Jag sitter här och har riktigt svårt att bestämma mig över om jag skall montera på ett Impreza-scoop på min V40 eller inte! Vet inte om det skulle passa in... Skulle gärna ta lite åsikter om vad ni tycker att jag skall göra! Här är min: http://www.garaget.org/?car=9856 Här har ni "S60 Red Lady" med det scoopet... http://www.garaget.org/events/?e=49& … age=107699
Det var delade meningar om detta... Tackar för svaren! Det är precis som jag tänker, risken är stor att man förstör den "cleana" looken genom att montera ett Impreza-scoop. Då passar evo-scoopet mkt bättre då det är diskretare, men tyvärr ganska vanligt... Det är så svårt, man orkar ju inte direkt ångra sig efter monteringen, och man vill ju få det perfekt från början...
Det var delade meningar om detta... Tackar för svaren! Det är precis som jag tänker, risken är stor att man förstör den "cleana" looken genom att montera ett Impreza-scoop. Då passar evo-scoopet mkt bättre då det är diskretare, men tyvärr ganska vanligt... Det är så svårt, man orkar ju inte direkt ångra sig efter monteringen, och man vill ju få det perfekt från början...
men du får ju har ju fortfarande en clean bil fast med ett rått scoop
Skipps scoopet, skulle bara röra till det. Ser ut som om bilen vill va nått den inte är, scoop kann man ha om det behövs, inte för att det ska se "fräckt" ut. Men det är bara min åsikt, andra tycker säkert annorlunda.
Fast det ska sitta åt andra hållet så att man drar ut varm luft ur motor rummet.
Scoop är fula så om man ska ha dom ska dom åtminstonne göra något.
Ja eller varför inte låta den kalla luften strömma in, lite av den funktion som ett scoop faktist har, dvs kylning
Problemet är bara att du måste släppa ut luft för att få in ny luft. Annars får du bara en stillastående luftpelare och en massa luftmotstånd. Alt om man har tur så skickas luften in under bilen vilket då genererar lyft.
Fast det ska sitta åt andra hållet så att man drar ut varm luft ur motor rummet.
Scoop är fula så om man ska ha dom ska dom åtminstonne göra något.
Ja eller varför inte låta den kalla luften strömma in, lite av den funktion som ett scoop faktist har, dvs kylning
Problemet är bara att du måste släppa ut luft för att få in ny luft. Annars får du bara en stillastående luftpelare och en massa luftmotstånd. Alt om man har tur så skickas luften in under bilen vilket då genererar lyft.