Fick inte tag i fjäderspännare till min när ja byte så de gick på 1200kr för byte runt om och byttes även en P-ände, billigt å bra Hjulinställning fick ja gratis på Vianor, men kostar runt en 500-hundring hemma
OK tackar för svaren... visste inte att man behövde göra framvagnsinställning... Men funderar på att byfa fjädrarna hemma sen lämna in bilen för framvagnsinställning :S
2500 kr skulle de ha på saab för byta stötdämpare och fjädrar , ska lämna in min för byte av de och bustningar
Låter du Bilcity i stan göra det?
De nissarna har misslyckats att programmera min bil 4ggr samt när de bytte ut nav-systemet (som de råkade felbeställa och vänta på ett halvår) så fick jag 5st brytmärken i luftuttagen när de tagit en mejsel och våldsamt skulle bryta upp dem.
När bilen stod inne vid lyften så smäller de upp dörrarna i den samt att jag en gång hämtat bilen med nollad tripmätare (jag själv nollade den på plats) men den gått 7km extra på totala räknaren när de skulle programmera om mjukvaran och inte behöver provköra... De fick inte ens in det de skulle ha. Undrar om den gått ett busvarv i stan och sen tillbaka och nolla trippen för att jag inte skulle märka något?
När växelspaken strulade efter några månader, backen gick inte i, kom aldrig i läge på 2 dagar, väl inne i stan så släppte det och funkade bra så frågade de om jag verkligen visste hur man lägger i backen
Jag har kört bilen i flera månader utan att backa? eller vad fan tror de?
Du är modig om du lämnar in den där.
Sorry för offtopic...
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
2500 kr skulle de ha på saab för byta stötdämpare och fjädrar , ska lämna in min för byte av de och bustningar
Låter du Bilcity i stan göra det?
De nissarna har misslyckats att programmera min bil 4ggr samt när de bytte ut nav-systemet (som de råkade felbeställa och vänta på ett halvår) så fick jag 5st brytmärken i luftuttagen när de tagit en mejsel och våldsamt skulle bryta upp dem.
När bilen stod inne vid lyften så smäller de upp dörrarna i den samt att jag en gång hämtat bilen med nollad tripmätare (jag själv nollade den på plats) men den gått 7km extra på totala räknaren när de skulle programmera om mjukvaran och inte behöver provköra... De fick inte ens in det de skulle ha. Undrar om den gått ett busvarv i stan och sen tillbaka och nolla trippen för att jag inte skulle märka något?
När växelspaken strulade efter några månader, backen gick inte i, kom aldrig i läge på 2 dagar, väl inne i stan så släppte det och funkade bra så frågade de om jag verkligen visste hur man lägger i backen
Jag har kört bilen i flera månader utan att backa? eller vad fan tror de?
Du är modig om du lämnar in den där.
Sorry för offtopic...
Nej faktiskt inte , lämnar min i bollnäs , de är billigare med på saker till bilen och service och allt , saab som sabb kan man tro men så är de iaf ...
Räkna med en timme per sida fram och en timme totalt bak. Sen får du multiplicera det med timtaxan som kan variera mellan 400 - 1500 kr. Plus framvagnsinställning.
Jag betalade 3200:- på Volvoverkstad för byte av stötdämpare & fjädrar runt om på min beige/guldiga Volvo inklusive fyrhjulsinställning. Delarna ej inkluderade. Tror de tog runt 700 för fyrhjulsinställningen, vilket borde ge en arbetstid på typ 2½ timme.
Så farligt dyrt för monteringen borde det ju inte bli. Volkswagen är väl smidigt att hålla på med.