3679
Sök

Enkla knep för att dra på lite på stereon

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Hej

Bor i lägenhet och satt och fudnera lite på hur man ska göra för att kunna dra på lite på stereon ibland.

Har ni några enkla knep som gör att grannarna inte påverkas så mycket eller är det omöjligt? smile

4 554 Inlägg
17 februari 2008
klä väggarna med bitumen, görbfin tapet har inget bra förslag faktiskt funderar själv på nått bra

1 353 Inlägg
17 februari 2008
Ett sätt är ju att sätta tomma äggkartonger på väggarna (:
det bryter sönder ljudvågorna, men kanske inte världens snyggaste tongue

There's no replacement for displacement

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
17 februari 2008
Batta skrev:

faktsikt sant äggkartonger på utsidan o så skummgummi på insiodan så kan du spela hur högt du vill sen smile

Mvh// Okim // Jocke

Noiseprojekt
17 februari 2008
Okim skrev:
Batta skrev:

faktsikt sant äggkartonger på utsidan o så skummgummi på insiodan så kan du spela hur högt du vill sen smile

Man kanske skulle prova;)
Tyvärr tror jag inte det dämpar så pass mycket för mig

2 118 Inlägg
17 februari 2008
ta på dig hörlurar smile

D.i.l.l.i.g.a.f

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
17 februari 2008
bjud in grannarna smile

3 235 Inlägg
17 februari 2008
Lågfrekvensljud går igenom betong, så lite skumgummi kommer nog inte att vara till stor hjälp.

Du kan ha isolering ( t ex skumgummi) unden högtalarna, så att vibrationerna inte går direkt ner i golvet.

Eller dra på när grannarna är på jobb:)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
vad tar bort lågfrekvens då? smile hjälper inte sånnadär fina piggar man sätter under högtalarna också för att inte ljudet ska försvinna i golvet?

RS
886 Inlägg
17 februari 2008
dusty skrev:
vad tar bort lågfrekvens då? smile hjälper inte sånnadär fina piggar man sätter under högtalarna också för att inte ljudet ska försvinna i golvet?

Jo smile

Focus RS

4 299 Inlägg
17 februari 2008
Man kan ju alltid skruva ner basen så att du kan spela högre.

Men de va säkert inte de svaret du sökte wink För de låter ju skitkasst då tongue

Kan säga att gips, isolering, betong funkar skitbra. Hörs inte genom alls. Har frågat grannarna om de hörts nån gång, men de har de inte. Och jag skruvar vanligtvis upp ganska bra (med mycke bas ofta wink )

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 februari 2008
du får ju bort resonansen som blir i golvet när högtalarna  står direkt på golvet

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Trucker
93 Inlägg
17 februari 2008
Skit i grannarna d gör jag, bor iofs i ganska ny byggt hus så jag hör aldrig dom så då hoppas ja på att dom inte hör mig, jobbar alltid natt så när ja e ledig så spelar man ju musik mitt i natten o ganska högt för det mesta o där e ingen som klagat inu!!!!

Annars kan du ju dra på som fan en helg o sen gå runt o fråga ngn dag efter om ngn blev störd av det!!

Lycka till!!

// Leekapågen

Polack
61 Inlägg
17 februari 2008
kom överens med grannarna på något sätt och fråga om det går bra om du drar på lite ibland..
funkade för mig och mina grannar, jag klagar inte på dem när dem för oljud och dem klagar inte på mig. visserligen gör jag väl mest ljud ifrån mig bland grannarna här, men då med musik, min närmsta granne har ju sina cphippiegudtjänster ibland, och att höra folk där inne joddla är ju "lite" irriterande ibland tongue

My Life - My Way

Tyskstuk.se
630 Inlägg
17 februari 2008
Köp öronproppar till grannarna

3 714 Inlägg
18 februari 2008
Zairon skrev:
Köp öronproppar till grannarna

hehe se skulle jag gjort till mina grannar:D

ne men alltså man får spela högt mitt på dan iallafall hos mig

jag spelar högt jag med och ingen har klagat än men kommer nån och klagar ja då sänker man bara

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 februari 2008
bästa e o ha några halv döva grannar  o sen några unga  :)spelar hur ja vill typ dygnet runt:)

men man kan ju alltid va trevlig o social o förklara att man har en bra stereo..som man gärna spelar på lite då o då..
dom flesta uppskattar att man bara säger till om de så dom inte blir fett irriterade..

12 086 Inlägg
18 februari 2008
Spela så de står härliga till tills du får en varning av bovärden! smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
18 februari 2008
du får köpe en sådan högtalare som bara hörs om den är riktad mot dig, så fort du går bort från högtalarens riktning så kan du inte höra den. Obs, den finns i verkligheten smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Noiseprojekt
18 februari 2008
Hörlurar, du klagar innan grannarna

Sök