2475
Sök

Vita leds i Magnumen (Audi-style)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
Har köpt ett gäng vita led-stripes och installerat i kärran. Blev riktigt bra! smile

Limmat fast led-remsan med pistol-lim och provar så allt funkar. Remsan är från början 48cm men man kan kapa den var tredje led (dom är kopplade så). Passade perfekt! smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/27783/259586_1lxa4v.jpg

Installerat ena lyktan och kopplat remsan till dimljuset m.h.a en sockerbit, så man kan stänga av dom om man vill och köra vanlig belysning.
http://www.garaget.org/gallery/archive/27783/259587_k89kzl.jpg

http://www.garaget.org/archive/27783/22633/22633-737302.jpg

Det blev plötsligt snöstorm och svinkallt så vi (jag och Rååbert här på g.org) fick åka in i ett garage för att fixa andra lyktan. Såg lite kaxigt ut att köra runt med bara en lykta dock. cool
http://www.garaget.org/gallery/archive/27783/259591_waz9rn.jpg

Var precis ute och tog en kvällsbild med Rååbert, det är hans Evo 8 som står bredvid, den kommer också få likadana leds installerade inom kort. Tar lite tid iom att det är så förbannat jobbigt att meka med den, man måste ju lossa på halva fronten för att kunna göra nått. hmm
http://www.garaget.org/archive/27783/22633/22633-737310.jpg

Ska snart beställa lite fler då många vänner också vill ha, så droppa ett pm om någon är intresserad. smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 februari 2008
blev ju ballt ju skulle man ju kunna ha till halvlysena ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Besserwisser
263 Inlägg
18 februari 2008
Var har du hittat dessa LED-stripes? Såg ruskigt bra ut. Förresten, har du fäst dom på utsidan av lyktglaset? Och hur tjocka är dom egentligen?
Senast redigerat av Siqqe (18 februari 2008)

3 113 Inlägg
18 februari 2008
riktigt fräscht!! assnyggt!

Semper Fi

3 113 Inlägg
18 februari 2008
bra jobbat föresten! big_smile

Semper Fi

207 Inlägg
18 februari 2008
var har du hitta dessa ? vad kostade dom ? assnyggt blev det big_smile
Senast redigerat av AUDI_NÖRD (18 februari 2008)

QUATTRO = De ä bar å åk

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
ironhead skrev:
blev ju ballt ju skulle man ju kunna ha till halvlysena ju

Menar du att man ska ersätta halvljusen med dioderna? Det kommer inte funka allt för bra, det är för stor spridning på ljuset tyvärr.

Jag har kopplat dom till dimljusen för att jag ändå bara vill ha igång dom när jag inte kör med halvljus, då kör man ju p-ljus och dimljus. Då har man också fördelen att kunna stänga av dom, t.ex när man ska besiktiga.

Siqqe skrev:
Var har du hittat dessa LED-stripes? Såg ruskigt bra ut. Förresten, har du fäst dom på utsidan av lyktglaset? Och hur tjocka är dom egentligen?

Har en kontakt borta i usa som håller på med leds och prylar. Finns säkert att köpa nån annanstans också, men jag har sökt som fan och lyckas inte hitta nått. Dom här är ju böjbara åt alla håll och kanter och dessutom vattentäta och har fördelen att man kan kapa dom.
Och japp, dom är fästa på utsidan av glaset. Jag försökte först öppna lyktglaset, men det var svårare än jag trodde. Såg ju ut som att det bara satt fäst i clips, men när jag böjde loss clipsen så satt glaset fortfarande som berget. Fick sedan höra från polaren med evon att man måste värma med varmluftspistol eller lägga in lyktan i ugnen för att få loss glaset (tydligen så man måste göra på Evos iaf). Iom att jag hade en liten glipa på runt 5mm under glaset till fronten så satte jag bara fast remsan utanpå med sånt där smält-lim.
Remsan är typ 5mm bred och 1cm hög

cebT skrev:
bra jobbat föresten! big_smile

Tackar! smile

AUDI_NÖRD skrev:
... vad kostade dom ? assnyggt blev det big_smile

Tackar!
400 för båda inkl frakt och tull från staterna. Åkte ju självklart på tull då jag beställde 8st på en gång. hmm

(Edit: räknade fel)
Senast redigerat av FL3JM (18 februari 2008)

52 Inlägg
18 februari 2008
perfa detdär smile riktigt nöjd att det blev så bra , nästan som "orginal"

12 Inlägg
18 februari 2008
fan va najs det blev big_smile blev man ju lite sugen! SNYGGT

4 554 Inlägg
19 februari 2008
blev ju görgött! kul att fler å fler får ett öga för dioder, roliga saker som knappt kostar nått

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Tackar!
Ja fan, dioder äger! smile
Funtar på att ta ett par och fixa motorrums-belysning. Fattar inte varför det inte är standard i bilar, man ser ju inte ett skit när man öppnar huven om det är mörkt ute. Har ju sett flera gammla jänkare som har det, men dom verkar uppenbarligen ha slutat med det på senare år. hmm

Bärs!
3 456 Inlägg
19 februari 2008
Det där såg ju inte så dumt ut... smile

Garaget.org peakade 2008.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 februari 2008
Aga_Diff skrev:
Det där såg ju inte så dumt ut... smile

+1 smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
19 februari 2008
Lagligt?

Whine whine!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 februari 2008
Urkas skrev:
Lagligt?

Det är ju vitt ljus fram så varför inte?

Kanske blir lite klagomål på ljusstyrkan dock.. Vet inte hur starkt dioderna lyser.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Tackar! smile

John87 skrev:
Urkas skrev:
Lagligt?

Det är ju vitt ljus fram så varför inte?

Kanske blir lite klagomål på ljusstyrkan dock.. Vet inte hur starkt dioderna lyser.

Kan dom klaga om dom lyser för starkt eller? Alltså så det räknas som halv-ljus och så får man böter för att man kör med dimljus och halvljus? För dom lyser inte SÅ starkt, ljuset sprids för mycket.

Dioderna är tänkt att agera som p-ljus alltså, inte som halvljus. Precis som halos.

2 122 Inlägg
19 februari 2008
dom har ju inte klaga på detta så varför klaga på de där?

http://www.garaget.org/archive/7378/31300/large_31300-709142.jpg

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 februari 2008
Snyggt! Bara det inte bländar lika illa som nya A4... Fick ont i ögonen när jag mötte en... hmm
Han fick 530watt helljus i fejan då.. Hehe..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Thorssa
19 februari 2008
Rätt snyggt faktiskt, fast det skulle bli ännu snyggare om du tog bort parkeringsljuset i strålkastaren.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
19 februari 2008
Thorssa skrev:
Rätt snyggt faktiskt, fast det skulle bli ännu snyggare om du tog bort parkeringsljuset i strålkastaren.

+1

Sedan om det är lagligt är jag tveksam till, men det slinker nog igenom det mesta pga av okunskap ;D

Sök