ironhead skrev:
blev ju ballt ju skulle man ju kunna ha till halvlysena ju
Menar du att man ska ersätta halvljusen med dioderna? Det kommer inte funka allt för bra, det är för stor spridning på ljuset tyvärr.
Jag har kopplat dom till dimljusen för att jag ändå bara vill ha igång dom när jag inte kör med halvljus, då kör man ju p-ljus och dimljus. Då har man också fördelen att kunna stänga av dom, t.ex när man ska besiktiga.
Siqqe skrev:
Var har du hittat dessa LED-stripes? Såg ruskigt bra ut. Förresten, har du fäst dom på utsidan av lyktglaset? Och hur tjocka är dom egentligen?
Har en kontakt borta i usa som håller på med leds och prylar. Finns säkert att köpa nån annanstans också, men jag har sökt som fan och lyckas inte hitta nått. Dom här är ju böjbara åt alla håll och kanter och dessutom vattentäta och har fördelen att man kan kapa dom.
Och japp, dom är fästa på utsidan av glaset. Jag försökte först öppna lyktglaset, men det var svårare än jag trodde. Såg ju ut som att det bara satt fäst i clips, men när jag böjde loss clipsen så satt glaset fortfarande som berget. Fick sedan höra från polaren med evon att man måste värma med varmluftspistol eller lägga in lyktan i ugnen för att få loss glaset (tydligen så man måste göra på Evos iaf). Iom att jag hade en liten glipa på runt 5mm under glaset till fronten så satte jag bara fast remsan utanpå med sånt där smält-lim.
Remsan är typ 5mm bred och 1cm hög
cebT skrev:
bra jobbat föresten!
Tackar!
AUDI_NÖRD skrev:
... vad kostade dom ? assnyggt blev det
Tackar!
400 för båda inkl frakt och tull från staterna. Åkte ju självklart på tull då jag beställde 8st på en gång.
(Edit: räknade fel)