hmm okej, ska man pröva sig på att porta själv eller ska man lämna bort de? kommer det inte funka nå bra med M-kam? isånnafall varför inte? den ser ju värre ut en en A-kam, vassare..eller va man ska skriva...
Vassa kammar och turbomotorer trivs ofta inte ihop. Har du aldrig portat förut och förväntar dig bra resultat och inte labba för skojs skull - låt nån som kan göra jobbet. Tex TTR Jompa i vårat racegarage i Märsta.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Det beror på vikken årm. det är på toppen. en 531 ger i originalutförande 5-8hk mer än en 530. Den nyare 531 har natrium kylda avgasventiler tror det kom 88 och då kan man slipa ventilen. men jag har på min saltkylda och jag kan inte slipa nå på ventilen för då förvinner skyddet och den ventilen blir bränd.
En renovering är inte alls dyr. skulle lätt ha satsat på 531:an. Lämna den till någon skola med fordonsprogrammet. dom tar inge betalt för arbetet. kostar ca. 400 kr i matrial kostnad att renovera en topp.
Race föör faan! Norrbotten: this is the place to be!
Vassa kammar och turbomotorer trivs ofta inte ihop. Har du aldrig portat förut och förväntar dig bra resultat och inte labba för skojs skull - låt nån som kan göra jobbet. Tex TTR Jompa i vårat racegarage i Märsta.
/Göran
om jag skulle göra det själv så är det nog mer för att pröva på bara:P lite skojjigt:)
okej, hur mycket tar TTR Jompa för att porta då? vad händer om jag kör med M-kamen? eller kommer det inte gå alls?
ja egentligen, har den urplockad men ja vette fan om ja vågar ga mig på å porta 531:an, ligger lite mer pengar i den en i en 530i, de beror väll på vad folk som kan tar för portning!
Ja men välj istället en V-kam från en b230e motor.. den e som gjord för volvo turbo.. har en bra kurva, M-kammen har ju inte någe klipp efter 5000rpm. den tar ju slut då. vx3 kammen e bra men v-kammen ger lite mer på vridet..