till det, helt klart värt att prova ! Roligare vägar och det känns mera som nordiskt klimat att köra i smile

Norrmännen är även duktiga på att göra fina scania mods till pttm så man behöver inte bli utan vabis heller, volvo också för den delen.

vad är det för skildnad på haulin, convoy å alla dom där ?

Det är små saker, det kan jämföras med gta-spelen ungefär. Blivit lite bättre för varje som kommit ut.
Det vanligaste utav 18wos är väl kanske pedal to the metal, sen haulin skulle jag tro och det senaste heter american long haul, men till det finns det väl inte mods på ett tag gissar jag, men när öststatarna fått spela det ett tag så ska du se att det kommit mods till american long haul också.

160 Inlägg
22 mars 2008
Skulle någon kunna hjälpa mig med installationen med ett 18wos spel som jag precis tagit hem, är lite borttappad vad det gäller sånna saker på datorn:)??

748 Inlägg
22 mars 2008
Nån som kan länka till en sida där man kan tanka hem Scania osv. till 18 Wos?

[Turbolover]

Scania, javisst.
237 Inlägg
22 mars 2008
Jonnybcool skrev:
Nån som kan länka till en sida där man kan tanka hem Scania osv. till 18 Wos?

http://sheryo3d.free.fr/dl/index.php?ac … y&id=4

Ta för dig,

huh?
10 427 Inlägg
22 mars 2008
Inga monteringskollegor från Sibbhult (snart RIP), Falun (snart RIP), Oskarshamn eller Södertälje här? tongue

2 638 Inlägg
22 mars 2008
steifan skrev:
Inga monteringskollegor från Sibbhult (snart RIP), Falun (snart RIP), Oskarshamn eller Södertälje här? tongue

Nej, men jobbar som maskinoperatör på Scania.

Scania, javisst.
237 Inlägg
22 mars 2008
steifan skrev:

Vad monterar dudå? Ska skruva mestadels scania nu i 3 veckor så det kan vara kul att veta vem man kan skylla på:rolleyes: haha:D

Scania arbetare
364 Inlägg
23 mars 2008
Själv svetsar jag chassidelar till scania bilar på ett företag i Luleå. Grymmt roligt:)

Audiholic!

Rally ludde
213 Inlägg
23 mars 2008
Själv jobbar man på Scanias enda Molybden line *Status*
Enda maskinen som det inte finns 2 eller fler av på scania big_smile

Finns att betrakta på Transmission i Södertälje *skrattar*

////////RallyLudde////////

huh?
10 427 Inlägg
23 mars 2008
GranatMagnuS skrev:
steifan skrev:

Vad monterar dudå? Ska skruva mestadels scania nu i 3 veckor så det kan vara kul att veta vem man kan skylla på:rolleyes: haha:D

Ptja.. det är väl mest framaxlar utan drivning och stödaxlar med styrning wink

Bilnörd...
310 Inlägg
23 mars 2008
steifan skrev:

Jodå! Jag jobbar på bakaxel i Södertälje. Finns fler här på garaget! Minst fyra till som jobbar i Södertälje.
Senast redigerat av Sandra (23 mars 2008)

~Sandra~
*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
Projekttråd

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Sandra skrev:
steifan skrev:

Jodå! Jag jobbar på bakaxel i Södertälje. Finns fler här på garaget! Minst fyra till som jobbar i Södertälje.

Jag är då inte en av dom big_smile

Erik H

124 Inlägg
26 mars 2008
nickehjelm skrev:
hmm? släcker dimljuset med knappen? gör så att du börjar med att leta reda på de 2 reläna, sen skruvar du upp de 2 skruvarna längst upp i bägge hörnen på säkringspanelen, du ser dem som 2 "uppstående" muttrar som man skruvar med fingrarna, sen drar du försiktigt hela panelen mot dej då du sitter i passagerarstolen, sen kollar du bakom reläna om de skarvat ihop tillslagen på de bägge reläna.
Låter av det du beskrev som att de satt samma tillslag på dem så bägge reläna får ström bara på helljus, borde vara relativt lätt att se om de är ihopskarvade å de tagit bort det "vanliga" tillslaget på dimljus relät:) tror inte du ska behöva byta eller ta bort nått av reläna!
Men kolla först så de är som du TROR:) att du släcker de ytteersta med knappen, för då tror jag du är farligt nära att åka på park å dim snart;)

Ursäkta jag inte återkommit tidigare, har haft fullt upp med annat och inte haft möjlighet att kolla.

Hade bilen hemma idag så jag passa på att kika lite närmare, men jag hittar ingen förbindelse mellan reläerna i de jäkla ormboet..  mad  De är möjligt de är ihopa kopplat längre ner i kabelhärvan.

Men de är bekräftat att du släcker dimljuset på knappen när hellljuset är igång, så då vet man ju att knappen är inkopplad. Man kanske kan kolla bakom knapparna och se någon förbindelse i den ändan.

Sök