2484
Sök

Får man läxa upp tjejen[ c-tekladdare]

329 Inlägg
20 februari 2008
MilleN skrev:
elitemodd skrev:
master_lars skrev:
Du kanske ska köpa dig ett nytt batteri istället!

Varför skulle jag det,jag underhållsladdar en gång i veckan för att vi kör korta streckor. + Att batteriet är nytt.

Köp ny bil eller börja cykla, låter sjukt att man ska behöva ladda ett nytt batteri en gång i veckan.

laddar också mina batterier varje gång jag inte kör med bilen och jag laddar med 4st ctek 25000 och det är bara bra för batterierna man ökar deras livslängd.. och har alltid ström i batteriet... så tycker inte ni ska klaga på han somär smart och sköter sina saker..

till kontakt problem vet inte om du har laddaren fast monterad i bilen eller tar du ut den varje gång.. annars är det ju ett tips att montera laddaren i bilen och sen köper du dig en motor värmar sladd eller liknande dom brukar ju losna i kontakten när man råkar glömma dom.

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

Miklen
20 februari 2008
Herr Nilsson skrev:
MilleN skrev:
elitemodd skrev:

Varför skulle jag det,jag underhållsladdar en gång i veckan för att vi kör korta streckor. + Att batteriet är nytt.

Köp ny bil eller börja cykla, låter sjukt att man ska behöva ladda ett nytt batteri en gång i veckan.

laddar också mina batterier varje gång jag inte kör med bilen och jag laddar med 4st ctek 25000 och det är bara bra för batterierna man ökar deras livslängd.. och har alltid ström i batteriet... så tycker inte ni ska klaga på han somär smart och sköter sina saker..

till kontakt problem vet inte om du har laddaren fast monterad i bilen eller tar du ut den varje gång.. annars är det ju ett tips att montera laddaren i bilen och sen köper du dig en motor värmar sladd eller liknande dom brukar ju losna i kontakten när man råkar glömma dom.

Varför laddar du me 4 st 25000 tongue Ja laddar oxå varje helg ungefär.. Har för mycke el å skit å tänker inte byta generatorn för att dom byggt mitt jobb för nära huset.. så det så smile

Du får börja skicka räkningar te henne så hon märker va d kostar.. annars får du väl ..mhm.. ja vetefan tongue

1 634 Inlägg
20 februari 2008
Miklen. Hehe, Vet du hur mycket slutsteg den där token Herr Nilsson har eller big_smile

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 072 Inlägg
20 februari 2008
Det bästa är väll att låta huven stå öppen så hon måste stänga! Och  då, "Javisst, laddaren"  hmm

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 februari 2008
Miklen skrev:
Varför laddar du me 4 st 25000 tongue Ja laddar oxå varje helg ungefär.. Har för mycke el å skit å tänker inte byta generatorn för att dom byggt mitt jobb för nära huset.. så det så smile

Du får börja skicka räkningar te henne så hon märker va d kostar.. annars får du väl ..mhm.. ja vetefan tongue

Taget från Herr Nilssons sign:

"SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
43st 1á priser 2007"

Tror jag vet varför....  wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

801 Inlägg
20 februari 2008
ge henne en rak höger eller nåt

329 Inlägg
20 februari 2008
Roundcube skrev:
ge henne en rak höger eller nåt

du borde veta bättre att man inte ska slå tjejer;)

Miklen
20 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
Miklen skrev:

Taget från Herr Nilssons sign:

"SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
43st 1á priser 2007"

Tror jag vet varför....  wink

Mjo men ska man då utgå från att han tömmer sina batterier varje vecka då eller tongue han har ju 100Ampere ladd på laddarna.. d e ganska mycke hehe.. men men.. Alla laddar väl me va dom vill.. ja klarar mig med en styck ctek 25000..väldigt bra laddare för övrigt

4 554 Inlägg
20 februari 2008
häng sladden över backspegeln så ser hon den när hon kommer

Konsult
1 247 Inlägg
20 februari 2008
Tror nog modellen nån sa tidigare, lösa det på ett liknande sätt som motorvärmare..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 februari 2008
Gör som de gammla tanterna och gubbarna gör wink En STOR Lapp där de står Kom ihåg Laddaren
Men på gammlingarnas Lappar brukar de stå "Glöm inte Löständerna" eller "Glöm inte ljuset på" wink

De borde funka..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 februari 2008
Många kopplar ju laddaren inne i bilen och tar via motorvärmaruttag. Men hur funkar det? För när min C-tek laddare ska börja så måste jag trycka in knappen så den ställer sig på "bil-läget" bygger ni bara in dom så dom ligger åtkomligt och öppnar huven varje gång eller?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

207 Inlägg
20 februari 2008
sik skrev:
Det bästa är väll att låta huven stå öppen så hon måste stänga! Och  då, "Javisst, laddaren"  hmm

Eller så slänger hon igen huven med laddaren i mellen winklol

QUATTRO = De ä bar å åk

329 Inlägg
20 februari 2008
Mäki skrev:
Många kopplar ju laddaren inne i bilen och tar via motorvärmaruttag. Men hur funkar det? För när min C-tek laddare ska börja så måste jag trycka in knappen så den ställer sig på "bil-läget" bygger ni bara in dom så dom ligger åtkomligt och öppnar huven varje gång eller?

dom tappar inte minet så länge det ligger ström på dom från något håll...

21 761 Inlägg
21 februari 2008
Håller med, de ska komma ihåg den senaste inställningen, så fungerar tex min MXS7000. När jag kopplar in den så ställer den automatiskt in sig i det läge som kördes gången innan.

1 661 Inlägg
21 februari 2008
Skulla aldrig koppla in en laddare på den bilen som jag använder eftersom det är helt meningslöst. Det tar endast skada om det töms och inte annars.

Skulle aldrig stänga huven om jag laddar för då måste man ju ändå öppna den igen för att koppla ur laddaren, så stänger du inte huven så borde hon känna på sig att hon kanske måste kliva fram och stänga huven, med lite tur (eftersom hon är tjej) så ser hon att den är ditsatt och kopplar ur den?

Volvo ägare
253 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Hardjim skrev:
Skulla aldrig koppla in en laddare på den bilen som jag använder eftersom det är helt meningslöst. Det tar endast skada om det töms och inte annars.

Skulle aldrig stänga huven om jag laddar för då måste man ju ändå öppna den igen för att koppla ur laddaren, så stänger du inte huven så borde hon känna på sig att hon kanske måste kliva fram och stänga huven, med lite tur (eftersom hon är tjej) så ser hon att den är ditsatt och kopplar ur den?

Har ju öppet huven i ett garage för 50 bilar,då lär jag ju inte knappast  ha komplett motor till dan efter.

1 661 Inlägg
21 februari 2008
elitemodd skrev:
Hardjim skrev:

Har ju öppet huven i ett garage för 50 bilar,då lär jag ju inte knappast  ha komplett motor till dan efter.

hehe, jag har min bil i ett garage med närmre 100 bilar och jag lämnar huven öppen, verktyg framme och bilen olåst alltid. Har tillochmed lämnat baslådan och steget på min plats och åkt iväg över natten.

Men det hela beror väl på vad det är för område och folk som bor där. Bor i bostadsrätt i ett lungt område. smile

Lägg en skylt i rutan när laddaren är i då. smile

262 Inlägg
21 februari 2008
Ge henne en räkning för laddaren,
Det ska kosta att göra fel wink

Edit: Har du sagt till henne att du har laddare tongue
Senast redigerat av Lalle87 (21 februari 2008)

SaltySailor
32 Inlägg
24 februari 2008
Det där med att koppla laddaren på kupevärmarutaget är smart. Så har jag det. Placerat laddaren vid säkringshållaren (ungefär vid vänster knä), det är ett lagom stort fack där. Bara att stoppa i motorvärmar kabeln och så är det klart. Å när damen i hushållet (jaja, jag har oxå glömt det nångong men mest är det hon) backar där från så hoppar sladden ur bilen. Ingen skada skedd. Ja juste ja, jo, jag har oxå en ctek av mindre modell.

Sök