3021
Sök

Tankar kring begreppet "vänner"?!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 februari 2008
#21
Det är i motgångar vännerna prövas.
Den som är en riktig vän stannar kvar, den som inte var det försvinner sad

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

4 554 Inlägg
19 februari 2008
#22
har inte ens en handfull vänner jag innerst litar på har alltid haft för vana att klara mig själv lite som begreppet själv är bäste dräng på alla sätt å vis

Sleeper
3 084 Inlägg
19 februari 2008
#23
decib3L skrev:
Kvinnor kommer och går, men vänner består.

Skulle någon erbjuda den dyraste bilen mot att jag säger upp kontakten med mina vänner så skulle jag säga nej.

Livet är INGET utan vänner. Jag försöker alltid finnas där för mina vänner. Även om det bara är å skjutsa hem dom från ett bröllopp (håkan, hehe wink)
Ähh då är det väl "bara" fixa nya wink

Vänner kommer ju och går också, tänka alla barndomskompisar var ju oräkneliga men de försvann då man började högre klass bytte skola etc. Men som tur var så får man ju nya vänner nya polare allt eftersom. så en rollsroyce för 7siffrigt belopp hmm... Jag tror nog jag skulle ha valt roycen faktiskt och sälja sen leva ekonomiskt oberoende hehe, hoppas ingen i vänskapskretsen ser detta tongue
Senast redigerat av Sushikocken (19 februari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
20 februari 2008
#24
Vänner... Vad är det..?

En av mina två bästa vänner jag haft i hela mitt liv, började med droger... Så där försvann den vänskapen... Hon valde helt enkelt drogerna framför mig... 12 års vänskap åt helskotta för den skiten...

Den andra vännen som betyder så mycket för mig flyttade härifrån och då dog den ut. Men nu har hon flyttat tillbaka och vi träffas igen smile

Men förövrigt så finns det ingen man kan lita på i den här hålan.

Alla ljuger och vänder kappan efter vinden så fort det väl gäller. Nej, då klarar jag mig utan dem så kallade vännerna. Jag har en och hon duger gott och väl för mig smile

Plus att jag har min pojkvän, syster och mina föräldrar dem betyder allt och ställer alltid upp smile

I do it my way

Better than God \o/
1 883 Inlägg
20 februari 2008
#25
Jag har få "vänner" men har många "bekanta". En vän ställs det höga krav på och få är de som kvalar in där.  Två kanske tre på sin höjd. Och då räknar jag självklart inte med min "fru" och barn de är mer än vänner....
Senast redigerat av MrTurbo (20 februari 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
20 februari 2008
#26
Jag vet inte riktigt, Men som jag har förstått det så när man blir äldre ( är 16 år just nu) så är man inte lika mycket med andra? eller? man ringer/träffar dom någon gång ibland sådär? eller har jag fattat det fel? ja menar när man blir äldre så är man mera själv eller så är man då med flick/pojkvän? och är då inte lika mycket med dom andra? ja tycker det verkar lite som det, men det kanske inte finns tid till att vara med vännerna när man blir äldre?. ja går i skolan, så lite tid finns det faktiskt. men när man är äldre så jobbar man ju lite längre och lite mer upptagen med hemmet Osv...
men är det så att man är mindre med andra när man blir äldre? blir det så automatiskt?
ja skulle dö om ja skulle sitta ensam hela tiden efter jobbet när man kommer hem dag ut och dag in, Jag skulle inte klara av det.. så ja hoppas att det inte blir så... hmm

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
22 februari 2008
#27
John87 skrev:
Det är i motgångar vännerna prövas.
Den som är en riktig vän stannar kvar, den som inte var det försvinner sad
Man får bara hoppas att man inte möter sina värsta motgångar samtidigt som vännen/vännerna, får då kan det skita sig i nåt/några år iaf, när båda mår skit och inte orkar bry sig om sin egen tillvaro riktigt hmm

Bekanta, polare, kompisar kan man ha många och ha många som är det med en själv.
Men har man en handfull riktiga vänner under sitt liv, så lever man ett rikt liv och kan skatta sig lycklig smile

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

Idiot..
285 Inlägg
22 februari 2008
#28
Hmm jag verkar vara en av dom få som har riktiga vänner neutral

dock så är det samma personer som jag har varit bra polare med från  8-12årsåldern.
Senast redigerat av Nattugglan (22 februari 2008)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 februari 2008
#29
Nattugglan skrev:
Hmm jag verkar vara en av dom få som har riktiga vänner neutral

dock så är det samma personer som jag har varit bra polare med från  8-12årsåldern.
Joo för fan!
Jag har en del riktiga vänner som jag träffar ofta & umgås med .
Men va vet jag. Det kanske är ni svenskar tongue ?
Jag är 100% finne o vi finnar håller ihop wink
Kolla bara om en finne möter på en finne utanför systembolaget. Vad blir det då? Joo finska årsmötet sen slutar det med att det är 15 pers som står o tjötar o dricker koskenkorva o har kul wink hehe nää men vänner är nått man har livet ut.
Dock finns d sånna idioter som ger upp sina vänner på grund av en ny flickvän hmm Sorligt sorligt men inte fan ska dom komma tillbaka sen när flickvännen gjort slut heller.
Jag är ingen Gummiboll som man bollar med komssi komssi wink

C H E V R O L E T <3

Bärs!
3 456 Inlägg
22 februari 2008
#30
Som vi alla visste, Kettunen e tebax! cool

Garaget.org peakade 2008.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 februari 2008
#31
Aga_Diff skrev:
Som vi alla visste, Kettunen e tebax! cool
Busted big_smile

C H E V R O L E T <3

Fattig student
1 282 Inlägg
22 februari 2008
#32
Jag har dock bara 3 "riktiga" vänner men dom betyder allt för mig eftersom jag inte har nån familj mer än min sambo (och ny medlem på väg).. Det spelar ingen roll vad jag har gjort så har dom alltid ställt upp för mig och funnits där när det har varit nått o vise versa... En vän för mig är nån man vet alltid ställer upp och man kan lita på 100%... Men man ska inte räkna med att få några vänner om man inte själv klara att vara en!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 februari 2008
#33
man har ju Garaget.Org wink


Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
22 februari 2008
#34
Team-Adolfsson skrev:
man har ju Garaget.Org wink
hehe Gorg is the shit men frågan är om dom här e dina riktiga vänner??

tror du?

Mvh// Okim // Jocke

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 februari 2008
#35
Okim skrev:
Team-Adolfsson skrev:
man har ju Garaget.Org wink
hehe Gorg is the shit men frågan är om dom här e dina riktiga vänner??

tror du?
beror på hur man ser det
finns ett par st här inne som man kan snacka om allt med
och han vet vem han är ^^
men jag tycker det räcker med att snacka lite skit sen har jag resten av mina vänner i garaget
vänner av plåt som aldrig sviker än wink


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 februari 2008
#36
Jag är personen som föredrar 1 trogen vän än 100"kompisar" jag har 3vänner typ... Orak att umgås med folk man inte vet vart dom står eller hur mkt dom backer än.. super trist. man ska lita på varandra in i det sista ananrs får det va.


Bmw osv..

The Sassy Bitch
198 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#37
hmmm många som skrivit bara och vettiga förklaringar.... men jag fattar änd¨å inte grejen med att släppa någon inpå och visa dina hemligheter för att sen inse att det du gjorde var ett misstag?! du tror verkligen att "det inte var så" den gången men ack och ve vad fel man har...

Jag kan säga utan min Vänner(de som står kvar) hade jag nog inte suttit här jag´sitter idag....bara gud vet med vilket slödder jag skulle varit eller om jag ens hade haft livet i behåll...

Sussolita-Sassy Bitch ;)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 februari 2008
#38
Sussolita skrev:
hmmm många som skrivit bara och vettiga förklaringar.... men jag fattar änd¨å inte grejen med att släppa någon inpå och visa dina hemligheter för att sen inse att det du gjorde var ett misstag?! du tror verkligen att "det inte var så" den gången men ack och ve vad fel man har...

Jag kan säga utan min Vänner(de som står kvar) hade jag nog inte suttit här jag´sitter idag....bara gud vet med vilket slödder jag skulle varit eller om jag ens hade haft livet i behåll...
Du får bli mer försiktigare och inte släppa människor nära innan du läst av dom ordentligt. The world is a sick place!


Bmw osv..

DFFL
9 020 Inlägg
22 februari 2008
#39
Sussolita skrev:
hmmm många som skrivit bara och vettiga förklaringar.... men jag fattar änd¨å inte grejen med att släppa någon inpå och visa dina hemligheter för att sen inse att det du gjorde var ett misstag?! du tror verkligen att "det inte var så" den gången men ack och ve vad fel man har...

Jag kan säga utan min Vänner(de som står kvar) hade jag nog inte suttit här jag´sitter idag....bara gud vet med vilket slödder jag skulle varit eller om jag ens hade haft livet i behåll...
Jag släpper inte in någon utan att ha känt de i flera år och vet var jag har de.
Skulle aldrig få för mig att lägga mitt liv i händerna på någon jag bara känt ett litet tag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

92 Inlägg
13 juli 2009
#40
En sak är iaf säker, det är väldigt väldigt tråkigt när man inte har en ända vän. (Talar av egen erfarenhet). Dock så blir man duktig på att prata med sig själv wink.
Förlorade alla mina vänner för ett år sen.. suck. Har lite svårt att lita på folk, umgås bara med äldre dvs 40+. Ingen tjej heller. Någon mer som känner igen sig?
Senast redigerat av Whiteangel (13 juli 2009)


Sök